Hej
Sagen er den, at vores genbo er privat dagplejer. Det er ikke en vi overhovedet har noget med at gøre. Der sker få gange (maks 1-3 gange om måneden), at jeg er hjemme om dagen, men hver gang jeg så er, er der konstant ulykkelig gråd fra dagplejen - det lyder som det samme barn. Her mener jeg ikke hysterisk, sur gråd eller skrigeri, men en hulkende, desperat gråd, som mit moderhjerte slet ikke kan bære at høre på. Jeg har ikke siddet og nydt det gode vejr udenfor, for jeg har slet ikke kunne klare at høre på det. En af gangene har jeg været ude at gå, og gik tilfældigvis forbi hendes baghave, som jeg ellers ikke kan se, og her lå det ulykkelige barn i en barnevogn, mens dagplejemor gik rundt i haven og ryddede op. Barnet græder længe hver gang.
Mit spørgsmål går ud på, om jeg bør gøre noget? Og i så fald hvad? Jeg er selv meget i tvivl, da jeg jo ikke aner, hvad der ligger til grund for barnets gråd, og jeg kender hverken barnet, forældrene eller dagplejemoderen. Jeg synes bare, at det lyder MEGET voldsomt.
Anmeld
Citér