Genbo er dagplejer - konstant ulykkelig gråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.452 visninger
18 svar
73 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2018

Anonym trådstarter

Hej

Sagen er den, at vores genbo er privat dagplejer. Det er ikke en vi overhovedet har noget med at gøre. Der sker få gange (maks 1-3 gange om måneden), at jeg er hjemme om dagen, men hver gang jeg så er, er der konstant ulykkelig gråd fra dagplejen - det lyder som det samme barn. Her mener jeg ikke hysterisk, sur gråd eller skrigeri, men en hulkende, desperat gråd, som mit moderhjerte slet ikke kan bære at høre på. Jeg har ikke siddet og nydt det gode vejr udenfor, for jeg har slet ikke kunne klare at høre på det. En af gangene har jeg været ude at gå, og gik tilfældigvis forbi hendes baghave, som jeg ellers ikke kan se, og her lå det ulykkelige barn i en barnevogn, mens dagplejemor gik rundt i haven og ryddede op. Barnet græder længe hver gang.

Mit spørgsmål går ud på, om jeg bør gøre noget? Og i så fald hvad? Jeg er selv meget i tvivl, da jeg jo ikke aner, hvad der ligger til grund for barnets gråd, og jeg kender hverken barnet, forældrene eller dagplejemoderen. Jeg synes bare, at det lyder MEGET voldsomt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2018

Abracadabra

Hvilket andet sikkerhedsnet har det pågældende barn? Intet, så vidt jeg kan se. 

Du er NØDT til at reagere på din mavefornemmelse.

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Tak fordi du ikke mener, at jeg er helt forkert på den!

Anmeld Citér

6. juni 2018

Boble123

Jeg havde kontaktet kommunen. 

Selvom det drejer sig om en privat dagplejer fører kommunen stadig tilsyn og kommer både på anmeldte og uanmeldte besøg. 

Anmeld Citér

6. juni 2018

Happiness(backagain)

Abracadabra skriver:

Enig! Hellere reagere en gang for meget, end en gang for lidt!

Anmeld Citér

6. juni 2018

Anonym

Nu har selv været udsat for "vold" i min dagpleje som lille, hvor jeg blev bundet til en stol og tvangsfodret bl.a.

Jeg var altid en glad pige, men græd som pisket når jeg skulle hen til dagplejen, og blev først glad når jeg blev hentet. Det var min mor som ringede uanmeldt til dagplejen en dag, og hørte mig skrige/græde i baggrunden, hvorefter hun uanmeldt tog derhen, og fandt mig som beskrevet.
Min mor tog med det samme op på kommunen, og jeg var ikke den eneste derfra som blev behandlet sådan. Hun er ikke dagpleje den dag idag.

Nu siger jeg slet ikke det er så voldsomt det der foregår, men ved min mor ville have været mere end glad hvis nogen havde reageret på min gråd, og kontaktet kommunen. 
I min optik er det ikke forkert. Man er blot opmærksom, og vil gerne sikre sig at barnet har det godt. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Miti's mama

Nej, det synes jeg bestemt ikke du skal. Hvis du er bekymret skal du gå over og snakke med dagplejeren. Min datter går i dagpleje, og når de er i haven skriger hun som om hun bliver slået, hver gang hun bliver taget ned fra barnevognen og sat i græsset. Det gør hun både herhjemme og derhenne. Aftalen er at hun skal ned og røre sig, og hun er god igen inden for 10 minutter. Hun er bare stædig og vil have tingene på hendes måde, men det lyder meget dramatisk. Naboen hørte det og kom over for at tjekke, de tog en sludder over hækken og dagplejemor forklarede, og naboen kunne selv se at hun var fin efter et par minutter.

Hvis hun nu i stedet havde ringet til kommunen så havde de kørt en hel sag op, med sundhedsplejerske, forældre, vidner og alt mulig andet. Det er spild af kommunens tid og syndt at hive dagplejemor igennem, bare fordi du ikke tør gå derover og tage en snak. Så mand op og tag en sludder i stedet for.

Anmeld Citér

7. juni 2018

Anonym

Miti's mama skriver:

Nej, det synes jeg bestemt ikke du skal. Hvis du er bekymret skal du gå over og snakke med dagplejeren. Min datter går i dagpleje, og når de er i haven skriger hun som om hun bliver slået, hver gang hun bliver taget ned fra barnevognen og sat i græsset. Det gør hun både herhjemme og derhenne. Aftalen er at hun skal ned og røre sig, og hun er god igen inden for 10 minutter. Hun er bare stædig og vil have tingene på hendes måde, men det lyder meget dramatisk. Naboen hørte det og kom over for at tjekke, de tog en sludder over hækken og dagplejemor forklarede, og naboen kunne selv se at hun var fin efter et par minutter.

Hvis hun nu i stedet havde ringet til kommunen så havde de kørt en hel sag op, med sundhedsplejerske, forældre, vidner og alt mulig andet. Det er spild af kommunens tid og syndt at hive dagplejemor igennem, bare fordi du ikke tør gå derover og tage en snak. Så mand op og tag en sludder i stedet for.

Enig her. Netop fordi du ikke aner noget om dagplejer, forældre eller barn. Så gå over og snak ned dagplejeren i stedet for at anmelde hende med det samme. Hvis hendes forklaring stadig giver en dårlig mavefornemmelse så kontakt kommunen. Men giv dagplejeren mulighed for at give dig et ordenligt indtryk først. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

migxher

Jeg ville gå over og snakke med dagplejemoren. Fortælle at du nu flere gange har hørt langvarig og ulykkelig gråd, det bekymre dig.
Alt efter hvad hendes svar er, kan du så overveje næste skridt. 

Anmeld Citér

7. juni 2018

Carina:-)

Det er svigt at lade et lille barn ligge og græde længe imens hun bare går rundt 

Så jeg ville snakke med kommunen 

.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.