Hvis i ikke vil have at baby skal have navnet, så siger i det bare. "Det er et flot navn, men det er bare ikke det vi føler for. Vi har allerede bestemt os for Xxxx." Det er en fair sag at i gerne selv vil vælge navn(e) til jeres barn.
At begynde på alt muligt med at hun selv har haft chancen eller at hun kan kalde sin undulat det er da vildt flabet. Jeg håber da godt nok ikke at mine unger kommer til at se mig som sådan en pesitlens når jeg engang skal være bedstemor (hvilket der heldigvis stadig er mange år til). Og at modsætte sig navnet i ren trods, uden overhovedet at tænke over det er da bare barnligt.
Både min mor og svigermor har været med til at bestemme hvad vores unger hedder. Svigermor var ikke helt solgt på den lilles navn, men hun blev vundet over lige så snart han var født.
Min mormor har valgt mit navn - og jeg er den dag i dag MEGET taknemmelig for at hun fik talt min mor fra det navn hun ville have givet mig. Det navn jeg har er et smukt, gammelt, dansk navn efter en prinsesse, mens det navn min mor ville have valgt er udenlands, staves vildt mærkeligt og kommer fra en eventyrserie.
Anmeld
Citér