Spiser når jeg keder mig eller er frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Puha jeg ved slet ikke om jeg tør regne mit kalorie indtag ud Jeg tør ikke engang gå op på vægten. Ikke før bukserne igen passer.. 

Du kan godt blive motiveret af at tælle kcal og også af at se vægten gå ned. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2018

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Tak! Jeg håber du får ret! Og ja det er hårdt både fysisk og mentalt at være blevet mor til to. 

Men bare roligt det bliver stille og roligt nemmere efterhånden som der kommer mere rutine, og man finder en rigtig hverdag. Så kommer der mere overskud igen. 

Jeg blev selv mor til min nr to i september.  

Anmeld Citér

6. juni 2018

Stivdie

Åh, hvor jeg kender det!! Her er den yngste lige blevet 7 måneder,og jeg er først nu begyndt at finde overskuddet til at gøre noget ved de ekstra kilo. 

Det der virker for mig er for det første, at undgå alt dét i huset, som frister mest. Altså ingen chips, kage, chokolade, sodavand, hvidt brød, osv inden for hjemmets fire vægge i hverdagen. Det undgås bedst ved, at jeg lægger madplan, laver indkøbsseddel og beder manden handle, for ellers ryger rygraden, når jeg står i kø. Desuden forsøger jeg at få både grønt, protein og fedt til alle tre hovedmåltider (Google evt sense kost), da jeg har tendens til at leve af kulhydrater.g

Jeg har også opstillet et regelsæt for mig selv, som skal gøre det mere besværligt. Fx, at jeg skal drikke to store glas vand inden jeg går i køleskabet. 

I forhold til, når sukkertrangen/kedsomheds-spiselysten sætter ind, så er afledningsmulighederne:

- drikke to glas vand

- 10 skrå mave bøjninger til hver side

- 10 squats

- Drikke en kop kaffe/the

- Danse fjollet med ungerne

- Gå en tur med barnevognen (hvis muligt) 

- Sove (fx en for middagslur med den yngste eller gå tidligt i seng i stedet for at aftensnacke) 

- Hækle/strikke (beskæftige fingrene med andet end at putte i hovedet) 

Især dét med de to glas vand virker for mig, og jeg har fundet ud af, at jeg bliver langt bedre til at styre mig, når jeg får mere væske. 

Nu har vi lige haft navngivningsfest og haft huset fyldt op med guf, så jeg skal lige genfinde rutinen... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.