Spiser når jeg keder mig eller er frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.686 visninger
12 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg er på barsel med mit andet barn. Han er lige blevet 2 måneder. Jeg vil gerne af med de ekstra kilo men jeg spiser og spiser 

Hovedemåltiderne er sunde og variende men der kan også nemt ryge en hel plade chokolade ned i løbet af dagen Og jeg er flov over at tænke på hvor mange flødeis jeg har fortæret siden hans fødsel. Det er ren trøste spisning som tiltider tangere tvangsspisning. Jeg falder i når jeg time efter time ammer, forsøger at få den lille til at sove samtidig med at storebror får endnu et hysterisk anfald over noget han ikke må, så trøstespiser jeg. Jeg er klar over hvor usundt det er men jeg bare ikke i stand til at stoppe mig selv...

Hvordan har I andre gjort? Hvad skal der til? Det er ikke kun sukker-ting der ryger ned. Jeg kan også finde på at snackke ost, pålæg, boller, frugt, kaloier jeg ikke har brug for

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg æder også hele tiden, af alle mulige årsager. Kedsomhed, ensomhed, tristhed, frustration, hvad som helst. Junk og tonsvis af MAD, jeg er ikke den store craver for slik, sodavand og is. Men sovs og kartofler, jeg kan æde flere kg. 

Det eneste der hjælper mig er at sætte mig et mål. Tab 10 kg, tæl kalorier og være total slavisk omkring det! Motion x antal gange i ugen osv. Så holder jeg det også. Men.. jeg skal være godt og grundigt træt af mig selv før motivationen er høj nok til at det kommer til at ske. 

❤️ I virkeligheden burde man sgu nok søge hjælp mod sit dårlige mønster. 

Anmeld Citér

4. juni 2018

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Jeg er på barsel med mit andet barn. Han er lige blevet 2 måneder. Jeg vil gerne af med de ekstra kilo men jeg spiser og spiser 

Hovedemåltiderne er sunde og variende men der kan også nemt ryge en hel plade chokolade ned i løbet af dagen Og jeg er flov over at tænke på hvor mange flødeis jeg har fortæret siden hans fødsel. Det er ren trøste spisning som tiltider tangere tvangsspisning. Jeg falder i når jeg time efter time ammer, forsøger at få den lille til at sove samtidig med at storebror får endnu et hysterisk anfald over noget han ikke må, så trøstespiser jeg. Jeg er klar over hvor usundt det er men jeg bare ikke i stand til at stoppe mig selv...

Hvordan har I andre gjort? Hvad skal der til? Det er ikke kun sukker-ting der ryger ned. Jeg kan også finde på at snackke ost, pålæg, boller, frugt, kaloier jeg ikke har brug for

Jeg havde det på samme måde i starten. Det er sku hårdt at blive mor til to. Det vil jeg gerne indrømme. Det er ikke som ved første barn, hvor man kunne sove, slappe af, dyrke motion osv. osv. osv. når barnet endelig sover. 

Det kræver mere, når man har fået en mere. Man er på næsten hele tiden. Og hvis du oveni også ammer, så er der ikke meget overskud. 

Dit barn er kun to måneder, så syntes det er helt ok, at du stadig er i en bobbel. Man skal have amningen op og køre, lære sit barn at kende og have en hverdag op og køre.

Jeg syntes, du skal tage den helt med ro og nyde det. 

Kiloerne skal nok komme af.

Og tillykke med titlen som mor til to ✌️ 

Anmeld Citér

4. juni 2018

Berta

Anonym skriver:

Kære dig

Du er lige blevet mor igen og skal have fundet rytme med det hele. 

Har du overskud til at gøre noget ved projekt vægttab lige nu? For det kræver overskud. Ellers er det måske der du skal sætte ind? Kan manden hjælpe mere?

Kan du/manden/din mor/svigermor/søster/veninde/nabo lave nogle retter til fryseren?

Eller gå en tur med en eller begge unger? Støvsuge huset eller ordne vaske tøjet 1 gang om ugen?

Gå en (lang) tur - evt for dig selv om aftenen - eller hvad dig giver dig lidt energi.

Når du har mere overskud kan du bedre sige nej til dig selv når du spiser når du ikke har behov - eller bare nogle af gangene.

Måske et mål lige nu kunne være bare at holde vægten uden at tage på. 

Pøj med det. Husl at du ikke kan klare alle projekter på en gang - og lige nu har du en lille ny og en stor (lille) dreng der også kræver sin mor.

Kh B 

Anmeld Citér

4. juni 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg Har det på samme måde  jeg har også et overspisningsproblem. Spiser mere når mine børn er umulige. Jeg prøver afbrække kcal på madlog. For at gøre det visuelt og mindske overspisning, det vurderingen dage. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg æder også hele tiden, af alle mulige årsager. Kedsomhed, ensomhed, tristhed, frustration, hvad som helst. Junk og tonsvis af MAD, jeg er ikke den store craver for slik, sodavand og is. Men sovs og kartofler, jeg kan æde flere kg. 

Det eneste der hjælper mig er at sætte mig et mål. Tab 10 kg, tæl kalorier og være total slavisk omkring det! Motion x antal gange i ugen osv. Så holder jeg det også. Men.. jeg skal være godt og grundigt træt af mig selv før motivationen er høj nok til at det kommer til at ske. 

❤️ I virkeligheden burde man sgu nok søge hjælp mod sit dårlige mønster. 

Tak! Dejligt at høre at der findes andre som mig og du har ret, man burde måske søge prof. hjælp

Sejt at du "bare" kan sætte et mål og så nå det! Jeg er ked og ked af mig selv hver evig eneste aften og tænker i morgen er det slut! Der tager du dig sammen! Og så næste morgen efter max 2 timers sammenhængende søvn efterfulgt af en masse afbrudt søvn tager igen mig selv i at indtag det forkerte i alt for store mængder 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

Dig, mig og vores lille prinsesse <3 skriver:

Jeg havde det på samme måde i starten. Det er sku hårdt at blive mor til to. Det vil jeg gerne indrømme. Det er ikke som ved første barn, hvor man kunne sove, slappe af, dyrke motion osv. osv. osv. når barnet endelig sover. 

Det kræver mere, når man har fået en mere. Man er på næsten hele tiden. Og hvis du oveni også ammer, så er der ikke meget overskud. 

Dit barn er kun to måneder, så syntes det er helt ok, at du stadig er i en bobbel. Man skal have amningen op og køre, lære sit barn at kende og have en hverdag op og køre.

Jeg syntes, du skal tage den helt med ro og nyde det. 

Kiloerne skal nok komme af.

Og tillykke med titlen som mor til to ✌️ 

Tak! Jeg håber du får ret! Og ja det er hårdt både fysisk og mentalt at være blevet mor til to. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Kære dig

Du er lige blevet mor igen og skal have fundet rytme med det hele. 

Har du overskud til at gøre noget ved projekt vægttab lige nu? For det kræver overskud. Ellers er det måske der du skal sætte ind? Kan manden hjælpe mere?

Kan du/manden/din mor/svigermor/søster/veninde/nabo lave nogle retter til fryseren?

Eller gå en tur med en eller begge unger? Støvsuge huset eller ordne vaske tøjet 1 gang om ugen?

Gå en (lang) tur - evt for dig selv om aftenen - eller hvad dig giver dig lidt energi.

Når du har mere overskud kan du bedre sige nej til dig selv når du spiser når du ikke har behov - eller bare nogle af gangene.

Måske et mål lige nu kunne være bare at holde vægten uden at tage på. 

Pøj med det. Husl at du ikke kan klare alle projekter på en gang - og lige nu har du en lille ny og en stor (lille) dreng der også kræver sin mor.

Kh B 

Nej overskud er lidt af en mangelvare men jeg ved heller ikke om jeg kan overskue bare at lade stå til. Jeg har svært ved  at acceptere min overvægt og det påvirker min selvtillid og mit humør. Jeg tror at et vægttab vil hjælp til at give overskud men jeg kan sagtens følge din betragtning. 

Min mand tager sig rigtig meget af den store men han kan ikke amme så jeg har den lille hele tiden men det er også fint. Jeg går tur i skoven med barnevognen minimum 6 gange om ugen 5-7 km. Jeg kan ikke overleve uden de ture fir de giver energi som du også skriver

Jeg kan godt lide dit forslag om at den lille ny er projektet nu og at målet måske bare skal være at holde vægten. Det tror jeg vil prøve at arbejde med. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Jeg Har det på samme måde  jeg har også et overspisningsproblem. Spiser mere når mine børn er umulige. Jeg prøver afbrække kcal på madlog. For at gøre det visuelt og mindske overspisning, det vurderingen dage. 

Puha jeg ved slet ikke om jeg tør regne mit kalorie indtag ud Jeg tør ikke engang gå op på vægten. Ikke før bukserne igen passer.. 

Anmeld Citér

5. juni 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tak! Dejligt at høre at der findes andre som mig og du har ret, man burde måske søge prof. hjælp

Sejt at du "bare" kan sætte et mål og så nå det! Jeg er ked og ked af mig selv hver evig eneste aften og tænker i morgen er det slut! Der tager du dig sammen! Og så næste morgen efter max 2 timers sammenhængende søvn efterfulgt af en masse afbrudt søvn tager igen mig selv i at indtag det forkerte i alt for store mængder 

Men det virker som sagt også kun når motivationen er i top. Altså når jeg virkelig er ked af mit spejlbillede, føler mig usexet, men samtidig har ok med tid i hverdagen. Det er sgu ikke altid det lige falder i samme periode og jeg falder også i igen. Min vægt stiger lynhurtigt med 10-12 kg. Det er pissetræls. 

der er intet at sige til at dit overskud til at stå og veje og måle din mad er lig 0 når du står med en baby på armen ❤️ Måske det kommer. Måske du skal starte med at sætte nogen små mål, ikke vægtmål, men fx 3 ture med barnevogn i ugen, af 1,5 times varighed. Eller den slags. Motion givet os energi (af en eller anden sær årsag ) og måske den let øgede energi kan give dig nok til at begynde at se på maden på et tidspunkt når rytmen med den lille er mere fast og søvnen bedre ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.