Ros din dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.954 visninger
9 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg synes godt nok den sidste tid har budt på mange tråde om negativ ting i dagplejen. Så jeg syntes vi trænger til en tråd hvor man kan fortælle de gode historier om at have et barn i dagpleje.

Jeg ville ønske at alle mine tre piger havde gået i Dp, men desværre er det kun de to mindste. De har gået i samme Dp. 

Vi har været meget glad for vores Dp. Hun var meget ude, hun søger for at være social med andre Dp. Legestue en gang om ugen. Da min mellemste hold op med lur, baggede hun op om det. Det samme med pottetræning. Da den mindste blev renlig som 2 årige, var hun lige så godt en medspiller, som vi var i at det blev en succes. 

Jeg må sige, at jeg kun har ros til vores Dp, hun har givet mine unger en ballast og gjort at de uden problemer startede i bh. 

Så der findes gode Dp, og jeg er sikker på at vores ikke er den eneste

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
Meyer skriver:

Jeg synes godt nok den sidste tid har budt på mange tråde om negativ ting i dagplejen. Så jeg syntes vi trænger til en tråd hvor man kan fortælle de gode historier om at have et barn i dagpleje.

Jeg ville ønske at alle mine tre piger havde gået i Dp, men desværre er det kun de to mindste. De har gået i samme Dp. 

Vi har været meget glad for vores Dp. Hun var meget ude, hun søger for at være social med andre Dp. Legestue en gang om ugen. Da min mellemste hold op med lur, baggede hun op om det. Det samme med pottetræning. Da den mindste blev renlig som 2 årige, var hun lige så godt en medspiller, som vi var i at det blev en succes. 

Jeg må sige, at jeg kun har ros til vores Dp, hun har givet mine unger en ballast og gjort at de uden problemer startede i bh. 

Mine 2 har gået i dagpleje, ved den samme dagplejer - og det har været den bedste start på livet hjemmefra, som man kan tænke sig  Hun har givet dem SÅ meget og også hendes familie !! Hun får stadig krammere af ungerne når vi møder hende i Brugsen  Er SÅ meget for dagpleje - især VORES dagplejer  Har selv arbejdet i vuggestue, - og selvom vi gør det godt, ville jeg aldrig byde mine egne børn det 

//Mette

Anmeld Citér

3. juni 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer
MKBP skriver:

Mine 2 har gået i dagpleje, ved den samme dagplejer - og det har været den bedste start på livet hjemmefra, som man kan tænke sig  Hun har givet dem SÅ meget og også hendes familie !! Hun får stadig krammere af ungerne når vi møder hende i Brugsen  Er SÅ meget for dagpleje - især VORES dagplejer  Har selv arbejdet i vuggestue, - og selvom vi gør det godt, ville jeg aldrig byde mine egne børn det 

//Mette

Det gør mine også selv om de nu er 12 og 10. Hun var bare guld værd 

Anmeld Citér

3. juni 2018

God-mor

Meyer skriver:

Vi havde vores ældste i DP, og hun var så fantastisk! Hun var en ældre dame med mange års erfaring, og de var ude hver eneste dag, og hun var bare så god sammen med de børn Vi havde en super godt samarbejde, og har kun rosende ord til overs for hende! 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Vi var også sindssyge glade for min ældestes DP. Hun var tit ude med ungerne. Hun var social med andre DP’er, så min datter kendte en Masse dp’er og deres børn.  

derudover var der legestue, og de lavede også ofte ting, så de brugte sanserne. De havde fx  en dag, hvor de fik lov til at “lege” med mad.. dvs. De fik lov til at mærke med fingrene, hvordan maden var osv. Det var noget gris, men alle børnene elskede det!

vi er trætte af at den mindste ikke kan komme i hendes dp, når den tid kommer - for hun var så fantastisk! 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Lenchick

Vedrend bedste dagplejeMOR bor i vores lille landsby . Der findes ingen bedre!

Hun startede i 1981 og har sin sidste arbejdsdag d. 30/6. Alle årene på samme adresse 

Hun har passet sine allerførste børns børn og stort set alle familier i nærområdet har en eller anden form for en historie med hende. 

Mit barn blev passet hos hende i 2012-2014 og jeg har været medarrangør til en kæmpe surprisefest til ære for hendes fantastiske indsats. 

Vi samlede 80 voksne og børn til festen, som blev holdt hemmelig inden hun og manden blev kidnappet og transporteret til festlokaler. Vores allesammens XxxMOR blev rørt og glad og aldrig har vi oplevet hende mangle ord . Både hendes allerførste børn og de to, hun afslutter nu, deltog med forældre (plus mange af dem, hun passede igennem sin lange karriere).

Historien kom i lokalavisen og som hovedgave blev der lavet en digital fotobog med billeder fra starten af 80’erne til nu.

Dette ville ikke være muligt uden en kæmpe opbakning fra lokalsamfundet . Det har været et kæmpe arbejde at få arrangeret festen og ikke mindst holde den hemmelig (vi mobiliserede folk via en hemmelig facebookgruppe). 

Så ja, vi har verdens bedste dagplejeMOR, som ingen slår!

Anmeld Citér

3. juni 2018

Annemette07

Meyer skriver:

Vores søn har været hos to dagplejere. Den første var ok, men plads til forbedringer. Den anden han fik var helt fantastisk �� De var ude hver dag, og man kunne bare mærke han generelt trives bedre der, end ved den første �� De var i legestue en gang om ugen, og hvis der startede et nyt barn, tog hun hensyn til om barnet var klar til legestue eller om det lige skulle vænne sig til hende først. Hun virkede virkelig til at være der for børnene ��

Anmeld Citér

3. juni 2018

Lisette W

Vi har også været super heldige med vores dagplejer I starten sørgede hun for at de store blev puttet først så hun havde lidt alene tid med vores søn så han kunne få lidt ekstra opmærksomhed.

Da vores søn er meget glad for tog har hun flere gange taget alle ungerne med på tog tur til stor begejstring. Hun har 100% styr på ungerne uden jeg har indtryk af at hun er steng over for dem. De lytter bare efter hvad hun sige. De var en dag på bondegårdsbesøg hvor de havde sovet til middag på gården hvor forældrene så skulle hente dem. De var igang med at spise is da jeg kom og sad pænt på græsset. Jeg bad min dengang 2 årige om at komme med men han blev siddende og kiggede spørgende på sin dagplejemor og først da hun sagde han gerne måtte rejse sig kom han med. Jeg var meget imponeret

Hun møder dem hvor de er og respektere deres ønsker. Er der en eller to der gerne vil klippe klistre får de lov og får de fine kreationer med hjem og de to der ikke havde lyst bliver ikke presset til det, de får lov at lege noget andet. Der er plads til stor diversitet og det værdsætter vi meget! Vi kan mærke hun går op i hendes dagplejebørn og hendes mand er også meget engageret

Vores søn er meget glad for sin dagplejemor og hendes mand og spørg efter den når vi har fri. Jan vil gerne der ned om morgen og han vil ikke hjem om eftermiddagen. Dagplejen har helt klart været det rette for ham

Anmeld Citér

3. juni 2018

Motherme

Vi har også haft en virkelig sød og dygtig dagplejemor som vi stadig besøger ind i mellem selv om min datter nu er næsten 7 år og for længst er kommet derfra. Vi håber meget at lillebror kan få plads når han skal starte i DP. 

Hun er uddannet pædagog, hvilket betyder meget for mig og min mand som begge også er inden for pedagogikken og psykologien. Hun er oplyst og læser meget og forstår at omdanne det til praksis. De er ude stort set hver dag og sammen med de andre dagplejere i deres legestue-hus en gang i ugen. 

Ligesom en anden skrev gør hun meget ud af udfordre deres sanser, både med at lade dem få fingrene i maden og hjælpe med at forberede den. De laver masser af kreative ting og hun er meget lydhør over for vores behov, samtidig med at hun er god til at fortælle hvad hun synes eller mener er bedst, på en ikke dømmende eller belærende måde, men respektere det hvis vi har en anden holdning. (Er dog ikke sket ret ofte at vi har været uenige) 

hun tager på weekend kurser i forskellige ting angående børn bare fordi det ud over at være hendes arbejde også er hendes hobby. Hun er en fantastisk sparrings partner og jeg er evigt taknemmelig for at vi fik lov at få lige netop hende. 

Anmeld Citér

3. juni 2018

Miti's mama

Jeg elsker også min dagplejemor! Hun er aldrig syg, ligger billeder op på dagplejens facebook side hver dag med billeder fra dagen, så jeg kan se hvad de har lavet. Hun kommer ud næsten hver dag, tager på tur, i musikskole, legestue og sammen med andre dagplejere. Min datter var meget morsyg og utroligt bange for nye mennesker da hun skulle starte, men det gik helt perfekt, vi tog en lang indkøring planlagt med dagplejemor! Min ældste var samme sted, og reserverede en plads ligeså snart jeg ramte 12 uger med den yngste  Hun var den eneste min ældste lyttede til da hun var i løbefasen og er bare super med børnene. Kan slet ikke forestille mig at skulle have afleveret den lille i en vuggestue med de normeringer der er i dag!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.