Kommer ikke ud...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2018

Soonmom

Hck skriver:

Jeg er ret enig i det meste af det du skriver, men tror ikke at man skal være mere uddannet end andre dp mødre for at have et barn der gælder for 2. Det er jo (bare) tit et visitations/ penge spørgsmål og har ikke så meget at gøre med om dp mor har mere forstand på de problemstillinger som det enkelte barn kan have. Du kan selvfølgelig være heldig at få en dp, som måske ved lidt om f.eks præmatur børn ( eller hvad problematikken nu er), men det er ikke sikkert

Det burde godt nok skærpes i kravene omkring hvem der kan blive dagpleje for pt kan stort set alle blive det 

Derfor hvis jeg skulle vælge en dagpleje skulle det være en privat hvor man i højere grad kan få indfiet sine krav 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Det burde godt nok skærpes i kravene omkring hvem der kan blive dagpleje for pt kan stort set alle blive det 

Derfor hvis jeg skulle vælge en dagpleje skulle det være en privat hvor man i højere grad kan få indfiet sine krav 

Men i lige det her tilfælde ( med et barn der tæller for 2), skal du da være ekstremt heldig hvis du finder en privat dp mor som er villig til at give afkald på et barn og dermed de penge hun nok skal bruge i sit budget, medmindre at du selvfølgelig er villig til at betale dobbelt. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Soonmom

Hck skriver:

Men i lige det her tilfælde ( med et barn der tæller for 2), skal du da være ekstremt heldig hvis du finder en privat dp mor som er villig til at give afkald på et barn og dermed de penge hun nok skal bruge i sit budget, medmindre at du selvfølgelig er villig til at betale dobbelt. 

Jaja det er self rigtig nok, men så burde kommunen også diske op med en uddannet en

Anmeld Citér

2. juni 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Jaja det er self rigtig nok, men så burde kommunen også diske op med en uddannet en

Uddannet hvad ?, pædagog ?. Det er jo et valg man tager som forældre, om børnene skal i dagpleje eller vuggestue. Begge mine unger var faktisk i dagpleje da de var små, men ærligt var der kommet en nr 3 senere, så havde det heddet vuggestue. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Soonmom

Hck skriver:

Uddannet hvad ?, pædagog ?. Det er jo et valg man tager som forældre, om børnene skal i dagpleje eller vuggestue. Begge mine unger var faktisk i dagpleje da de var små, men ærligt var der kommet en nr 3 senere, så havde det heddet vuggestue. 

Pædagog eller pædagogisk assistent ja. 

Min dagpleje er uddannet som pædagog og den anden er pædagogisk assistent, det var helt sikkert et krav med uddannelse fra vores side(de er private) 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Pædagog eller pædagogisk assistent ja. 

Min dagpleje er uddannet som pædagog og den anden er pædagogisk assistent, det var helt sikkert et krav med uddannelse fra vores side(de er private) 

Men så har du også valgt at gå over i det private ( ikke noget dårligt om det), det kan man bare ikke helt sammenligne med at kræve en kommunal dagplejemor er uddannet.

Anmeld Citér

2. juni 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg kommer lige med på bølgen med dagpleje-problemer.

Ja, jeg er i tvivl om hvad jeg kan gøre ved det, men mit problem ligger i at min søn slet ikke kommer ud i dagplejen og kun har et lille-bitte rum at lege i. De er kun 3 børn (min søn har dobbeltplads), hvor min søn er den ældste på 18 måneder og den yngste er knapt 7 måneder.

Når min søn skal i børnehave er planen at han skal starte samme sted som hans søster - som er en rigtig lækker naturbørnehave hvor de er ude HVER dag, uanset vejr og så tror jeg at det ville være noget af en omvæltning for ham at gå fra en dagpleje hvor han aldrig er ude til en børnehave hvor det meste af dagen foregår udenfor.

Han har været i gæstedagpleje et sted hvor han fik lov at tumle rundt ude i hendes have og det var så glad og træt dreng jeg fik hjem, som man bare tydeligt kunne se havde NYDT det.

Jeg har ham ude hver dag, når vi er hjemme, men det bliver sjældent til ret meget, da han til den tid er træt og sulten og faktisk ikke gider sandkassen/badebassientet.

Jeg har prøvet at snakke med dagplejeren om det, men hun mener at det er for besværligt med så små børn... Men da min søn var den mindste, på 11 måneder og de 2 andre var ved at være klar til børnehave, var de heller ikke ude.

Jeg ville blive skør(og der ville ungerne da også) hvis man sidder inde i 5dage i træk. 

Jeg ville hellere være udenfor, hvor man kan være i skyggen og få frisk luft.m

nu ved jeg ikke hvor gammel den tredje er, men det er da ikke svært at lægge et tæppe i skyggen og så have den lille liggende, mens din søn og måske den anden løber rundt og leger. 

Jeg synes det lyder som dovenskab, det er meget lettere at have dem ind i et rum.. Men stakkels børn.

fandeme synd der er så mange dårlige dagplejere(synes der er mange historier lige for tiden) det ødelægger virkelig for dem der kan være gode dagplejere. 

Jeg ville snakke med hende igen og sige at det ikke er godt nok. Børnene skal ud og ha frisk luft. Ser om der er regler for dagplejere

Anmeld Citér

3. juni 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene! Jeg er glad for at vide at det ikke bare er mig der er krævende

Desværre har vuggestue ikke været en mulighed for min dreng, da han er ektremt sensitiv og slet ikke kan klare at der er så mange børn omkring ham. Han trækker sig fuldstændig ind i sig selv og man kan slet ikke komme i kontakt med ham. Han skal udredes for autisme når han bliver stor nok.

Vi har haft kontakt til adskillige andre dagplejere (private), som vi VED går meget op i det med at komme ud og det ene sted har endda dyr og baby-ridning som en del af "programmet", men de har ikke pladser før tidligst april næste år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.