Kommer ikke ud...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.326 visninger
17 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2018

Anonym trådstarter

Jeg kommer lige med på bølgen med dagpleje-problemer.

Ja, jeg er i tvivl om hvad jeg kan gøre ved det, men mit problem ligger i at min søn slet ikke kommer ud i dagplejen og kun har et lille-bitte rum at lege i. De er kun 3 børn (min søn har dobbeltplads), hvor min søn er den ældste på 18 måneder og den yngste er knapt 7 måneder.

Når min søn skal i børnehave er planen at han skal starte samme sted som hans søster - som er en rigtig lækker naturbørnehave hvor de er ude HVER dag, uanset vejr og så tror jeg at det ville være noget af en omvæltning for ham at gå fra en dagpleje hvor han aldrig er ude til en børnehave hvor det meste af dagen foregår udenfor.

Han har været i gæstedagpleje et sted hvor han fik lov at tumle rundt ude i hendes have og det var så glad og træt dreng jeg fik hjem, som man bare tydeligt kunne se havde NYDT det.

Jeg har ham ude hver dag, når vi er hjemme, men det bliver sjældent til ret meget, da han til den tid er træt og sulten og faktisk ikke gider sandkassen/badebassientet.

Jeg har prøvet at snakke med dagplejeren om det, men hun mener at det er for besværligt med så små børn... Men da min søn var den mindste, på 11 måneder og de 2 andre var ved at være klar til børnehave, var de heller ikke ude.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2018

Abracadabra

Det lyder som om, at din DP generelt ikke gå ud/være ude... Det er der nok ikke noget at gøre ved. 

Du kan jo insistere og i sidste ende klage? 

Anmeld Citér

2. juni 2018

L-mor

Anonym skriver:

Ja, jeg er i tvivl om hvad jeg kan gøre ved det, men mit problem ligger i at min søn slet ikke kommer ud i dagplejen og kun har et lille-bitte rum at lege i. De er kun 3 børn (min søn har dobbeltplads), hvor min søn er den ældste på 18 måneder og den yngste er knapt 7 måneder.

Når min søn skal i børnehave er planen at han skal starte samme sted som hans søster - som er en rigtig lækker naturbørnehave hvor de er ude HVER dag, uanset vejr og så tror jeg at det ville være noget af en omvæltning for ham at gå fra en dagpleje hvor han aldrig er ude til en børnehave hvor det meste af dagen foregår udenfor.

Han har været i gæstedagpleje et sted hvor han fik lov at tumle rundt ude i hendes have og det var så glad og træt dreng jeg fik hjem, som man bare tydeligt kunne se havde NYDT det.

Jeg har ham ude hver dag, når vi er hjemme, men det bliver sjældent til ret meget, da han til den tid er træt og sulten og faktisk ikke gider sandkassen/badebassientet.

Jeg har prøvet at snakke med dagplejeren om det, men hun mener at det er for besværligt med så små børn... Men da min søn var den mindste, på 11 måneder og de 2 andre var ved at være klar til børnehave, var de heller ikke ude.

Hvis det er kommunal dagpleje, kan du kontakte dagplejeledelsen og spørge, hvad holdningen er til det. I nogle kommuner er politikken, at dagplejerne skal ud hver dag. Andre steder at DF skal ud hver uge, men ikke nødvendigvis hver dag. 

For mig lyder det helt forkert. Det handler ikke om spild af tid og hvad små børn, bla, bla, bla. Det handler om, at din dagplejer ikke gider. Og sådan en dagplejer ville jeg ikke gide.

Anmeld Citér

2. juni 2018

Abracadabra

L-mor skriver:

Hvis det er kommunal dagpleje, kan du kontakte dagplejeledelsen og spørge, hvad holdningen er til det. I nogle kommuner er politikken, at dagplejerne skal ud hver dag. Andre steder at DF skal ud hver uge, men ikke nødvendigvis hver dag. 

For mig lyder det helt forkert. Det handler ikke om spild af tid og hvad små børn, bla, bla, bla. Det handler om, at din dagplejer ikke gider. Og sådan en dagplejer ville jeg ikke gide.

Helt enig.

(Men jeg går slet ikke ind for dagplejere... Der kan udvikle sig alt for mange dårlige vaner sådan et sted...)

Anmeld Citér

2. juni 2018

Anonym

Jeg var en kort periode selv dagplejer og der var vi ude og gå en tur hver dag. Når jeg fik nye børn prioriterede jeg at vi var inde de første dage, så det nye barn først og fremmest kunne vende sig til mig, de andre børn og inderummet. 

Mest muligt ude - det er det jeg trives bedst med. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

Helt enig.

(Men jeg går slet ikke ind for dagplejere... Der kan udvikle sig alt for mange dårlige vaner sådan et sted...)

HØRT!

Efter jeg blev færdiguddannet pædagog blev jeg ansat i dagplejen. Det varede ikke længe før jeg sagde op. Shit et ensomt job, med begrænset mulighed for faglig sparring i hverdagen. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg ville forlange det. Desuden skal hun også arbejde efter nogle mål og jeg er nu ret sikker på at udeliv er en del af det. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Anonym

Jeg ville forlange det eller søge om forflyttelse. Specielt i den varme vi har nu. Så skal de da have noget frisk luft. 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Soonmom

Hvordan kan man sidde inde i det gode vejr?

Jeg ville da klart tale med hende omkring det, for det synes jeg ikke er okay, har hun ikke en have? - for det burde da være nemt nok selvom man har to små børn? - er hun ikke uddannet (tænker når hun er kvalificeret til et barn der gælder for to?) 

Anmeld Citér

2. juni 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Soonmom skriver:

Hvordan kan man sidde inde i det gode vejr?

Jeg ville da klart tale med hende omkring det, for det synes jeg ikke er okay, har hun ikke en have? - for det burde da være nemt nok selvom man har to små børn? - er hun ikke uddannet (tænker når hun er kvalificeret til et barn der gælder for to?) 

Jeg er ret enig i det meste af det du skriver, men tror ikke at man skal være mere uddannet end andre dp mødre for at have et barn der gælder for 2. Det er jo (bare) tit et visitations/ penge spørgsmål og har ikke så meget at gøre med om dp mor har mere forstand på de problemstillinger som det enkelte barn kan have. Du kan selvfølgelig være heldig at få en dp, som måske ved lidt om f.eks præmatur børn ( eller hvad problematikken nu er), men det er ikke sikkert

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.