Anonym skriver:
jeg har lige fået brev om at få skrevet min datter op til pasning, når barsel er færdig. Men jeg er simpelthen i tvivl, da flere dagplejere enten passer eget barn, børnebørn eller niecer/ nevøer og jeg synes at det er lidt underligt.
Jeg ved godt, at flere ville sige, at de er professionelle og børnene bliver behandlet lige, men jeg kan bare mærke, at det giver en øv- fornemmelse i maven på forhånd.
Er det bare mig, som har det sådan, eller hvad?
Jeg har overvejet at ønske dagplejere, som ikke passer børnebørn, børn, men ved ikke om man kan komme med et sådant ønske eller ønske en specifik dagplejer, men ved ikke om ens ønsker bliver tilgodeset eller km det er efter hvor der plads?
Jeg har også overvejet vuggestue i stedet.
er der andre som har haft de samme overvejelser og hvad gjorde I?
Vi valgte dagpleje til vores søn fordi jeg ønsker at min søn havde én primær voksen at forholde sig til og ikke 5-6 skiftende pædagoger. Det var vigtig for mig at finde en dagpleje som jeg syntes om. Jeg ringede til dagplejekonsulenten og sagde at jeg var lidt kræsen og ønskede at komme på besøg hos nogle forskellige inden vi traf en beslutning. Hende vi valgte var en dame i slut 40-erne, super erfaren og havde en god måde at møde børnene på. Hendes værdier matcher vores hvilket betyder meget for os så vores søn ikke mødes af et regelsæt hjemme og et andet i dagplejen. Jeg ville også umiddelbart fravælge dagplejer der passede egne børn eller børnebørn, men når det er sagt så tror jeg nu også på at de fleste i den situation godt kan finde ud af det. Men der vil altid findes nogle dagplejer der er mere kompetente end andre det samme gør sig gældende med pædagoger.