Jeg ville besøge de forskellige vuggestuer i området og det samme med dagplejere.
Jeg har altid været for dagplejere. Men det er også fordi jeg selv er passet i en fantastisk dagpleje. Jeg kunne desværre ikke få dagplejeplads til min søn, så han er i vuggestue.
Her har jeg i den grad mødt ladhed og ligegyldighed fra et uddannet personale. Det samme med ledelsen. Jeg har været SÅ frustreret over at uddannede pædagoger har skabt sådan en kultur, som går ud over børnene. Ledelsen har været ret vag og blot forklaret tingende med at deres personale jo er ældre mennesker, og derfor ikke så modtagelige for nye pædagogiske tiltag og arbejdsgange 
Nogle nyansatte er dog kommet til og det er helt fantastisk, men det ændre ikke på at vi rykker vores søn til en anden vuggestue nu, hvor jeg på forhånd har besøgt dem og har en god mavefornemmelse.
Jeg har tænkt efterfølgende, at hvis jeg havde fået en dagplejeplads til min søn, hos en dagplejer, som måske havde været sådan en type, som de pædagoger i den vuggestue, ja så ville det være endnu værre end den vuggestue han nu går i, for så ville der slet ikke være andre voksne om mit barn. Tanken kan jeg slet ikke holde ud.
Så det jeg skriver til dig har slet ikke noget om hvorvidt dagplejemorens egne børn eller børnebørn har nogen betydning, men mere at du skal komme ud og få besøgt alle de steder du overvejer og så følge din mavefornemmelse - hvad enten det er det ene eller det andet du vælger. Det ville jeg ønske at jeg havde gjort fra starten.
Anmeld
Citér