Huskøb - su?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.765 visninger
13 svar
1 synes godt om
31. maj 2018

ml1320

Hej allesammen. 

Vi går i hustanker... Vi skal til møde med banken på mandag. 

Vi har selv udbetalingen. Men jeg er på su + får sulån. 

Min kæreste tjener 430.000,- om året og får udbetalt alt mellem 22.000-31.000,- om måneden. 

Jeg er vikar ved siden af og får her mellem 3-5000,- om måneden. 

Vi har to børn. 

Desuden har jeg en stor sugæld - som nok ender med 350.000,- 

vi har en forbrugsgæld på 100.000,- 

samt billån på 70.000,-

det skal siges at vi sagtens kan regne børnepengene med ind i rådighedsbeløbet.

Huset vi har kig på koster 895.000,-

er det super urealistik for og at låne?

Hvad er jeres erfaringer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2018

Mullesmith

ml1320 skriver:

Hej allesammen. 

Min kæreste tjener 430.000,- om året og får udbetalt alt mellem 22.000-31.000,- om måneden. 

Vi har to børn. 

samt billån på 70.000,-

Hvad er jeres erfaringer

Det lyder helt Ok i mine øre. Vi har købt hus for 1,375.000kr og min mand var dengang skolelærer og jeg var studerende. Har SU gæld på 150.000kr og et billån på 100.000kr og så har vi et lån fra mandens tidligere hus på 150.000kr. 

Anmeld Citér

31. maj 2018

God-mor

ml1320 skriver:

Hej allesammen. 

Vi har to børn. 

samt billån på 70.000,-

Hvad er jeres erfaringer

Det lyder ikke urealistisk i mine øre. Vi købte hus for 1,5 mil. I 2015, men kunne godt have købt for mere. Jeg er på SU, og min mand tjener 500.000 om året.. Vi havde 100.000 selv som vi lagde i udbetaling. 

Vi havde/har også gæld ved siden af. To SU lån samt vi har en bil til 400.000, som som vi stadig skyldte 270.000 kr. I. 

Vi kan sagtens få det til at løbe rundt og mere til. Vi skal have total renoveret vores hus og bygget til, men det bliver så først når jeg er færdig uddannet i 2022

Anmeld Citér

31. maj 2018

ml1320

Det lyder jo super positivt! Var ellers sikker på at det stod skidt til med at få liv til at låne til hus, når nu vi (mest mig) har den høje gæld. Især til su.

Anmeld Citér

31. maj 2018

ml1320

ml1320 skriver:

Det lyder jo super positivt! Var ellers sikker på at det stod skidt til med at få liv til at låne til hus, når nu vi (mest mig) har den høje gæld. Især til su.

Lov* skulle der selvfølgelig stå...

Anmeld Citér

31. maj 2018

God-mor

ml1320 skriver:

Vores bank virkede ret ligeglade med vores SU gæld. Selvfølgelig har det haft betydning på deres vudering, men som de sagde så de meget mildt på en SU gæld. Jeg tror ikke i for problemer 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Bellabum

Altså det afhænger jo også af hvad det er for et hus, hvad omkostningerne på det er. Hvis det f.eks. er olieopvarmning og koster 40.000 om året at opvarme tæller det selvfølgelig ned.

Men prøv at lave et budget med alle udgifter og indtægter og så set udgifterne der vil være ved huset ind i budgettet og se hvilket rådighedsbeløb i opnår.

Så nye udgifter vil være:

Realkreditlån

Boliglån

El/vand/varme

vedligeholdelse

grundejerforening?

forsikringer (hus + indbo + ulykke?) 

Ejendomsskatter 

transport?

Mange af punkterne står der jo et estimat for på salgsopstillingen

Afhænger jo ligeledes af hvor sikre jeres indtægter er Hvis din mands indtægt svinger så meget kunne man jo godt frygte at den ikke var særlig sikker. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

ml1320

Bellabum skriver:

Altså det afhænger jo også af hvad det er for et hus, hvad omkostningerne på det er. Hvis det f.eks. er olieopvarmning og koster 40.000 om året at opvarme tæller det selvfølgelig ned.

Men prøv at lave et budget med alle udgifter og indtægter og så set udgifterne der vil være ved huset ind i budgettet og se hvilket rådighedsbeløb i opnår.

Så nye udgifter vil være:

Realkreditlån

Boliglån

El/vand/varme

vedligeholdelse

grundejerforening?

forsikringer (hus + indbo + ulykke?) 

Ejendomsskatter 

transport?

Mange af punkterne står der jo et estimat for på salgsopstillingen

Afhænger jo ligeledes af hvor sikre jeres indtægter er Hvis din mands indtægt svinger så meget kunne man jo godt frygte at den ikke var særlig sikker. 

Min mands løn er sikker. Han arbejder i privat psykiatri. Når han får ekstra i den ene måned er det hvis han har arbejdet døgnvagter. Men hans løn ee bestemt sikker. 

Vi har regnet det ud med huset. Det er helt nyrenoveret. Vi sparer 2500,- ift nu hvor vi lejer, hvis vi flytter i det hus vi har kig på. Og det er med alle tak til bank, Realkredit, vedligehold, varme, vand, el, ejerskat osv osv. 

Anmeld Citér

1. juni 2018

Bellabum

ml1320 skriver:

Min mands løn er sikker. Han arbejder i privat psykiatri. Når han får ekstra i den ene måned er det hvis han har arbejdet døgnvagter. Men hans løn ee bestemt sikker. 

Vi har regnet det ud med huset. Det er helt nyrenoveret. Vi sparer 2500,- ift nu hvor vi lejer, hvis vi flytter i det hus vi har kig på. Og det er med alle tak til bank, Realkredit, vedligehold, varme, vand, el, ejerskat osv osv. 

Så længe i ved hvad i kan forvente i løn Kunne jo bare lige så godt have været et job hvor det afhang af sæsonudsving, akkord eller lignende. 

Afhænger stadig af hvad det vil give jer af rådighedsbeløb

Generelt lyder det jo positivt, men mange banker er ret firkantede med at du skal have et vist rådighedsbeløb.

Mener at vores bank sagde om 11.500 da vi købte for 1½ år siden(2 voksne + 1 barn). Så hvis i ender på et rådighedsbeløb på under 10.000 vil det næppe være nemt, men hvis de hedder 15.000 burde det ikke være et problem  

Anmeld Citér

1. juni 2018

ml1320

Bellabum skriver:

Så længe i ved hvad i kan forvente i løn Kunne jo bare lige så godt have været et job hvor det afhang af sæsonudsving, akkord eller lignende. 

Afhænger stadig af hvad det vil give jer af rådighedsbeløb

Generelt lyder det jo positivt, men mange banker er ret firkantede med at du skal have et vist rådighedsbeløb.

Mener at vores bank sagde om 11.500 da vi købte for 1½ år siden(2 voksne + 1 barn). Så hvis i ender på et rådighedsbeløb på under 10.000 vil det næppe være nemt, men hvis de hedder 15.000 burde det ikke være et problem  

Vores rådighedsbeløb er pt på 14.900,- ved køb af huset vil det være på 17.300,-

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.