Hejsa,
Min kæreste og jeg har et spørgsmål angående min 9 årige bonusdreng. Han har nogle udfordringer på nogen punkter, og vi vil gerne undgå at komme til at se alt som unormalt, og derfor har vi brug for jeres input. Vi er nemlig i tvivl om det er forventeligt at en 9 årig kan finde på den slags - for vi er begge chokerede og vildt flove, og troede egentlig det var noget man kunne forvente af et barn på måske 3.
En enkelt gang har vi mødt en hjemløs, som uopfordret har sagt til ham, at han skal få sig en uddannelse, så han ikke ender som ham den hjemløse. Det har åbenbart gjort indtryk, hvilket jo er fint nok.
I går kører vi i tog, og der kommer en mand ind, som tydeligvis er alkoholisk. Øl i hånd og stinker af alkohol, mega usoigneret. Han sætter sig, og min bonusdreng rejser sig, går over til ham og siger "Nå, du skulle vidst have fået dig en uddannelse, hva?"
Vi bliver selvfølgelig dybt forfærdede og siger, at det IKKE er ok at gå hen og sige sådan til folk! Manden tager det heldigvis pænt og siger "Ja, så sørg du for at få én, så du ikke ender sådan her!"
Vi synes jo ellers vi opdrager ham til at være god ved andre og ligesom have lidt filter på hvad man siger til folk.
Er det 'normalt' at et barn på den alder kan finde på det, eller har barnet ikke på det tidspunkt en fornemmelse af, hvad der er passende og upassende at sige til folk?
Anmeld
Citér