Eksperthjælp: Udeblevet menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. maj

Karen Bøhrnsen

Goddag ?? Jeg vil høre hvad der kan være grunde til at jeg ikke har fået min menstruation, udover graviditet..?
Det er nemlig ikke en cyklus jeg har sprunget over, fordi jeg ved at jeg havde ægløsning for præcis 4 uger siden. Jeg har testet negativt idag, hvor jeg ville være 6+0 henne i en evt graviditet. Er det normalt at man ikke kan teste positivt på dette tidspunkt endnu..?
Venligst fra Anne.

Karens svar

Kære Anne

Tak for dit brevkassespørgsmål.

Det er meget forskelligt, hvornår en nygravid danner nok hCG (graviditetshormon) til, at det kan måles i urinen.

Hvis din graviditetstest ikke slår ud nu her, kan du prøve at teste igen om en eller to uger, så vil testen med stor sandsynlighed slå du, hvis du er gravid.

Det kan også være, at der af uransagelige årsager er gået lidt ged i din cyklus, det kan komme af ydre påvirkninger som stress eller andre miljøpåvirkninger. Her kan du prøve at give din cyklus en måned eller to mere, og så se om den ikke kommer igen.

Hvis du ikke får din menstruation inden for de næste par måneder, vil jeg anbefale dig, at kontakte din læge.

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder

www.facebook.com/jordemodernet

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+