Eksperthjælp: Helt tidlig graviditet... måske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

613 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. maj

Karen Bøhrnsen

Hej

Jeg er gravid i 3+5 har pletblødt det er op til min mens skal nemlig havde det idag den 25 maj 2018 ifølge min cykluse
Er det normal?

Er det også normal at man mister apentiten under aftensmad? Så man ikke har lysten til at spise?

Karens svar

Hej med dig

Det er ret imponerende at din graviditetstest, slår ud med to streger, når du kun er 3+5 uger henne i din graviditet. De fleste gravide danner først nok hCG (graviditetshormon) nok, når de er længere henne...!

Det er ret normalt at bløde lidt tidligt i graviditeten. Pletblødning kan komme i forbindelse med implantationen - lige der, hvor det befrugtede æg sætter sig fast i livmoderens slimhinde.

Blødningen kan dog også skyldes, du er ved at abortere. Ca. 25% af alle graviditeter går til grunde, langt de fleste i den helt tidlige graviditet - og nogle så tidligt at kvinden ikke engang når at opdage, at hun er gravid.

Men du ved du er gravid!

Man kan ikke se en graviditet på scanning så tidligt i graviditeten, så du bliver nødt til at vente et par uger endnu og så tage en ny graviditetstest. Hvis den er positiv er det højst sansynligt blot implantationsblødning, du oplever lige nu.

Og ja, manglende appetit kan godt være en helt tidlig graviditetsgene...

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen, jordemoder

www.facebook.com/jordemodernet

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+