Vi har tre børn. En pige på 7, en dreng på knap 5 og en dreng, som i dag er 13 mdr. For vores familie har udfordringen været logistikken. Vi har altid været en travl familie med mange jern i ilden, men nu er der ikke nok hænder længere. Jeg sidder i to forældreråd og min mand er fodboldtræner for vores datters hold. (2 gange om ugen fra 17.15-18.15) Børnene går til sport 2-3 gange om ugen på forskudte tidspunkter osv. For tiden går snakken på, hvordan vi kan optimere vores hverdag, så det frigiver noget tid og overskud. Vi er begyndt at handle stort ind én gang om ugen. Jeg har meldt mig ud af det ene forældreråd og skal også udtrappes fra det andet. Min mand skal muligvis kun træne én gang om ugen (de er flere trænere) og så har vi besluttet at vi skal have enten fredag eller lørdag fri i hver weekend (det skal vi øve os meget mere på)
Men for os har det været logistikken der har været det hårde arbejde. At vi har mindre overskud og derfor må prioritere anderledes end førhen. Dermed ikke sagt, at mindstemanden ikke har været det hele værd, for det har han jo selvfølgelig.
Det har været fantastisk at kunne give de to “store” en søskende og de påtager sig et kæmpe ansvar. De elsker ham og leger gerne med ham.
I bund og grund har det ikke været så hårdt at gå fra 2-3, men vi har virkelig bare meget mere travlt og må strukturere vores hverdag lidt mere end vi har været vant til.
Anmeld
Citér