3. Barn - er det nemt nok!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.116 visninger
12 svar
7 synes godt om
25. maj 2018

Bell'star

Hej piger

Jeg ved godt at det er meget forskelligt fra familie til familie, men jeg synes ofte jeg har hørt at det slet ikke var nær så hårdt at gå fra at have 2 til at have 3 børn, som det er at gå fra kun at have 1 til at have 2.

Så jeg vil enormt gerne høre nogle erfaringer herinde fra også. Har jer med 3 - eller flere - børn synes det var mindre hårdt at få nr 3 end nr 2, eller var det stort set lige hårdt for jer begge gange? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2018

Babilooo

Drøftede det faktisk med min svigermor i weekenden. Hun har tre børn.

hun sagde ar det var væsenligt hårdere .. fordi antallet at relationer var så meget større. Der er altid to der kan rotte sig sammen osv. Man har brug for større bil osv. 

Ikke at det skal fraholde en fra tredje barn... men det er er større spring fra 2-3 end fra 1-2. Fra dem jeg har talt med.

Anmeld Citér

25. maj 2018

Babilooo

hun sagde ar det var væsenligt hårdere .. fordi antallet at relationer var så meget større. Der er altid to der kan rotte sig sammen osv. Man har brug for større bil osv. 

Ikke at det skal fraholde en fra tredje barn... men det er er større spring fra 2-3 end fra 1-2. Fra dem jeg har talt med.

Hat lige kigget på det 

antallet af relationer:

1 barn: 3

2 børn: 6 

3 børn: 10

4 børn: 14

dvs ved 3 børn er der over tre gange så mange relationer som ved 1 barn ... som kan være i konflik m.m ....ved fire børn er det fem gange flere relationer.

Hvis man regner relationer osv med inkl. Bedsteforældre er det jo et meget større tal

Anmeld Citér

25. maj 2018

Bell'star

Smølfine123 skriver:

Tak for input.

- Rotte sig sammen mod den 3. Søskende eller mod ‘os’ forældre eller hvordan tænker du? 

- tænker umiddelbart at hvis det hårdeste ved At få 3 børn er at de rotter sig sammen mod hinanden, så er der ingen grund til bekymring ved at få en mere 

Man skal jo ikke nødvendigvis have større bil fordi man får 3 børn, det er vist mere med 4 børn det er et must. Vi Vil i hvert fald godt kunne have 3 børn i vores bil (og hus) så alt det materielle er på plads her. ��

Anmeld Citér

25. maj 2018

LSS

Jeg synes det var mest hårdt og svært at gå fra 1 barn til 2 børn. Da nr 3 kom synes jeg ikke rigtig noget forandrede sig. Om få uger kommer nr 4 og jeg tror ikke det bliver sværere end da nummer 3 kom. 

De har i øvrigt allesammen rigtig meget glæde af  hinanden. De er 7, 5 og 3. 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Den største omvæltning for os var nok at gå fra 1 til 2, men det afhænger jo af tusind ting. De andre børns alder, deres reaktion på familieforøgelsen, om baby har kolik, sover som en engel eller er svær at lulle i søvn - fortsæt selv listen. Vores 3’er var og er en blid og rolig fyr, og det har da haft meget at sige. 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Smølfine123 skriver:

Hat lige kigget på det 

antallet af relationer:

1 barn: 3

2 børn: 6 

3 børn: 10

4 børn: 14

dvs ved 3 børn er der over tre gange så mange relationer som ved 1 barn ... som kan være i konflik m.m ....ved fire børn er det fem gange flere relationer.

Hvis man regner relationer osv med inkl. Bedsteforældre er det jo et meget større tal

Det er sjovt, at din svigermor (og du?) opfatter det som potentielt negativt med antallet af relationer - jeg har altid hørt det omtalt som og selv oplevet det positivt med de dynamikker og muligheder, det giver. Er A og B i gang med leg, er der mulighed for at give ekstra opmærksomhed til C, og er A og C trætte af hinanden, kan B - og en evt. D - udvide relationsrepertoiret og aflede fokus. 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Babilooo

Mor og meget mere skriver:

Det er sjovt, at din svigermor (og du?) opfatter det som potentielt negativt med antallet af relationer - jeg har altid hørt det omtalt som og selv oplevet det positivt med de dynamikker og muligheder, det giver. Er A og B i gang med leg, er der mulighed for at give ekstra opmærksomhed til C, og er A og C trætte af hinanden, kan B - og en evt. D - udvide relationsrepertoiret og aflede fokus. 

Jeg siger ikke det er negativt nødvendigvis ... blot mindre let og mere komplekst “system”.

selvfølgelig er der flere ting man skal tage hæjde for jo flere relationer der er i spil. 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Anonymor

Jeg synes nok det kommer an på alderen af børnene. Og mine to første er endda delebørn. Mine er 6.5 år, 5 år og 5 mdr. Og det synes jeg er svært. Fordi der er en der hele tiden er nødt til at være på baby, er der så kun én tilbage til de to store børn, hvilket kan være svært ift også at gøre plads til de kan få os for dem selv ind i mellem. Men det skulle jo så gerne blive nemmere, når den mindste bliver ældre.. I den periode hvor vi har haft min bonusdreng og mine to store på samme tid (9 år, 6.5 år og 5 år) synes jeg til gengæld det har været MEGA nemt, fordi de alle var så store og selvhjulpen og gode til at lege på kryds og tværs. Så det er nok det med at have en baby, som jeg synes gør tre børns konstellationen hård. 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes overhovedet ikke det var mere hårdt at gå fra 2 til 3. Det var hårdt at gå fra nul til 1, men ellers syntes jeg ikke der blev mere hårdt hver gang der kom et barn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.