Forkølet og i DP - Hvor går grænsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

497 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Tynen

Jeg synes dælme det er svært at skelne mellem diverse sygdomme og lovligheden i at sende dem afsted i DP hvis de ikke har feber..

Stella er snottet og hæs og har ikke været afsted i 2 dage nu, men kunne måske godt have sendt hende afsted igår (Idag var der ingen tvivl - Der skulle hun ikke afsted)

Er jeg den eneste der har lidt svært ved at finde ud af det?

Måske er jeg også lidt "overfølsom" på det punkt, fordi at jeg et eller andet sted føler at jeg bliver nødt til at holde hende hjemme når der er det mindste nu jeg "bare går hjemme".
Jeg er bare ikke sådan 100% tryg ved at være alene med dem begge 2 endnu selvom jeg har været det flere gange.
Ej, det lyder latterligt, men kan ikke lade være med at stresse lidt og bare tænke "Hvordan skal det nu ikke gå idag?"

Bla bla.. Det var egentlig ikke det det skulle handle om..
Sidder bare og grubler som en gal over morgendagens store DP-spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

linemus

Puha, jeg kan dælme godt forstå, du synes, det er svært at være alene med dem begge allerede. Det er jo stadig ret nyt, og man ved bare aldrig, hvad der sker med hverken den ene eller den anden.

Jeg er måske ikke den rette at spørge mht. at holde barnet hjemme  Og nu har vi altså en umådeligt flexibel dagplejemor, der ud over Signe og Nanna kun har et barn mere, der er jævnaldrende, så hun har altid overskud til at have et let skrantende lidt ekstra krævende barn en dag.

Jeg ser på, hvad der er bedst for barnet. Er hun hængende, træt osv. og vil have bedst af at være hjemme, hvor der er ro? Eller er hun - på trods af snot og hoste - frisk, fræk og med på den værste? For så ryger hun afsted. Forskellen er jo så også, at mine altid har søster at være sammen med deroppe.

Ja, jeg synes også, det er svært - skal, skal ikke... Og jeg kender den dårlige samvittighed over at sende barnet afsted, når jeg nu "alligevel bare går hjemme", men den pakker jeg væk så godt jeg kan, og det kan du i hvert fald også, for det er altså ikke "bare", når du har en nyfødt, der skal vænne sig til livet, og hvornår er det ellers du (hvis du er heldig) får dagens break?

Knus Line - håber hun og resten af jer snart er fri for snot

Anmeld

14. oktober 2009

Lene76

hvis hun kan lege og være med på en normal dag uden at været mega pyller.... så er det bare afsted men hende..... dperne ska jo nok ringe hvis der er noget 

Snotsæsonen er fra okt til marts ca. så der er de fleste snotte konstant.....  

Anmeld

15. oktober 2009

Tikki

Jeg kender det godt - jeg er nok også lidt overfølsom. Det er virkelig en vurderingssag. 

www.sygeboern.dk, skriver de:

”Sundhedsstyrelsen har fastsat regler for, hvornår et barn efter en sygdom igen må komme i daginstitution/dagpleje. Reglerne er lavet for at begrænse spredningen af smitsomme sygdomme. 

Det kan være vanskeligt for forældrene at få arrangeret pasning af deres syge barn. Nogle forældre vælger at løse problemet ved at give deres syge barn paracetamol om morgenen, inden det afleveres i daginstitutionen/dagplejen. Men et barn bliver ikke raskt, når det får paracetamol. Hvis et barn møder i daginstitution/dagpleje uden at være helt raskt, har det på grund af nedsat modstandskraft en større risiko for at pådrage sig en anden sygdom, og barnet vil kunne smitte de andre børn i daginstitutionen/dagplejen. Det er synd både for barnet og for de andre børn i daginstitutionen/dagplejen.

Hovedreglen er, at syge børn ikke må komme i daginstitution/dagpleje, og at et barn med en smitsom sygdom først må modtages, når det ikke længere smitter. Det vil i de fleste tilfælde betyde, at barnet må komme i daginstitutionen/dagplejen, når det er raskt. Barnet er raskt, når det kan deltage i de aktiviteter, det plejer, uden at kræve særlig pasning.”

Det er selvfølgelig stadig en vurderingssag big time, men det giver allligevel lidt en rettesnor, hvis man skal se sådan helt nøgternt på det.

Kender godt til det med at være alene med begge på samme tid...der gik ret lang tid før jeg var helt tryg ved det også....selvom jeg har været alene med 21 børn en hel dag på mit job, så er det sgu bare ikke det samme med ens egne små hoveder

Anmeld

15. oktober 2009

Lise

Jeg må sgu indrømme, at hvis vi er i tvivl, så kommer han for det meste afsted. Men Simon er heller ikke så pyller, så han kan sagtens have 39 i feber og stadig styrte rundt og lege med balloner og biler. Hvis han har feber bliver han naturligvis altid hjemme. Men altså, vi ved jo at pædagogerne ikke vil have syge børn i vuggestuen - og han skal da heller ikke være der hvis han er syg - så vi regner med at de ringer hvis der er noget. Og så kommer vi fluks!

Det er sket flere gange at vi har sendt han afsted, og har sagt i vuggestuen ved aflevering, at han er lidt snottet/har hoste mv., og at de bare skal ringe - men så hører man ikke noget og knægten har en fin dag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.