Puha, jeg kan dælme godt forstå, du synes, det er svært at være alene med dem begge allerede. Det er jo stadig ret nyt, og man ved bare aldrig, hvad der sker med hverken den ene eller den anden.
Jeg er måske ikke den rette at spørge mht. at holde barnet hjemme
Og nu har vi altså en umådeligt flexibel dagplejemor, der ud over Signe og Nanna kun har et barn mere, der er jævnaldrende, så hun har altid overskud til at have et let skrantende lidt ekstra krævende barn en dag.
Jeg ser på, hvad der er bedst for barnet. Er hun hængende, træt osv. og vil have bedst af at være hjemme, hvor der er ro? Eller er hun - på trods af snot og hoste - frisk, fræk og med på den værste? For så ryger hun afsted. Forskellen er jo så også, at mine altid har søster at være sammen med deroppe.
Ja, jeg synes også, det er svært - skal, skal ikke... Og jeg kender den dårlige samvittighed over at sende barnet afsted, når jeg nu "alligevel bare går hjemme", men den pakker jeg væk så godt jeg kan, og det kan du i hvert fald også, for det er altså ikke "bare", når du har en nyfødt, der skal vænne sig til livet, og hvornår er det ellers du (hvis du er heldig) får dagens break?
Knus Line - håber hun og resten af jer snart er fri for snot
Anmeld