Eksperthjælp: Skal jeg klage over et afslag på barselsdagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

889 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. maj 2018

Helene Treschow

Hej.
Jeg har været sygemeldt fra min barsel grundet en efterfødselsreaktion. Min mand er selvstændig og indtrådte i mit sted. Problemet er at han har fået afslag på barselsdagpenge da ansøgningen blev sendt for sent. Forklaringen på dette er at min mand havde kontaktet Virk og snakket med en der fortalte at jeg ville modtage noget dokumentation fra min arbejdsplads om at jeg var sygemeldt og at vi skulle sende det ind til Udbetalingen Danmark. Jeg modtog dog aldrig noget og til sidst sendte vi en ansøgning (her var tidsfristen overstået). Vi havde dog handlet efter hvad vi var vejledt til og var derfor ikke opmærksom på fristen( samt at der stadigvæk var mange ting der fyldte- det er jo hårdt for begge parter med en efterfødselsreaktion) Jeg har i dag snakket med Udbetalingen Danmark som fortæller at vi kan klage- men er bare bange for de ikke er lydhøre? Har du nogle gode råd?

Venlig hilsen TAM

Helenes svar

Kære du

Det er vel nok en ærgerlig situation, I er havnet i. Jeg vil super gerne hjælpe, men desværre er de socialretlige regler ikke en del af mit speciale. Dog synes jeg klart, at I skal klage. Måske I kan få gratis hjælp fra den lokale advokatvagt, hvis I er i tvivl om noget.

Rigtig meget held og lykke med det.

Solskinshilsner fra

Helene Treschow

Helene har stor erfaring med at rådgive og føre sager om forældremyndighed, børns bopæl og samvær. Helene rådgiver derudover i forbindelse med (overvejelser om) separation og skilsmisse, ægtefællebidrag og bodeling, samt om børnebidrag. Endvidere rådgiver Helene ugifte samlevende og (kommende) ægtepar, blandt andet om samejeoverenskomster, ægtepagter, og testamenter, herunder også børnetestamenter

Se Helenes hjemmeside: TVC Advokatfirma

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.