Skifte sovende baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Vækker i eller venter

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.741 visninger
23 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. maj 2018

Anonym trådstarter

Bør man skifte sovende baby?

Jeg har altid hørt man ikke skal lade baby gå med en fyldt ble og skifte når baby har lavet stort, men hvad når baby laver stort midt i dyb søvn? 

Vækker i og skifter?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har altid hørt man ikke skal lade baby gå med en fyldt ble og skifte når baby har lavet stort, men hvad når baby laver stort midt i dyb søvn? 

Vækker i og skifter?

Jeg kan ikke vælge nogle af mulighederne, da jeg har haft skiftet baby når der var lort, mens baby sov. Det vil sige, at så vidt muligt forsøgte jeg ikke at vække baby, mens der blev skiftet når han sov.

Anmeld Citér

23. maj 2018

Camillos

Profilbillede for Camillos
Mor til Emma fra okt 2012 og kommende mor til baby 03/6-2018
Anonym skriver:

Vækker i og skifter?

Jeg har altid vækket min datter hvis hun har lavet stort som lille. Eftersom en rød og hævet mås kom meget hurtigt og skulle undgås samt muligheden for uribvejs infektion øges kraftigt... 

Anmeld Citér

23. maj 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Skifter, men prøver at undgå at vække baby imens. Har skiftet i sengen nogle gange. Ellers på badeværelse med dæmpet belysning. Hvis det var meget tæt på vågnetid om morgenen har jeg ladet lorten være og skiftet, når de vågnede.

Anmeld Citér

23. maj 2018

serinasmor

Profilbillede for serinasmor

Min yngste har på forunderlig vis aldrig gjort det i søvne

Mindes egentlig heller ikke at den ældste har (men det er ved at være nogle år siden jo)

Min blog og shop

Anmeld Citér

23. maj 2018

csigvard

Nu har jeg ikke baby endnu, men når den kommer til november, vil jeg helt klart skifte om natten, når jeg har givet mad.. Både fordi det må være vildt ubehageligt at ligge med en våd/fyldt ble, og det er ikke særlig sundt.. Men også fordi baby så måske sover længere, når den er blevet skiftet.. Men jeg vil da så vidt muligt prøve at undgå at vække baby

Anmeld Citér

23. maj 2018

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster
Anonym skriver:

Vækker i og skifter?

Jeg har altid bare skiftet hende mens hun sov. Hun har altid kunne sove fra at blive båret ud til puslebordet, og også fra at få tør mås, og komme ind i seng igen.

Den dag i dag (hun er knap 4 år) sover hun også fra at blive båret ud på wc når jeg går i seng. Hun vågner kun fordi hun er nødt til at stå på benene når hun skal have underbukserne ned og op 

Anmeld Citér

23. maj 2018

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Kommer an på hvor længe baby har sovet, hvis jeg vurdere at baby vågner inden for 30 min venter jeg, hvis baby lige er lagt skifter jeg

Anmeld Citér

23. maj 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Kan som regel skifte uden at baby vågner op. Hvis hun vågner lidt, sover hun videre igen med det samme. Ville aldrig lade baby ligge med puha i bleen.

Anmeld Citér

23. maj 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg vækker ikke op, men jeg skifter. Nej min søn skal da ikke sove en hel nat med lort i bleen!. Han bliver forsigtigt lagt hen på puslepladsen, hvor kun et svagt lys er tændt og så skifter jeg hurtigt bleen. Han vågner som regel lidt op og brokker sig lidt men acceptere det hurtigt og falder hurtigt i søvn igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.