Vugges hele tiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.033 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2018

Mao

Jeg har en skøn pige på 10 uger men om dagen hver gang hun skal sove skal hun gåes med i barnevognen ellee vugges i slyngevuggen for at falde i søvn og det er også okay. Men hun har Så mange opvågninger og skal vugges i søvn igen. Hun kan nogengange græde nærmest hver 5 minut og skal have hjælp til at blive i søvnen. Andre der har samme problem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mao skriver:

Jeg har en skøn pige på 10 uger men om dagen hver gang hun skal sove skal hun gåes med i barnevognen ellee vugges i slyngevuggen for at falde i søvn og det er også okay. Men hun har Så mange opvågninger og skal vugges i søvn igen. Hun kan nogengange græde nærmest hver 5 minut og skal have hjælp til at blive i søvnen. Andre der har samme problem? 

Det lyder egentlig meget normalt. Min datter skulle også vugge I søvn, og vugges for at blive i søvnen dengang. Det var bedre hvis hun sov på mig (eller far), så vågnede hun ikke nær så meget. 

Anmeld Citér

22. maj 2018

Mao

MummiT skriver:

Det lyder egentlig meget normalt. Min datter skulle også vugge I søvn, og vugges for at blive i søvnen dengang. Det var bedre hvis hun sov på mig (eller far), så vågnede hun ikke nær så meget. 

Kan du huske hvornår det begyndte at ændre sig?

Anmeld Citér

22. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Her begyndte det at ændre sig da ham blev 4 måneder

Anmeld Citér

22. maj 2018

Mao

mor:) skriver:

Her begyndte det at ændre sig da ham blev 4 måneder

Så er der håb forude��

Anmeld Citér

22. maj 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mao skriver:

Kan du huske hvornår det begyndte at ændre sig?

Da hun var 4 mdr. Jeg købte der en voksipose og fra den ene dag til den anden begyndte hun at sove 3 timer i træk 2 gange om dagen. Uden overhovedet at skulle vugges i mellemtiden.

Anmeld Citér

22. maj 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det er heeeelt normalt. Din piger er kun 10 uger. For 10 uger siden lå hun i din mave og blev vugget i søvn af dine bevægelser og din stemme. 

Min søn ville KUN sove på mig og KUN hvis han blev vugget i søvn først. Det var de første 4 måneder. Og han sov 30-45 min af gangen MAX. Dernæst begyndte han at kunne sove i barnevogn, hvis den var i bevægelse konstant. Han var over 6 måneder før end vi kunne begynde at putte ham uden at han skulle vugges/være i bevægelse. 

Sådan er nogle børn bare i starten - heldigvis er alt med børn faser, så det går over (og så kommer der nye problemer)...

Anmeld Citér

22. maj 2018

Anonym

Det lyder fuldstændig som min søn da han var spæd. Det stoppede da han kom ud af slyngevuggen som 2 årig. 

Jeg har solgt min slyngevugge og har svoret at ved næste barn skal jeg aldrig vugge. Det er en dårlig vane synes jeg 

Anmeld Citér

23. maj 2018

HeMakesMe

Sådan var min dreng også.
Han var som regel okay at få til at sove om formiddagen, men over middag begyndte det. Et kvarter her, et kvarter der og så til sidst på aftenen startede skrigeturene - til sidst begyndte jeg bare at proppe ham i en strækvikle og så sov han der. Det var rigtig godt!

Det hjalp også rigtig meget, da vi begyndte at svøbe ham.

Det er først ved at vende nu - og han er over 1 år.

Det hjalp, da vi begyndte at putte ham i barnevogn, fordi det heldigvis var vinter og han kunne ligge godt pakket ind. Så da han var 8 måneder sov han for første gang mere end blot 30 minutter ad gangen om dagen.

Men jeg vil sige, at jeg tror nu nok, at det er helt normalt. Her hjalp det at vikle og senere hjalp det med en barnevogn, man kan bruge til at vugge i søvn uden at få hold i ryggen.

Anmeld Citér

24. maj 2018

FruSteffensen

Sådan var min søn også. Det blev slemt ved 3 måneders alderen da han begyndte at vågne flere gange i timen hver eneste fucking nat, og det var kun mig der måtte putte ham og kunne få ham til at sove videre om natten. Når far prøvede, SKREG han.

Det varede 3,5 uge indtil vi gav ham en kold tyrker med råd fra min mor. Han kunne ikke selv finde ud af at falde i søvn, men det kunne vi lære ham. Vi ændrede putteritualet, så jeg ammede ham og lagde ham i hans seng, og derefter tog far over. I praksis gjorde han ikke det store - han lå lige ved siden af vuggen, så vores søn kunne se at han stadig var der og at han ikke var blevet forladt. Og så måtte han simpelthen acceptere at han ikke længere blev vugget i søvn af mor.

Den første aften protesterede han i 2 timer, før han faldt til ro og lagde sig til at sove. Og protesterne var selvfølgelig i form af skrigeri, men det var kun det - protester. Han var ikke ulykkelig, bare sur over at tingene var blevet lavet om. Meget sur, men stadig kun sur.

Og det hjalp. Med det samme. Den første nat, sov han pludselig halvanden time af gangen, og siden da er protesterne helt forstummet, og han vågner nu (6 mdr) 2 - 3 gange hver nat, hvoraf den ene er for at spise og de andre gange typisk er fordi han er kommet til at lægge sig på maven og ikke kan komme tilbage selv.

Det er ikke en metode for alle, for det involverer med al sandsynlighed noget gråd, men efter næsten en måned hvor jeg blev vækket flere gange i timen og min arm gjorde SÅ ondt af al den vuggen, var det den rigtige løsning for os. Jeg ville ikke have kunnet holde til bare at vente til det gik over flere måneder senere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.