Så spændt! PB Nogen gode rød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg er så spændt. 

Vi var for 2 år siden ude for MA som for mit vedkommende var utroligt hjerteknusende. 

Tiden var måske ikke den rigtige for os på det tidspunkt. Men efter 2 år med ro på, hvor vi har fundet hinanden igen, og igen kan snakke drømme og planer, har vi aftalt at PB snart skal sættes igang - om ca 3-5 mdr! 

Jeg er stoppet på p-piller for 3 mdr siden, da det bare ikke fungerede, og lige nu “står han af i Roskilde” .

Jeg tænker om jeg kan gøre noget, allerede nu, for at sikre mig det bedst mulige for det kommende lille væsen som forhåbentligt denne gang, skal bo 9 mdr i min mave? 

Er det for tidligt at starte på gravitamin? Er der andet vi skal tage hensyn til? 

Lægen til sidste abort roste mine æg til skyerne og min kæreste har (dog for mange år siden) fået taget en sædprøve som også var meget fin. ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er så spændt. 

Vi var for 2 år siden ude for MA som for mit vedkommende var utroligt hjerteknusende. 

Tiden var måske ikke den rigtige for os på det tidspunkt. Men efter 2 år med ro på, hvor vi har fundet hinanden igen, og igen kan snakke drømme og planer, har vi aftalt at PB snart skal sættes igang - om ca 3-5 mdr! 

Jeg er stoppet på p-piller for 3 mdr siden, da det bare ikke fungerede, og lige nu “står han af i Roskilde” .

Jeg tænker om jeg kan gøre noget, allerede nu, for at sikre mig det bedst mulige for det kommende lille væsen som forhåbentligt denne gang, skal bo 9 mdr i min mave? 

Er det for tidligt at starte på gravitamin? Er der andet vi skal tage hensyn til? 

Lægen til sidste abort roste mine æg til skyerne og min kæreste har (dog for mange år siden) fået taget en sædprøve som også var meget fin. ☺️

Du skal tage folinsyre 3 mdr før.

Anmeld Citér

19. maj 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

sørg for at holde vægten i ro så meget som muligt :)

vær aktiv begge to, men uden at det tager overhånd :)

sørg for han spiser masser af protein og du masser af grønt (som spinat, ærter osv ;) )

gode mælkeprodukter med en moderat mængde fedt er også godt for kroppen :)

der er desværre ingen mirakelkur til det men pas på jer selv og jeres kroppe :)

og held og lykke :D

husk at man også kan blive gravid på præsæd ;)

Anmeld Citér

19. maj 2018

Anonym

Wampires skriver:

sørg for at holde vægten i ro så meget som muligt :)

vær aktiv begge to, men uden at det tager overhånd :)

sørg for han spiser masser af protein og du masser af grønt (som spinat, ærter osv ;) )

gode mælkeprodukter med en moderat mængde fedt er også godt for kroppen :)

der er desværre ingen mirakelkur til det men pas på jer selv og jeres kroppe :)

og held og lykke :D

husk at man også kan blive gravid på præsæd ;)

Man kan ikke blive gravid af præsæd, præsæd er den væske, der kommer ud af mandens urinrør. Væsken bliver udskilt af de cowperske kirtler, før sæd er udskilt.

Anmeld Citér

19. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Man kan ikke blive gravid af præsæd, præsæd er den væske, der kommer ud af mandens urinrør. Væsken bliver udskilt af de cowperske kirtler, før sæd er udskilt.

Det er ikke sandt. Risikoen er ikke så stor men den ER der! 

https://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/samlejeafbrudt.htm

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

19. maj 2018

Anonym trådstarter

Om ikke andet gør det ikke så meget om det sker  nu på præ spærm eller når vi rigtig vil forsøge om 3 mdrs tid.  - ellers havde vi da ikke smidt præventionen for 2 mdr siden .

Jeg starter med gravitamin fra idag af, og så håber jeg på det går ligeså hurtigt som sidst - dog bedre held denne gang (Der var vi endda på prævention). 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er ikke sandt. Risikoen er ikke så stor men den ER der! 

https://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/samlejeafbrudt.htm

Den er teoretisk, idet risikoen kun er der, hvis manden har haft udløsning umiddelbart før næste afgang af præsæd, og der dermed er rester tilbage.

Det er faktum, det er sådan kroppen fungerer, de cowperske kirtler har intet med sædcelleproduktionen at gøre overhovedet. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Den er teoretisk, idet risikoen kun er der, hvis manden har haft udløsning umiddelbart før næste afgang af præsæd, og der dermed er rester tilbage.

Det er faktum, det er sådan kroppen fungerer, de cowperske kirtler har intet med sædcelleproduktionen at gøre overhovedet. 

Teoretisk eller ej. Så kan det lade sig gøre hvis manden ikke har tisset inden næste sædafgang. Det er faktum. 

Kender faktisk en der blev gravid på “Roskilde” metoden. Og det var netop grundet præsæd der indeholdte levedygtige sædceller 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.