Vores datter river andre i bh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.448 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2018

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger, så har vi gentagende gange siden vores datter på fire år startede i børnehaven, haft den samme samtale on at hun endnu engang har haft kløerne fremme.

Jeg bliver simpelthen så ked af det. Føler mig så magtesløs. Igår har hun åbenbart revet to andre så voldsomt at børnenes mor blev meget svært utilfreds (forståligt). Fik det dog først af vide idag ved afhentning.

Vores datter har altid haft meget temperament, men det over et år siden nu hun sidst har revet  nogle  Derhjemme, og generelt er hun faktisk rigtig sød når hun er hjemme. Men det er som hun hun foradre sig negativt når hun er i børnehave... 

Hvad kan vi gøre for det stopper ? Hun er ellers rigtig glad for sin børnehave og vil gerne afsted om morgenen. 

Puha føler mig som den dårligste mor i verden når min datter gør sådan noget ved andres børn. Pædagoger siger det igår var helt umotiveret og ret voldsomt. 

Kære baby hjælp mig, hvad kan jeg gøre for at ændre hendes dårlige adfærd i børnehaven. Vi har virkelig prøvet at snakke med hende om det, men lader ikke til at have effekt. 

Man tør jo næsten ikke sende hende afsted mere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Ja som overskriften siger, så har vi gentagende gange siden vores datter på fire år startede i børnehaven, haft den samme samtale on at hun endnu engang har haft kløerne fremme.

Jeg bliver simpelthen så ked af det. Føler mig så magtesløs. Igår har hun åbenbart revet to andre så voldsomt at børnenes mor blev meget svært utilfreds (forståligt). Fik det dog først af vide idag ved afhentning.

Vores datter har altid haft meget temperament, men det over et år siden nu hun sidst har revet  nogle  Derhjemme, og generelt er hun faktisk rigtig sød når hun er hjemme. Men det er som hun hun foradre sig negativt når hun er i børnehave... 

Hvad kan vi gøre for det stopper ? Hun er ellers rigtig glad for sin børnehave og vil gerne afsted om morgenen. 

Puha føler mig som den dårligste mor i verden når min datter gør sådan noget ved andres børn. Pædagoger siger det igår var helt umotiveret og ret voldsomt. 

Kære baby hjælp mig, hvad kan jeg gøre for at ændre hendes dårlige adfærd i børnehaven. Vi har virkelig prøvet at snakke med hende om det, men lader ikke til at have effekt. 

Man tør jo næsten ikke sende hende afsted mere. 

Hvor meget sprog har jeres datter? Hvis det ikke er meget, kan det være derfor.

Er der sket noget i hendes liv, som måske kan forklare hendes adfærd? 

Er det en eller flere bestemte børn hun river? Hvis ja skal man måske kigge på deres fælles adfærd. 

Udover det, så tænker jeg at det er fint med dialog med BH, men måske I også skal have en dialog med de andre forældre?

Anmeld Citér

17. maj 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvor meget sprog har jeres datter? Hvis det ikke er meget, kan det være derfor.

Er der sket noget i hendes liv, som måske kan forklare hendes adfærd? 

Er det en eller flere bestemte børn hun river? Hvis ja skal man måske kigge på deres fælles adfærd. 

Udover det, så tænker jeg at det er fint med dialog med BH, men måske I også skal have en dialog med de andre forældre?

Jeg har virkelig overvejet at ringe og undskylde hendes adfærd til børnenes mor idag. Synes du man kan det?? Ved næsten ikke hvad jeg så skal sige for kan ikke engang love det ikke sker igen jo 

Hun har et udmærket sprog, men taler meget hurtigt. Som jeg har forstået er det ofte de samme fire der bliver slåsset med. Især en af dem har vi ofte haft problemer med ifølge pædagogerne. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Abracadabra

Udover dialog med børnehaven kan I jo også klippe hendes negle helt, helt korte, så hun ingen skade kan gøre. Så får de andre mødre ikke forrevne børn hjem fra børnehaven... 

Dét løser jo ikke det virkelige problem, men kan akut afhjælpe skader.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg har virkelig overvejet at ringe og undskylde hendes adfærd til børnenes mor idag. Synes du man kan det?? Ved næsten ikke hvad jeg så skal sige for kan ikke engang love det ikke sker igen jo 

Hun har et udmærket sprog, men taler meget hurtigt. Som jeg har forstået er det ofte de samme fire der bliver slåsset med. Især en af dem har vi ofte haft problemer med ifølge pædagogerne. 

Jeg ved ikke om du kan eller bør ringe det barns forældre, men næste gang du ser dem i BH kan du lade et par ord falde, om at du er ked af hændelsen, og at I er opmærksomme på situationen.

Hvor slemt er det andet barn blevet revet, og hvad gør pædagogerne for at forhindre lignende situationer?

Anmeld Citér

17. maj 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Udover dialog med børnehaven kan I jo også klippe hendes negle helt, helt korte, så hun ingen skade kan gøre. Så får de andre mødre ikke forrevne børn hjem fra børnehaven... 

Vi har også lige snakket om at klippe hendes negle ned. Men som du siger så ved vi stadigvæk ikke hvad der er årsagen til det.  Man føler sig simpelthen så lost. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg ved ikke om du kan eller bør ringe det barns forældre, men næste gang du ser dem i BH kan du lade et par ord falde, om at du er ked af hændelsen, og at I er opmærksomme på situationen.

Hvor slemt er det andet barn blevet revet, og hvad gør pædagogerne for at forhindre lignende situationer?

Grunden til jeg skriver børn og mor er det er tvillinger. 

Jeg har helt sikkert tænkt mig at undskylde for det hvis jeg møder dem. Men puha er virkelig ked af det. 

Jeg ved ikke hvad børnehaven gør ved det ? De fortæller kun hvad hun har gjort og hvordan de andre børns forældre reagere. Det hjælper os ikke meget herhjemme. 

Har lige snakket med min mand om vi må indkalde til møde med lederen, for jeg er der hvor jeg er bange for at aflevere hende. Tænk nu hvis hun gør det igen idag agtigt. 

Når vi snakker med hende siger hun altid bars “det ved jeg ikke hvorfor jeg gør” og at hun lover ikke at gøre det mere...

Anmeld Citér

17. maj 2018

AlwaysAno

Jeg ville bede om et møde med hendes primærpædagog for at drøfte hvor hun egentlig trives i børnehaven. Føler hun sig set og hørt? Bunder det hele i frustration fra hendes side? Måske over at hun mangler voksenkontakt, kan hun måske ikke følge med i sin gruppe, osv. Det lader til at der er noget der ikke er som det skal være og derfor reagerer hun. Og når du siger at hun er sød og mild derhjemme tænker jeg det må være et problem i børnehaven. 

Jeg synes det er virkelig vigtigt at få fundet en årsag og løsning hurtigt inden hun bliver den som ingen vil lege med, og som forældrene ikke vil lade deres børn have legeaftaler med. Så starter den onde spiral for alvor og den er svær at bryde..

Anmeld Citér

17. maj 2018

Lenchick

Abracadabra skriver:

Samme tanke fik jeg. Mine børn på 7 og 4 har altid meget kort klippede negle og det er udelukkende fordi jeg synes de hurtigt bliver ulækre. Begge børn er glade for at klatre i træer og grave i jord og er sorte fra top til tå hver dag. 

Her bliver neglene klippet ca. hver 4. dag

Anmeld Citér

17. maj 2018

Lenchick

Anonym skriver:

Vi har også lige snakket om at klippe hendes negle ned. Men som du siger så ved vi stadigvæk ikke hvad der er årsagen til det.  Man føler sig simpelthen så lost. 

Begge mine (4 og 7 år) får klippet negle ca. hver 4.dag, så de er altid ultrakorte og rene. Det er af hygiejniske årsager. Jeg hader lange beskidte negle.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.