Tis uheld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

875 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2018

Anonym trådstarter

Min datter smed bleen sidste sommer, kort tid efter hun blev 3 år og startede i børnehave.

Hun var mere end klar, og på eget initiativ fik hun bleen af uden nogen former for uheld. Hun har dog bedt om at få en ble på ved afføring, hvilket vi har accepteret.

i oktober måned blev hun så storesøster. Vi har haft en hård start med lillesøster med flere indlæggelser, hvilket storesøster har reageret kraftigt på.

siden januar har hun haft uheld, hvor hun har tisset i bukserne. Hun kommer ikke engang og fortæller at det er sket. I starten var det et par gange om ugen, nu er det 4-5 gange på en dag. Hun er tjekket for blærebetændelse og movicol mod forstoppelse er forsøgt.

jeg er så frustreret og magtesløs. Jeg ved simpelthen ikke hvad det her handler om. Hun siger, at hun ikke ved hvorfor hun ikke tissede på toilettet eller hvornår det er sket. 

Hvad stiller man op? Det går kun den forkerte vej. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg ville give hende bleen på igen. Tænker det er en reaktion på alt det der er sket. Og så bruge sommerferien på at komme helt af med bleen. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

san

Jeg vil ikke give hende ble på igen, det kan nogen gange forvirre børn mere... 

Som du selv skriver er der sket meget i forhold til der er kommet en lille ny, så nogen børn kan jo godt regere ved at tisse i bukserne, og det går over igen, når der kommer lidt mere ro på igen. 

Selvf skal man få hende undersøgt hos lægen, så man kan udlukke at drr ikke er noget som driller hende.. 

Og ellers tror jeg bare at jeg ville starte fra starten igen, med at tilbyde at komme på toilettet og hjælpe med at huske på det.. så er jeg sikker på det nok skal komme af sig selv igen 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Anonym trådstarter

Det har som sagt stået på siden januar, og er kun  blevet værre jo mere vi talt om det, eller bedt hende om at gå på toilettet. 

Det er som om, at hun ikke rigtigt kan komme ud af det igen, fordi der er så meget fokus på det både hjemme og i børnehaven. Hver gang hun leger godt forstyrres hun fordi hun skal følges på toilettet, og så bliver det en træls oplevelse. 

Jeg vil helst undgå at give hende bleen på igen. Vi har forsøgt med klistermærker til når hun har tisset på toilettet (det fik hun sidste sommer), og at give uheldene så lidt opmærksomhed som muligt, vi kommer bare ikke videre. 

Anmeld Citér

16. maj 2018

Bb2015

Oplever desværre noget lignende. Vores blev dog først ble fri til december og var mega god og var i dagpleje uden ble. Han blev storebror i januar og gik ti skridt tilbage. Nu forsøger vi igen at smide bleen (blev 3 i marts), og selvom han er god til at tisse på toilet i børnehaven og en sjælden gang kan gå på potte hjemme så vil han det oftest ikke og kan sige at han ikke skal tisse og endda sidde på potten for så derefter at gå i enerum og tisse i bukserne. Vi konkluderede at han så ikke er klar. I stedet forsøger vi stadig at få ham til at bruge potten og bare sidde på den. Vi ved heller ikke helt hvad man kan gøre da han virkelig lige pludselig er gået i baglås mht potten. Han er stolt af at være uden ble men tisser hellere i bukserne end at gå på potten - også selvom det gør ham ked af det. 

Det er en super ærgerlig situation, især når hun har kunnet gå uden ble så længe.. men en reaktion på alting er det jo måske..

Jeg følger lige med på gode råd her.

Anmeld Citér

16. maj 2018

Lililili

Jeg ville ikke give hende ble på igen. Men gå tilbage til tissetider, fx en gang i timen, snakke med børnehaven om hin er på tisseholdet, så hun også mindes om det der. 

Så måske gøre det til hyggetid, hvor mor går med, så har hun dig lidt alene, eller belønninger når hun gør det. 

selvfølgelig tjekke op at alt er ok. 

En bekendt havde samme problem med deres datter. Hun gik i skovbørnehave og der var tvivl om hin trivedes. i et år tissede og pruttede hin hver dag i bukserne, trods hun havde været renlig. 

Det viste sig hun ikke trivedes i børnehaven, for da de skiftede til en ny, stoppede det fra dag 1 i den nye børnehave. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

ønskebørn74

Anonym skriver:

Min datter smed bleen sidste sommer, kort tid efter hun blev 3 år og startede i børnehave.

Hun var mere end klar, og på eget initiativ fik hun bleen af uden nogen former for uheld. Hun har dog bedt om at få en ble på ved afføring, hvilket vi har accepteret.

i oktober måned blev hun så storesøster. Vi har haft en hård start med lillesøster med flere indlæggelser, hvilket storesøster har reageret kraftigt på.

siden januar har hun haft uheld, hvor hun har tisset i bukserne. Hun kommer ikke engang og fortæller at det er sket. I starten var det et par gange om ugen, nu er det 4-5 gange på en dag. Hun er tjekket for blærebetændelse og movicol mod forstoppelse er forsøgt.

jeg er så frustreret og magtesløs. Jeg ved simpelthen ikke hvad det her handler om. Hun siger, at hun ikke ved hvorfor hun ikke tissede på toilettet eller hvornår det er sket. 

Hvad stiller man op? Det går kun den forkerte vej. 

Indfør tissepauser hver time hjemme og i børnehaven. Stil et ur så i husker det. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Indfør tissepauser hver time hjemme og i børnehaven. Stil et ur så i husker det. 

Hun holder fri i dag, så vi har sat et æggeur til. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.