Eksperthjælp: Gravid og stukket af en myg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
0 svar
1 synes godt om
15. maj

Karen Bøhrnsen

Jeg er gravid, på ferie i Miami og er blevet stukket af myg... Jeg er enormt bekymret for om jeg er smittet med Zika virus på grund af myggestikkene Det skader jo mit ufødte barn..
Hvad skal jeg gøre?
(Jeg har skrevet til min læge, som ikke har svaret endnu og jeg kommer først hjem om en lille uge)
Mvh Katrine 21+3

Karens svar

Kære Katrine

I følge Statens Serum Institut, er følgende områder ved Miami nogle hvor der tidligere har været Zika-virus, og hvor der stadig er potentiale for smitte: Broward, Brownsville, Cameron, Hidalgo, Miami-Dade County, Manatee, Palm Beach og Pinellas.

Det vil sige, at der ikke aktuelt er konstateret nogen tilfælde. Statens Serum Institut ser ikke at der er nogen grund til, at gravide ikke må rejse til følgende områder af samme grund. Dog opfordrer de til, at benytte beskyttelse mod myg. Men risikoen for smitte er meget lille.

Hvis du fortsat er bekymret, kan du tage forbi din egen læge, når du er hjemme igen. Her vil din læge tage stilling til, om der er behov for at lave yderligere undersøgelser.

Nyd nu resten af ferien :-)

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen, Jordemoder

jordemoder.net

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.