Mine børn har fået solcreme på hver dag siden det gode vejr begyndte. Jeg har to lyse børn, med meget lyst hår. Derudover kan jeg selv slet ikke tåle at være i sol, bliver mega rød og aldrig brun - så tænker ikke vi behøver teste efter om det samme er gældende for mine børn. Det er ikke kun det faktum om de bliver røde, det er også UV strålerne jeg tænker på. Min søn er 7 og min datter knap 2. De bliver smurt ind overalt, min søn hjemmefra om morgenen og så i sfo'en om eftermiddagen. Min datter bliver også smurt ind om morgenen og når hun har sovet til middag. Det er faktor 30, både svane- og allergimærket.
Solcreme er hammervigtigt! Men der er forskel på hvilken type solcreme man bruger til sine børn, om det er en fysisk solblokker der er i eller en kemisk. Det er helt klart den fysiske der er at foretrække til børn. Både den giver bedre dækning og beskyttelse og holder længere. Derudover er den som sagt fysisk og trænger ikke på samme måde ind i huden som den kemiske. Læser man bag på flasken er det dem der indeholder titandioxid der er fysisk. Man kan også se det når man smører dem ind - det er de cremer, der giver et hvidt skær 
Og nej det kan nu aldrig blive tåbeligt at smøre sine børn ind! Tværtimod.
Anmeld
Citér