Solcreme hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.734 visninger
28 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2018

Anonym trådstarter

Jeg har været hysterisk overfor syv ha mit barn dækket i faktor 50 solcreme 

det har så resulteret i, han er så bleg så bleg 

i år prøver jeg at slappe mere af 

nu er vi ud, og UV siger 1.1 hvor vi er - vilde i putte solcreme på?

man skal huske på, solcreme er ikke så sundt, og kan også give dårlig sædkvalitet hos drengebørn 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jeg har været hysterisk overfor syv ha mit barn dækket i faktor 50 solcreme 

det har så resulteret i, han er så bleg så bleg 

i år prøver jeg at slappe mere af 

nu er vi ud, og UV siger 1.1 hvor vi er - vilde i putte solcreme på?

Solcreme på helt afgjort, men faktor 50 er totalt overkill. Faktor 15 er fint nok med den UV stråling der er i disse dage. Bare sørg for at give det på at par gange i løbet af dagen hvis I er meget i sol.

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Solcreme på helt afgjort, men faktor 50 er totalt overkill. Faktor 15 er fint nok med den UV stråling der er i disse dage. Bare sørg for at give det på at par gange i løbet af dagen hvis I er meget i sol.

Da jeg købte de i apoteket gav hun mig det vildeste dårlig samvittighed at 30 var for lidt 

så jeg gav mig 

men det hun sagde gav mening - forældre giver aldrig børn nok solcreme på så en 50 svarer til 30 og en 30 til en 15

Anmeld Citér

14. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Da jeg købte de i apoteket gav hun mig det vildeste dårlig samvittighed at 30 var for lidt 

så jeg gav mig 

men det hun sagde gav mening - forældre giver aldrig børn nok solcreme på så en 50 svarer til 30 og en 30 til en 15

Ja, det er klart at man skal putte nok på før at det dur med en lavere faktor. Og det er rigtig nok at man skal ofte smøre mere på end man lige skulle tro.

Men jeg ville stadig nøjes med 15 eller måske 30 og så smøre ordentligt.

Anmeld Citér

14. maj 2018

serinasmor

Ingen af mine unger har fået solcreme på endnu i år 

Vi når det nok - og når de gør bliver det en faktor 30  

Anmeld Citér

14. maj 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Det kommer jo også meget an på hudtype. F.eks er mine børn meget blege, blå øjne, blondt hår og fregner, og hvis de ikke får solcreme på, så bliver de røde  og det er faktor 50 de bliver smurt med, for så er jeg sikker. 

Men hvis dine børn bedre kan tåle solen og UV indeks ikke er højere, så smør du bare den rigtige mængde faktor 15. Ellers faktor 30 hvis du ikke smørrer nok på

Anmeld Citér

14. maj 2018

AlwaysAno

Det kommer meget an på det enkelte barn. Min yngste er meget meget lys i huden og jeg smørrr ham i faktor 50 3-4 gange dagligt de dage her. Han skal bare være ude 20 minutter uden solcreme og så er han rød.

min ældste er bedre til at tåle solen så kan får på om morgenen og igen over middag. Også faktor 50.

men vi er også meget udenfor. Og nu handler det jo heller ikke kun om hvorvidt de bliver røde eller ej. Det er ligeså meget UV strålingen som kan være skadeligt på længere sigt, så selvfølgelig skal de bruge solcreme. 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Soonmom

Min den ældste får soleksem, så han fik solcreme på 5 gange i løbet af dagen i går og havde solhat på. Alligevel har han nu soleksem på øret og på armene.

solcreme er sindssygt vigtigt og skidt så med at de er blege når de er så små 

Anmeld Citér

14. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her blir begge unger og kæresten smurt med faktor 50, et par gange om dage. De er alle 3 blonde, og får hurtigt røde kinder, hvis ik de passer på. 

Alberte blir smurt med faktor 20 i klubben, og Thea har altid faktor 50 med i tasken.

Jeg plejer at smører mig med faktor 20 et par gange om dagen. Jeg er en smule mørker end dem. Vh Stine 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym

Det kommer an på alt muligt. Barnets hudtype fx - min venindes halvt indiske datter bliver smurt ind fra top til tå, og det synes jeg er virkelig tåbeligt. Hendes hud kan sagtens tåle solen på en almindelig dansk sommerdag.

Mine egne børn får stort set aldrig solcreme på. Til gengæld har de tøj på: Solhatte med brede skygger og tynde bluser eller skjorter, lange løse bukser eller nederdele og kjoler, der går under knæene. 

Og så er de inde i middagssolen.

Solcreme er i mine øjne egentlig unødvendigt, hvis man tager sine forholdsregler.

De får solcreme på i institutionerne på de områder, der ikke er dækket - det vil så sige håndryggen og næsetippe. Og det er faktor 15. Altid svanemærket. Faktor 50 er helt overdrevent. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.