Eksperthjælp: Amfetamin i vandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

715 visninger
0 svar
1 synes godt om
13. maj

Karen Bøhrnsen

Hej Karen jeg er lidt bekymret da jeg er 14 uger henne og kom til at drikke vand i byen hvor der har været amfetamin i jeg drak nok omkring 30 cl af det opdagede det var der var en lille mærkelig bi smag jeg har aldrig rørt rusmidler hverken ryger eller drikker alkohol vandet blev testet og fik at vide at det var amfetamin de sagde der var ikke meget i men princippet var at der var noget i mit spørgsmål er om jeg skal være bekymret?

Karens svar

Hej med dig.

Det må da være urtygt, at drikke vand med amfetamin uden at vide det! Hold dig væk fra det sted!

Nej du skal ikke være bekymret, det er ikke sandsynligt at dit barn vil blive påvirket, fordi du en enkelt i uge 14 er blevet udsat fo så lille en mængde amfetamin.

Et vedvarende forbrug eller misbrug, kan i den tidlige graviditet medføre misdannelser. I den sene graviditet kan det føre til for lille vækst hos barnet og barnet kan få hjerne- og nerveskade. Hvis en gravid tager amfetamin eller andre vanedannende stoffer uger og dage inden fødslen, kan barnet fødes med abstinenser.

Så noget være stads for dit barn. Hold dig langt væk fra det vand ;-)

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen, jordemoder

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+