Anonym skriver:
Hun lyder ærlig talt ikke som en særlig god veninde i mine øjne. Du fortjener da bedre end en som hende. 
Havde selv en veninde på et tidspunkt. Hende og hendes kæreste havde forsøgt at få barn i 3-4 år da jeg blev uplanlagt gravid og valgte og beholde barnet. Hun svinede mig til. Kaldte både min daværende kæreste og jeg uansvarlige osv. Og selvom jeg ved det handlede om jalousi fra hendes side. Så cuttede jeg hende ud af mit liv fra den dag. Sådan en person fortjener ikke mit venskab. Det er nu 4 år siden. Og har aldrig fortrudt det. Er så begyndt at tale med hende igen og de er stadig barnløse, men bliver jeg gravid igen og hvis hun endnu engang begynder på noget så ryger hun us for good.
Hvorfor kaldte hun jer det, når i valgte at beholde og tage ansvaret? Det jeg ikke forstår er, at man skal bøde for, at det er svært for andre. At man nærmest skal stilles til ansvar for, at det ikke virker for dem og derfor burde skamme sig over, at ens egen krop har nemmere ved det. 
Ved godt det kan lyde tarveligt, for der sidder også så mange der har svært ved det, som stadig glæder sig på andres vegne, selvom de har det svært og det ikke dem den er henvendt til. Og selfølgelig må dem der har det svært med det også gerne være træt af det og skrige det ud, men det behøver måske ikke være i hovedet på os, så man nærmest skal leve sit eget liv efter deres eller så man skal have dårlig samvittighed over, at det nemmere for ens egen krop.
Jeg bliver bare så såret, når jeg gang på gang skal være syndebuk for hendes vrede og sorg. Jeg vil jo gerne være der og lytte, men synes ikke jeg skal have skylden.
Anmeld
Citér