Anonym skriver:
Jeg kan slet ikke følge dig. Hvad er det, du prøver at finde ud af?
Der er da ingen, der har sagt, det er umuligt at få en pige på ægløsningsdagen. Det handler jo netop ikke om ægløsning?
Det handler om mandens sædceller, der bestemmer. Og har han en øget tendens til “drenge” sædceller - så får du drenge? Uanset tidspunkt?
Du leder efter noget, som ikke har med hinanden at gøre.
Det er den kendte “statestik”blindhed, hvor man udleder noget ud af statestikken, som ikke har en sammenhæng.
Det er ligegyldigt om du har ægløsning eller ej? Manden producerer kønsspecifikke sædceller. Og har han en øget tendens til det ene køn, så er det ligemeget hvor meget eller lidt ægløsning du har?
eksempel; en mand en tendens til “drenge” og har har 7 millioner drengesædceller ud af 10 millioner. Så er der 70 procent chance for at få drenge med ham. Det handler ikke om ægløsning.
Så er der varianten 50/50. Her har han lige mange af hver.
Så er der varianten med 7/10 pigesædceller.
Osv... det har INTET med ægløsningen at gøre. At kvinder tilfældigvis har ramt/ikke ramt deres ægløsning og fået et specifik køn er ikke relevant for ovenstående statestik. Det er bare uundgåeligt i forhold til forplantningen.
Så ingen kan bevise eller modbevise noget med pige/drenge i forhold til ægløsning. Det er ren nonsens.
Sikke da en tone. Jeg leder efter svar på at du blandt andet kan søge efter ægløsningsberegner og du så finder en der viser hvornår du øger chancen for en pige og en dreng. Hvis der intet er om det, synes jeg det er meget mærkeligt sådan en findes.
Mange jeg kender der har piger har ikke testet eller holdt styr på ægløsning. Eller også var de ikke planlagte.
Alle dem der har drenge har netop haft styr på deres æglæsningsdato.
Det giver mening det du skriver, men det gør det andet også. Hvis man både har x og y sædceller, men at pigerne er de langsomme svømmere og drenge er de hurtige. Så giver det da mening at de sædceller der kommer før ægløsning er piger, men hvis du har sex på ægløsning, så overhaler de hurtige sædceller de langsomme. Ergo. Forstår godt dine argumenter med at det er sædcellen. Men der er altså bare meget om de hurtige(drenge) og de langsomme(piger). Så jeg ved ikke hvad du får ud af at skrive sådan? Du tænker nok: hvad er det du ikke fatter? Jeg fatter alt der bliver skrevet, men GANG PÅ GANG oplever jeg, at ikke en eneste pige var planlagt eller af en mor der havde styr på ægløsning men tog det lidt mere løst. I MIN omgangskreds.
Så søger nok nogle svar, fordi det selvfølgelig mindsker risikoen for graviditet, at man ikke er så tæt på ægløsning. Og jeg vil ikke afprøve teorien hvis der sidder en masse og siger de har piger trods de VED DE havde sex PÅ ELLER EFTER ægløsning. Men oplever virkelig ofte, at pigemødre bekræfter mig i, at der er noget om det.
Så undskyld hvis mine spørgsmål provokere dig. Er glad for dit svar, men hvis det irritere dig at svare, så har ingen tvunget dig.