Forstår ikke æl teste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2018

Anonym

Så i dit tilfælde stemmer teorien jo sådan set  

Andre der kan modbevise det er umuligt at få en pige PÅ ægløsningsdagen? 

Jeg kan slet ikke følge dig. Hvad er det, du prøver at finde ud af?

Der er da ingen, der har sagt, det er umuligt at få en pige på ægløsningsdagen.  Det handler jo netop ikke om ægløsning? 

Det handler om mandens sædceller, der bestemmer. Og har han en øget tendens til “drenge” sædceller - så får du drenge? Uanset tidspunkt? 

Du leder efter noget, som ikke har med hinanden at gøre. 

Det er den kendte “statestik”blindhed, hvor man udleder noget ud af statestikken, som ikke har en  sammenhæng. 

Det er ligegyldigt om du har ægløsning eller ej? Manden producerer kønsspecifikke sædceller. Og har han en øget tendens til det ene køn, så er det ligemeget hvor meget eller lidt ægløsning du har?

eksempel; en mand en tendens til “drenge” og har  har 7 millioner drengesædceller ud af 10 millioner. Så er der 70 procent chance for at få drenge med ham. Det handler ikke om ægløsning. 

Så er der varianten 50/50. Her har han lige mange af hver. 

Så er der varianten med 7/10 pigesædceller. 

Osv... det har INTET med ægløsningen at gøre. At kvinder tilfældigvis har ramt/ikke ramt deres ægløsning og fået et specifik køn er ikke relevant for ovenstående statestik. Det er bare uundgåeligt i forhold til forplantningen. 

Så ingen kan bevise eller modbevise noget med pige/drenge i forhold til ægløsning. Det er ren nonsens. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan slet ikke følge dig. Hvad er det, du prøver at finde ud af?

Der er da ingen, der har sagt, det er umuligt at få en pige på ægløsningsdagen.  Det handler jo netop ikke om ægløsning? 

Det handler om mandens sædceller, der bestemmer. Og har han en øget tendens til “drenge” sædceller - så får du drenge? Uanset tidspunkt? 

Du leder efter noget, som ikke har med hinanden at gøre. 

Det er den kendte “statestik”blindhed, hvor man udleder noget ud af statestikken, som ikke har en  sammenhæng. 

Det er ligegyldigt om du har ægløsning eller ej? Manden producerer kønsspecifikke sædceller. Og har han en øget tendens til det ene køn, så er det ligemeget hvor meget eller lidt ægløsning du har?

eksempel; en mand en tendens til “drenge” og har  har 7 millioner drengesædceller ud af 10 millioner. Så er der 70 procent chance for at få drenge med ham. Det handler ikke om ægløsning. 

Så er der varianten 50/50. Her har han lige mange af hver. 

Så er der varianten med 7/10 pigesædceller. 

Osv... det har INTET med ægløsningen at gøre. At kvinder tilfældigvis har ramt/ikke ramt deres ægløsning og fået et specifik køn er ikke relevant for ovenstående statestik. Det er bare uundgåeligt i forhold til forplantningen. 

Så ingen kan bevise eller modbevise noget med pige/drenge i forhold til ægløsning. Det er ren nonsens. 

Sikke da en tone. Jeg leder efter svar på at du blandt andet kan søge efter ægløsningsberegner og du så finder en der viser hvornår du øger chancen for en pige og en dreng. Hvis der intet er om det, synes jeg det er meget mærkeligt sådan en findes. 

Mange jeg kender der har piger har ikke testet eller holdt styr på ægløsning. Eller også var de ikke planlagte. 

Alle dem der har drenge har netop haft styr på deres æglæsningsdato. 

Det giver mening det du skriver, men det gør det andet også. Hvis man både har x og y sædceller, men at pigerne er de langsomme svømmere og drenge er de hurtige. Så giver det da mening at de sædceller der kommer før ægløsning er piger, men hvis du har sex på ægløsning, så overhaler de hurtige sædceller de langsomme. Ergo. Forstår godt dine argumenter med at det er sædcellen. Men der er altså bare meget om de hurtige(drenge) og de langsomme(piger). Så jeg ved ikke hvad du får ud af at skrive sådan? Du tænker nok: hvad er det du ikke fatter? Jeg fatter alt der bliver skrevet, men GANG PÅ GANG oplever jeg, at ikke en eneste pige var planlagt eller af en mor der havde styr på ægløsning men tog det lidt mere løst. I MIN omgangskreds. 

Så søger nok nogle svar, fordi det selvfølgelig mindsker risikoen for graviditet, at man ikke er så tæt på ægløsning. Og jeg vil ikke afprøve teorien hvis der sidder en masse og siger de har piger trods de VED DE havde sex PÅ ELLER EFTER ægløsning. Men oplever virkelig ofte, at pigemødre bekræfter mig i, at der er noget om det. 

Så undskyld hvis mine spørgsmål provokere dig. Er glad for dit svar, men hvis det irritere dig at svare, så har ingen tvunget dig. 

Anmeld Citér

11. maj 2018

Anonym

Sikke da en tone. Jeg leder efter svar på at du blandt andet kan søge efter ægløsningsberegner og du så finder en der viser hvornår du øger chancen for en pige og en dreng. Hvis der intet er om det, synes jeg det er meget mærkeligt sådan en findes. 

Mange jeg kender der har piger har ikke testet eller holdt styr på ægløsning. Eller også var de ikke planlagte. 

Alle dem der har drenge har netop haft styr på deres æglæsningsdato. 

Det giver mening det du skriver, men det gør det andet også. Hvis man både har x og y sædceller, men at pigerne er de langsomme svømmere og drenge er de hurtige. Så giver det da mening at de sædceller der kommer før ægløsning er piger, men hvis du har sex på ægløsning, så overhaler de hurtige sædceller de langsomme. Ergo. Forstår godt dine argumenter med at det er sædcellen. Men der er altså bare meget om de hurtige(drenge) og de langsomme(piger). Så jeg ved ikke hvad du får ud af at skrive sådan? Du tænker nok: hvad er det du ikke fatter? Jeg fatter alt der bliver skrevet, men GANG PÅ GANG oplever jeg, at ikke en eneste pige var planlagt eller af en mor der havde styr på ægløsning men tog det lidt mere løst. I MIN omgangskreds. 

Så søger nok nogle svar, fordi det selvfølgelig mindsker risikoen for graviditet, at man ikke er så tæt på ægløsning. Og jeg vil ikke afprøve teorien hvis der sidder en masse og siger de har piger trods de VED DE havde sex PÅ ELLER EFTER ægløsning. Men oplever virkelig ofte, at pigemødre bekræfter mig i, at der er noget om det. 

Så undskyld hvis mine spørgsmål provokere dig. Er glad for dit svar, men hvis det irritere dig at svare, så har ingen tvunget dig. 

Jeg opfatter dig ikke som provokerende, og forsøger ikke at provokere. Tror heller ikke, at DI ikke, ikke fatter det. Og det vil jeg gerne beklage, hvis du får den opfattelse. For det er ikke meningen. 

Men det med, at pige og drenge sædceller har forskellig fart, er bare påvist så mange gange og resultatet er: de har samme fart. 

Det er skrøne - præcis som at blondiner er dumme og piger med store bryster ikke har noget mellem ørerne. 

Kvindens krop kan ikke hjælpe til at få en dreng eller en pige. Det er mandens sæd. Man kan i øvrigt aldrig helt 100 sige, hvornår man har ægløsning. Måske inden for et par timer. Men det er det... 

ang at det er mærkeligt at der finde sider, hvor man kan udregne om det bliver en dreng eller en pige. Det er jo sider, som beror sig på gammel “viden”. Der findes også den kinesiske kalender, som kan Udpege om du får en dreng eller en pige. De debatter har der været mange af.  Og er jo sjovt nok altid noget som bekræfter eller afkræfter teorien om, at dagen spiller ind på kønnet. Men den er præcis ligeså valid som den ægløsningsberegner som du finder på nettet med gode datoer til bestemte køn... 

Anmeld Citér

11. maj 2018

Anonym

Læs evt om det her: 

https://videnskab.dk/sporg-videnskaben/kan-jeg-pavirke-om-jeg-far-en-dreng-eller-en-pige

Den slår fast: det med ægløsning er et husmoder råd. Det virker for får - men ikke for mennesker.

her er det kvaliteten af mandens sæd som bestemmer det med 97 procent og kvinden immunforsvar med 3 procent. 

Dwt er påvist mange gange, at ALLE sædceller (uanset køn) har forskellige/samme hastigheder. Hastigheden er ikke defineret af kønskromosonet.

så du kan have ægløsning eller ej. Udfaldet afgøres af mandens sædkvalitet... 

Anmeld Citér

13. maj 2018

frkchili

Anonym skriver:

Så i dit tilfælde stemmer teorien jo sådan set  

Andre der kan modbevise det er umuligt at få en pige PÅ ægløsningsdagen? 

Som sagt inseminerede jeg 24 timer efter positiv ægløsningstest. Om min ægløsning så faldt dér eller nogle timer senere, kan man jo ikke vide. Men jeg har i hvert fald insemineret så tæt på ÆL som det planmæssigt kan lade sig gøre. Og jeg venter en pige 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Sex på ÆL dagen alle 4 gange,og har to af hvert køn.

Også er det nu korrekt,at Y sædcellerne svømmer hurtigere,men lever i kortere tid,hvor at X sædcellerne svømmer lidt langsommere,men lever længere tid,men om det gør den store forskel,er tvivlsomt.

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

frkchili skriver:

Som sagt inseminerede jeg 24 timer efter positiv ægløsningstest. Om min ægløsning så faldt dér eller nogle timer senere, kan man jo ikke vide. Men jeg har i hvert fald insemineret så tæt på ÆL som det planmæssigt kan lade sig gøre. Og jeg venter en pige 

Tusinde tak med et svar der modsiger myten 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sex på ÆL dagen alle 4 gange,og har to af hvert køn.

Også er det nu korrekt,at Y sædcellerne svømmer hurtigere,men lever i kortere tid,hvor at X sædcellerne svømmer lidt langsommere,men lever længere tid,men om det gør den store forskel,er tvivlsomt.

Det da et svar man kan tage og føle på tak for svaret. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar allesammen. Det har overbevist mig lidt mere om, at det ikke er så sort/Hvidt 

Anmeld Citér

15. maj 2018

Birthdaybaby

Jeg har en datter på halvandet og en søn i maven. Begge er undfanget ved ét samleje pr cyklus umiddelbart 2 døgn før ægløsning. Har aldrig testet for hvornår jeg har ægløsning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.