Forstår ikke æl teste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.298 visninger
19 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2018

Anonym trådstarter

Hvis den er positiv, får man så først ægløsning dagen efter, hvor testen så er negativ? 

Vi ville gerne sexe op til ægløsning og ikke på ægløsning, da jeg lige hørte idag, at man så måske havde øget risikoen for en pige. Har to drenge i forvejen. Brugt ikke test førhen. Så forstår det ikke? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2018

frkchili

Fra du får en positiv ægløsningstest til du har ægløsning går der 24-36 timer. Det er nemmest at regne tidspunktet ud, hvis du tester ofte - altså flere gange dagligt.

Det er dog noget af et long shot at time jeres forsøg ud fra præmissen om, at "pigesædceller" er langsommere end "drengesædceller" og overlever længere. Jeg venter mit første barn om et par måneder, og er blevet gravid med frossen donorsæd ved hjemmeinsemination, hvorfor jeg har nørdet ægløsning, sædceller, befrugtning og alt det dér i en ret voldsom grad. Selvom der ofte snakkes om, at man kan opnå det ene eller det andet køn, alt efter hvornår man har sex i forhold til ægløsningen, så er der altså en lige fordeling mellem drenge og piger i grupperne af børn, som er undfanget ved fertilitetsbehandling. Eftersom man i behandling oftest kun forsøger én gang pr cyklus, lægger man altid forsøgene så tæt på ægløsning som muligt for at have de bedste odds. Ud fra teorien om forskellen på drenge- og pigesædceller, burde de fleste donorbørn derfor være drenge. Og sådan forholder det sig altså ikke.

Jeg inseminerede i øvrigt selv præcis 24 timer efter positiv ægløsningstest (tog 6-8 tests pr dag, så kunne finde mit ægløsningstidspunkt ret præcist), og jeg venter en pige.

I kan selvfølgelig godt prøve at lægge jeres indsats tidligt i forhold til din ægløsning i håb om at undfange en pige - i så fald bør du lære din cyklus godt at kende, så du ved, hvornår din ægløsning cirka falder i hver cyklus. På den måde kan I sætte kryds i kalenderen nogle dage inden forventet ægløsning. I kan også bare prøve at have sex, så snart du tester positiv, altså når der er 24-36 timer til forventet ægløsning.

Men som sagt vil det nok være 50/50 (eller 51/49, da der jo fødes lidt flere drenge end piger), uanset hvornår I har sex. Så tror nu ikke det gør den store forskel 

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym trådstarter

frkchili skriver:

Fra du får en positiv ægløsningstest til du har ægløsning går der 24-36 timer. Det er nemmest at regne tidspunktet ud, hvis du tester ofte - altså flere gange dagligt.

Det er dog noget af et long shot at time jeres forsøg ud fra præmissen om, at "pigesædceller" er langsommere end "drengesædceller" og overlever længere. Jeg venter mit første barn om et par måneder, og er blevet gravid med frossen donorsæd ved hjemmeinsemination, hvorfor jeg har nørdet ægløsning, sædceller, befrugtning og alt det dér i en ret voldsom grad. Selvom der ofte snakkes om, at man kan opnå det ene eller det andet køn, alt efter hvornår man har sex i forhold til ægløsningen, så er der altså en lige fordeling mellem drenge og piger i grupperne af børn, som er undfanget ved fertilitetsbehandling. Eftersom man i behandling oftest kun forsøger én gang pr cyklus, lægger man altid forsøgene så tæt på ægløsning som muligt for at have de bedste odds. Ud fra teorien om forskellen på drenge- og pigesædceller, burde de fleste donorbørn derfor være drenge. Og sådan forholder det sig altså ikke.

Jeg inseminerede i øvrigt selv præcis 24 timer efter positiv ægløsningstest (tog 6-8 tests pr dag, så kunne finde mit ægløsningstidspunkt ret præcist), og jeg venter en pige.

I kan selvfølgelig godt prøve at lægge jeres indsats tidligt i forhold til din ægløsning i håb om at undfange en pige - i så fald bør du lære din cyklus godt at kende, så du ved, hvornår din ægløsning cirka falder i hver cyklus. På den måde kan I sætte kryds i kalenderen nogle dage inden forventet ægløsning. I kan også bare prøve at have sex, så snart du tester positiv, altså når der er 24-36 timer til forventet ægløsning.

Men som sagt vil det nok være 50/50 (eller 51/49, da der jo fødes lidt flere drenge end piger), uanset hvornår I har sex. Så tror nu ikke det gør den store forskel 

Jeg håber du har ret i at det er mere tilfældigt. Dog synes jeg at man læser så meget om at drengemødre ikke kan få en pige og omvendt, da flere af det samme køn har betydning for det næste  Ville elske en dreng lige meget, men man vil jo gerne prøve begge køn. 

Anmeld Citér

9. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg håber du har ret i at det er mere tilfældigt. Dog synes jeg at man læser så meget om at drengemødre ikke kan få en pige og omvendt, da flere af det samme køn har betydning for det næste  Ville elske en dreng lige meget, men man vil jo gerne prøve begge køn. 

Fin skrøne, du lige bringer op.

Jeg savner, at man tænker: hmmm, hvorfor skulle et bestemt køn født først have nogen som helst indvirkning på, hvad det næste bliver? Altså hvordan skulle det fungere i forplantningsprocessen? 

Det bliver så en anelse mere kompliceret for kroppen at bestemme sig for at producere f.eks. en dreng, når alle primære embryoner starter som pigeanlæg - hvordan skulle udvælgelsen så foregå?......det giver ingen mening overhovedet.

Hvis du slår en terning, og 1-3 er pige og 4-6 er dreng, så er det fuldstændig ligegyldigt, om du slår 2-3-3, din chance for at slå 6 er da lige stor hver gang alligevel.

Anmeld Citér

9. maj 2018

Anonym

Det er mandens sædceller, der er bærer af det  x eller y kromosom som afgører, om man får en pige eller dreng. Det er derfor, at mænd som får drenge - generelt har en øget tendens til at give flere drenge. Og resultatet er selvfølgelig, at kvinderne føde drengene og derfor tror man, at kvinderne kan påvirke udfaldet. 

Al ny forskning peger på, at det KUN er mandens gener, der kan påvirke udfaldet af køn. 

Din ægløsning har intet med udvælgelsen at kønnet at gøre. Det er rene tilfældigheder. Googl det evt. Lige præcis kønskromosonet afgører manden - beklager.

Se forklaringen her:

“En familie kan godt have anlæg for et bestemt køn. Har en mand brødre, er der størst sandsynlighed for, at han selv får sønner. Det viser ny forskning fra England.

Det er mænds arvemateriale, der afgør et barns køn, og nu er forskerne nået frem til, at der må være et bestemt gen, der giver en mand særlige anlæg for at lave enten drenge eller piger.

Det gen er arveligt, og derfor vil f.eks. en mand med mange søstre være mest tilbøjelig til at få døtre, mens en mand med mange brødre har mest anlæg for at få sønner.

Forskerne fra Newcastle University har blandt andet gennemgået mere end 900 stamtræer for at nå frem til resultaterne.

Forskerne nåede frem til, at mandens "faderskabs-gen" må findes i tre varianter. Et der giver stor sandsynlighed for drenge, et der giver stor sandsynlighed for piger samt en 50/50-variant.”

Anmeld Citér

9. maj 2018

frkchili

Anonym skriver:

Det er nok nærmere bare fordi, de rammer de 51%, der er for at undfange en dreng, flere gange i træk.

Kan sagtens forstå, at I gerne vil prøve at få en pige også, men det er jo bare ikke noget, man selv er herre (eller kvinde) over. Og som du selv siger, så vil I jo elske jeres barn, uanset hvilket køn det tilfældigvis fødes med.

Synes i hvert fald ikke, det er noget I skal planlægge en hel masse efter, for hvis jeres strategi så ikke "virker", bliver I måske mere skuffede, end det ellers ville være tilfældet. Bare det at blive gravid er jo lidt af en bedrift i sig selv 

Anmeld Citér

9. maj 2018

frkchili

Anonym skriver:

Fin skrøne, du lige bringer op.

Jeg savner, at man tænker: hmmm, hvorfor skulle et bestemt køn født først have nogen som helst indvirkning på, hvad det næste bliver? Altså hvordan skulle det fungere i forplantningsprocessen? 

Det bliver så en anelse mere kompliceret for kroppen at bestemme sig for at producere f.eks. en dreng, når alle primære embryoner starter som pigeanlæg - hvordan skulle udvælgelsen så foregå?......det giver ingen mening overhovedet.

Hvis du slår en terning, og 1-3 er pige og 4-6 er dreng, så er det fuldstændig ligegyldigt, om du slår 2-3-3, din chance for at slå 6 er da lige stor hver gang alligevel.

Vil lige indskyde, at et embryon altid er kønsbestemt fra starten, eftersom det er sædcellen, der bestemmer kønnet på barnet. Det vil sige, at lige så snart selve befrugtningen sker, er kønnet allerede bestemt 

Anmeld Citér

10. maj 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres gode svar.  Er der nogen der kan sige, at de ved de HAR haft sex PÅ ægløsning og har en pige? 

Anmeld Citér

10. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for alle jeres gode svar.  Er der nogen der kan sige, at de ved de HAR haft sex PÅ ægløsning og har en pige? 

Jeg har haft sex 3 dage før ægløsning. Jeg har en pige. Min søster har en dreng - hun havde sex på ægløsningsdagen.

Anmeld Citér

10. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har haft sex 3 dage før ægløsning. Jeg har en pige. Min søster har en dreng - hun havde sex på ægløsningsdagen.

Så i dit tilfælde stemmer teorien jo sådan set  

Andre der kan modbevise det er umuligt at få en pige PÅ ægløsningsdagen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.