Har baby feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.081 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. maj 2018

Anonym trådstarter

God aften.. Jeg synes min baby er varm på kroppen og hoved. Ikke specielt ben og ikke fødderne.

Men når/hvis jeg skal tjekke feber, er det så med alm. termometer i endetarmen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2018

Camillos

Anonym skriver:

God aften.. Jeg synes min baby er varm på kroppen og hoved. Ikke specielt ben og ikke fødderne.

Det er altid der du får den mest korrekte temp. Ville dog bruge et med meget tynd spids 

Anmeld Citér

7. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

På babyer er det altid nemmest at tage temp, i numsen. God ide lige at bruge lidt olie på spidsen, så den nemmer glider ind. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. maj 2018

Camilla <3

Min dreng ligger med feber lige nu og han har kølige fødder og normal temperatur på hænderne. :-) 

Anmeld Citér

7. maj 2018

L-mor

Anonym skriver:

Babyer er altid varme på toppen af hovedet. Det er en god ide at mærke dem i nakken, hvis man skal have et hint om, om der er feber.

God bedring.

Anmeld Citér

8. maj 2018

Babilooo

Købt et blødt termometer på apoteket og kom lidt vaseline/ creme på

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har et til endetarmen. Men bruger det stort set aldrig. Bruger i stedet øretermometer. Det synes jeg er nemmest 

Anmeld Citér

8. maj 2018

MorTilN

Jeg bruger pandetermometer til bare lige se og endetermometer vis jeg har brug for mere nøjagtig måling. Ind til vidre har jeg ikke brugt endetermoteret, han er 10 mdr

Anmeld Citér

8. maj 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har et til endetarmen. Men bruger det stort set aldrig. Bruger i stedet øretermometer. Det synes jeg er nemmest 

Okay. Hvor er det bedst at købe et øretermometer? Er det også apotek?

Anmeld Citér

8. maj 2018

Molka

Ja, i endetarmen. Øretermometre er håbløst upræcise og kan svinge med 0,5 grader i begge retninger. Og det forudsat at man bruger dem korrekt, og at man kan få dem ordentligt ind i øret på baby - ellers kan de være meget mere upræcise.

Et øretermometer kan give en indikation, men den mest præcise temperatur måles i endetarmen. Husk at smøre termometeret med lidt olie først.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.