Jeg har tabt 30 kg henover 1 års tid...
eneste jeg gjorde var at tænke over hvad jeg spiste hvornår...
eller rettere min kæreste startede og hev mig med for nu gad han ikke at være så stor mere...
det var en utrolig hjælp at han var med i det.. han læste alt muligt om hvad der hjalp og hvad man skulle passe på med at spise som kvinde og mand osv...
så helt sikkert find en ven/veninde eller klub der kan være med uden at fordømme i forløbet...
men ja jeg spiser chokolade, chips, drikker sodavand, æder ½ liter flødeis hvis jeg vil når vi besøger min mor... jeg er særlig slem til at have svært ved at kontrollere mig når vi er der.. jeg ÆDER virkelig til jeg er ved at kaste op når vi er på besøg hos min mor...
til gengæld så ved jeg hvornår vi tager på besøg så min morgenmad er lille, og aftensmad er rugbrød hvor jeg kun spiser et enkelt stykke med kødpålæg...
jeg har tidligere været på kure, talt kalorier, ikke måtte spise bestemte ting, kun måtte spise bestemte ting på bestemte dage osv osv.. dyrket at løbe før eller efter maden, eller ud og gå osv...
alt sammen holdt max 1 måned og så gik jeg død i det..
så glemte jeg lige at veje morgenmaden og så var det ligemeget med resten af dagen og så opgav jeg... eller jeg ikke kunne løbe/gå min sædvanlige tur da min ankel var hævet fra dagen før...
eller at vi tog besøg hos min mor og så er det altså svært at skulle stå med en køkkenvægt og spørge om hvor meget af gryderetten er kød i % så jeg ved hvor meget jeg spiser af hvad sådan ca...
jeg spiser når jeg har lyst det jeg har lyst til.. men jeg overvejer hvor meget jeg spiser hvornår..
lige nu er jeg gravid og har kun taget 7 kg på og er i uge 31.. jeg kan ikke gå eller stå særlig længe ad gangen fordi jeg får plukveer... måtte stoppe helt med at arbejde allerede i uge 22, og havde inden da været på deltid siden uge 18 netop pga plukveer...
jeg spiser ret tit... men jeg tænker over hvor meget jeg spiser i forhold til de store måltider.. f.eks. hvis der kun er en time til frokost så spiser jeg et lille æble eller 4 mandler...
og jeg spiser en del protein ved at spise æg og kødpålæg på min mad.. spiser fuldkorns ris og pasta fremfor de hvide... mit toastbrød er også fuldkornsbrød med mindre sukker og salt...
min plan er at jeg skal ud og gå ture når baby er kommet så jeg kan få det sidste vægt ned igen...
jeg skal ikke tilbage på 122 kg nogensinde igen...
jeg nægter at lade den komme derop igen...