Eksperthjælp: Fordobling af hCG

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

229 visninger
0 svar
0 synes godt om
3. maj

Karen Bøhrnsen

Hej Karen.
Jeg har ikke haft min menstruation siden d 9/3 2018( menstruation varet kun i 3 dage) til og med i dag d 23/4
Jeg har fået taget 2 blodprøver for at se om der er en stigning i min Hcg tal. Men den viste første gang 75 og 129 hcg. Min gynækolog fortæller jeg skal fortage en 3 blodprøve for at se om tallet stiger, jeg blev da lidt ked af det, da jeg hører fra nogle at, tallet skal stige dobbelt. Min symptomer Der er forandret er jeg let bliver træt, tisser meget, men jeg har ikke ondt i brysterne som min læge “ gik meget op i “ håber du kan hjælpe mig, med om det er et normale tal fra 75 til 129 når man ca skulle være + 5-6 uger henne? Og kan der være tale om abort? Da den ikke stiger i høj grad. Hilsen mig.

Karens svar

Hej med dig

Man kan aldrig være sikker på om man er ved at abortere eller ej, som nygravid med de tal dine blødprøver frembyder. Så det mest reelle lige nu vil være at afvente svar på den 3 blødprøve.

Med hensyn til graviditetssymptomer er det forskelligt fra gravid til gravid. Nogle gravide oplever symptomer samme dag, de er blevet gravide, andre går en helt graviditet igennem uden at mærke det store. Begge dele er lige normalt. Så detsvære er brystspænding ikke en indikator hver hverken graviditet eller ikke graviditet.

Du kan jo sideløbende med du afventer den 3. blodprøve prøve at stixe din urin med en graviditetstest og se om der ikke kommer to streger. Hvis der gør er du jo højst sandsynligt gravid ;-)

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder, IBCLC og ammekonsulent

like facebook.com/jordemoder.net

Hvis du har brug for en mere uddybende og fortrolig dialog om helt tidlig graviditet, har du mulighed for at ringe direkte til jordemoder Karen Bøhrnsen - en telefonisk jordemoderkonsultation koster kun 145.- og kan faktureres via mobilpay - så tøv ikke - ring og få en personlig og fortrolig snak med jordemoderen. Ring på mobil 27216882.

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+