Barn på 2½ siger at nye sandaler strammer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.706 visninger
12 svar
12 synes godt om
2. maj 2018

SK85

Jeg har netop fået et par nye sandaler til min dreng med posten (fordi jeg ikke kunne finde en fysisk forhandler af dette mærke i nærheden). Dette er første sommer jeg køber sandaler til min dreng hvor han kan snakke, og hvor jeg ikke bare selv skal kigge og vurdere om de nu sidder godt.

Jeg giver ham dem på (uden strømper), og jeg synes at de passer perfekt. Der er lige knap 1 cm. at give af i længden. Han er allerede fra starten af træt af at skal have dem på, og han siger at de strammer (rundt om vristen viser han mig). Jeg prøver at løsne dem, men han piver stadig over at de strammer. Jeg synes ikke det ligner at de sidder for stramt, men de er lidt "hårde i det, og rammer den der knogle med har på siden af foden - måske er det det som generer ham...?

Han plejer ikke at reagere sådan på nyt fodtøj (men han plejer selvfølgelig også at have strømper på).

Jeg beder ham derefter løbe lidt rundt i lejligheden, og han siger at det er sjovt at løbe. Han løber fint i dem. Da jeg bagefter spørger om de nye sandaler er gode eller dårlige, siger han flere gange at de er dårlige, og viser mig at de strammer om vristen.

Så nu spørger jeg jer med ældre børn og erfaring på området:

Er det en normal reaktion på nye sandaler, eller skal jeg returnere dem og tage ham med ud og købe nye? (hvilket er lidt besværliggjort af at jeg går vældig meget op i at købe et mærke uden skadelig kemi, og det begrænser markedet væsentligt).

Det er for øvrigt samme mærke som han gik i sidste sommer (dog ikke samme model, for det var pre-walkers), og de sad fint sidste sommer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2018

Fie85

Profilbillede for Fie85
SK85 skriver:

Jeg har netop fået et par nye sandaler til min dreng med posten (fordi jeg ikke kunne finde en fysisk forhandler af dette mærke i nærheden). Dette er første sommer jeg køber sandaler til min dreng hvor han kan snakke, og hvor jeg ikke bare selv skal kigge og vurdere om de nu sidder godt.

Jeg giver ham dem på (uden strømper), og jeg synes at de passer perfekt. Der er lige knap 1 cm. at give af i længden. Han er allerede fra starten af træt af at skal have dem på, og han siger at de strammer (rundt om vristen viser han mig). Jeg prøver at løsne dem, men han piver stadig over at de strammer. Jeg synes ikke det ligner at de sidder for stramt, men de er lidt "hårde i det, og rammer den der knogle med har på siden af foden - måske er det det som generer ham...?

Han plejer ikke at reagere sådan på nyt fodtøj (men han plejer selvfølgelig også at have strømper på).

Jeg beder ham derefter løbe lidt rundt i lejligheden, og han siger at det er sjovt at løbe. Han løber fint i dem. Da jeg bagefter spørger om de nye sandaler er gode eller dårlige, siger han flere gange at de er dårlige, og viser mig at de strammer om vristen.

Er det en normal reaktion på nye sandaler, eller skal jeg returnere dem og tage ham med ud og købe nye? (hvilket er lidt besværliggjort af at jeg går vældig meget op i at købe et mærke uden skadelig kemi, og det begrænser markedet væsentligt).

Det er for øvrigt samme mærke som han gik i sidste sommer (dog ikke samme model, for det var pre-walkers), og de sad fint sidste sommer.

Jeg ville lytte til mit barn. Jeg havde også engang købt sandaler og han gav udtryk for at han ikke havde det godt i dem. Han var 2 år. Så tit havde han dem jo ikke på og ifølge min objektivitet sad de fint. En måned efter havde han dem på i lang tid og han fik store sår. Han fin selvfølgelig nye sandaler, men der gik nok omkring 2-3 uger før hans sår var helet. Jeg havde og har stadig mega dårlig samvittighed over at jeg ikke lyttede til ham. Han er 4 år idag. 

Anmeld Citér

2. maj 2018

LSS

Jeg havde købt nye. Vi har vel alle prøvet at have et par sko/sandaler der bare ikke sidder godt. 

Anmeld Citér

2. maj 2018

MKBP

Profilbillede for MKBP
SK85 skriver:

Mine børn bruger altid strømper i sandaler den første tid, - indtil det bliver rigtig varmt og så er de gået til  Måske en mulighed ? Måske han synes de strammer, da det jo er markant anderledes at have sandaler på end sko/støvler/gummistøvler... Håber I finder en løsning...- jeg ville ikke ha’ opgivet på den indkøbte sandal endnu  

Anmeld Citér

2. maj 2018

100%anonym

Jeg ville give ham strømper på og prøve igen. 

Min søn har altid strømper på i sandalerne. Også om sommeren. Han kan ikke lide det uden 

Anmeld Citér

2. maj 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Når man køber sandaler til børn i en butik siger de ansatte altid at børnene skal bruge sokker i sandalerne de første par gange. Skoene til børn er hårde fordi de tilgengæld støtter godt, men når de kommer fra en gummisko kan det føles mærkeligt stramt med en sko uden sokker. 

Så giv ham sokker på i dem i et par dage nu. 

Børn skal gå sko til ligesom voksne, så det kan sagtens være at de strammer - men det betyder ikke at de ikke vil være gode når han har vænnet sig til dem. Giv ham sokker på indtil han har vænnet sig til dem

Anmeld Citér

2. maj 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg havde returneret dem og taget ham med ud og købe nye. 

Så små børn siger det ikke af sig selv vis ikke det passer jeg har lige været det samme igennem med et par gummisko og ratuneret dem idag og købt nye da hun var med ude og prøve i stedet  min er 4 år 

Anmeld Citér

2. maj 2018

SK85

Mange tak for jeres svar, det har været meget brugbart.

Jeg prøver at give ham dem på med strømper et par gange herhjemme, og hvis han fortsat klager over at de strammer, så bliver de returneret

Anmeld Citér

2. maj 2018

Ena

SK85 skriver:

Mange tak for jeres svar, det har været meget brugbart.

Jeg prøver at give ham dem på med strømper et par gange herhjemme, og hvis han fortsat klager over at de strammer, så bliver de returneret

Hvis de er af læder, kan du blødgøre dem med fugt og så bøje/vride dem let i noget tid. 

Men det kan jo også være, at de reelt ikke er rare at have på og det kan ikke ses, kun mærkes. 

Anmeld Citér

3. maj 2018

Babilooo

Tag ham til en skobutuk og få nogle sko som han kan Gå godt i. 

Hvad er det galt med normale sko jeg ville prioritere at se sad godt end at de var fra en speciel hjemmeside. Hvad skulle være galt med Ecco. Fx ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.