Hvordan kan det være at du ikke blev skannet gennem en hel graviditet?
Jeg fravalgte det fordi jeg ikke ville have anet hvad jeg skulle stille op med fx info om et dødeligt sygt barn og var der tale om downs syndrom havde jeg ikke fået en abort alligevel, så det virkede ikke relevant. Jeg havde ikke andre børn at tage hensyn til så tænkte jeg ville lade naturen gå sin gang og min mor der også har fået 4 børn har jo heller aldrig prøvet en skanning så det virkede faktisk lidt unaturligt på mig at blive skannet.
Med de tre næste tog jeg imod tilbuddet af hensyn til der nu var andre børn der kunne blive påvirket af en syg søskende fx men ville nok stadig ikke vide hvad jeg skulle have stillet op med information om et barn med handicaps eller andre sygdomme. Med vores tredie barn var vi til ekstra kontrolskanning pga noget væske i nyren. Det gav os da lidt bekymring som viste sig at være unødig da der intet var næste gang men bare en lidt langsom udvikling man kun opdager fordi man netop skanner. Så man kan jo ved en skanning både få unødige og fejlagtige bekymringer, så man skal sætte sig ind i hvordan man vil håndtere de informationer man risikerer at få og at en skanning af de grunde jo både kan fravælges og tilvælges. Og ja første gang overvejede jeg aldrig tanken om en skanning fordi det var det eneste rigtige valg for mig med de tanker jeg havde dengang.
Undskyld mit sene svar. Har ikke lige været herinde en uges tid.
Anmeld
Citér