Når dit barn skeler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2018

dollygirl

LHS skriver:

Min datter skelede også og vi blev fulgt på øjenafdelingen i Århus. Da hun var 1.5 år fik hun briller med styrke på 4 efter et halvt år og skelen ikke havde rettet sig nok, snakkede vi om evt operation. Dog kunne vi tjekke hendes styrke i et voksenapperat og det viste sig at hun har +7.75 på begge øjne. Nu har hun briller som passer til styrken og efter et år med klap for det ene øje, samarbejder øjnene og derfor er chancerne for et dovent  øje og dermed operation minimal. Vi fik af vide at der var chance for at ved en operation kan øjet komme til at sidde ud til den modsatte side og derved skele den anden vej. 

Når jeg læser din besked mangler syntes jeg der mangler mange med inden en operation. Dog kan det godt være at i har været igennem det og bare ikke beskrevet det. Men for mig lød til til en større omgang. Jeg håber at I lykkes med at finde en løsning, dog læser jeg ikke at i ved hvad der skyldes hendes skelen?

Hun ser dårligt på det ene øje fordi hyn er født med en plet i pupillen -.sådan har jeg forstået det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2018

LHS

dollygirl skriver:

Hun ser dårligt på det ene øje fordi hyn er født med en plet i pupillen -.sådan har jeg forstået det. 

Okay. Jeg syntes bare at en operation lyder voldsom kun pga udseende, da der jo kan være komplikationer ved sådanne. Dermed ikke sagt at det ikke er det rigtige. Går du ved alm. Øjenlæge, sygehus eller hvordan? Bruger din datter briller? Jeg tænker at jeg ville finde et sted og få nye øjne på situationen. Det lyder ikke til at du har tillid til det sted i går nu?

Anmeld Citér

28. maj 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Smølfine123 skriver:

Skift læge! Omgående

det er da noget værre vrøvl.

min søn blev opereret (dog for noget andet) to gange ved 2 måneder og 9 mmd.

hvorfor i al verden skal de forstå hvad narkose er..??  Og så få forværret syn resten af livet. Det er da en dårlig prioritering. 

Skift læge

Ved skelen er der ofte tale om en kosmetisk operation, der intet gør for synet, så der kan derfor godt være en god grund til at vente. Vores datter skeler også, men hendes er så det man kalder en falsk skelen, så i modsætning til andre, der skeler, så har hun ikke et dårligt øje. Hun ser fint på begge, og det skifter, hvilket hun skeler med, så ingen af øjenene er doven. 

Hun har været fulgt tæt af en øjenlæge med faste kontroller siden hun var 1½ og her som 5-årig er hendes syn nøjagtig det samme. Hvis hun bliver opereret, som vi overvejer, er det udelukkende kosmetisk, og derfor synes vi, at det har været fint at vente. Så at udskyde operationen vil ofte ved skelen ikke have nogen betydning for synet i fremtiden.

Anmeld Citér

31. maj 2018

dollygirl

Janey skriver:

Ved skelen er der ofte tale om en kosmetisk operation, der intet gør for synet, så der kan derfor godt være en god grund til at vente. Vores datter skeler også, men hendes er så det man kalder en falsk skelen, så i modsætning til andre, der skeler, så har hun ikke et dårligt øje. Hun ser fint på begge, og det skifter, hvilket hun skeler med, så ingen af øjenene er doven. 

Hun har været fulgt tæt af en øjenlæge med faste kontroller siden hun var 1½ og her som 5-årig er hendes syn nøjagtig det samme. Hvis hun bliver opereret, som vi overvejer, er det udelukkende kosmetisk, og derfor synes vi, at det har været fint at vente. Så at udskyde operationen vil ofte ved skelen ikke have nogen betydning for synet i fremtiden.

Okay jeg vil helst undvære operationen.. men er bange for når hun starter i skole og kan blive drillet .. hvilket hun er allerede blevet .. så det bekymre mig.

Anmeld Citér

31. maj 2018

dollygirl

LHS skriver:

Okay. Jeg syntes bare at en operation lyder voldsom kun pga udseende, da der jo kan være komplikationer ved sådanne. Dermed ikke sagt at det ikke er det rigtige. Går du ved alm. Øjenlæge, sygehus eller hvordan? Bruger din datter briller? Jeg tænker at jeg ville finde et sted og få nye øjne på situationen. Det lyder ikke til at du har tillid til det sted i går nu?

Briller kan ikke hjælpe hende .... kun klap så hun bibeholder synet og ellers ikke andet. 

Jeg vil helst undvære operationen... men der er tale om mobning så det skræmmer mig når han starter i skole næste år.

hvordan kan man skifte læge og til hvor ? Troede det var kun hende på Aarhus universitets hospital

Anmeld Citér

31. maj 2018

Fie85

Profilbillede for Fie85
dollygirl skriver:

Okay jeg vil helst undvære operationen.. men er bange for når hun starter i skole og kan blive drillet .. hvilket hun er allerede blevet .. så det bekymre mig.

Jeg er glad for at mine forældre fik opereret mig for skelen, da jeg var 5 år. Man kan overhoved ikke se at jeg skeler, medmindre jeg er mega træt, og så skal folk virkelig kigge nøje efter. Og jeg skelede ekstremt. 

Anmeld Citér

31. maj 2018

Abracadabra

dollygirl skriver:

Briller kan ikke hjælpe hende .... kun klap så hun bibeholder synet og ellers ikke andet. 

Jeg vil helst undvære operationen... men der er tale om mobning så det skræmmer mig når han starter i skole næste år.

hvordan kan man skifte læge og til hvor ? Troede det var kun hende på Aarhus universitets hospital

Hvis hun går på Århus universitetshospital, så kan du jo spørge, om du må se én af de andre læger næste gang?

Hvis alle på afdelingen er enige, må du nok affinde dig med deres vurdering.

Anmeld Citér

31. maj 2018

dollygirl

Fie85 skriver:

Jeg er glad for at mine forældre fik opereret mig for skelen, da jeg var 5 år. Man kan overhoved ikke se at jeg skeler, medmindre jeg er mega træt, og så skal folk virkelig kigge nøje efter. Og jeg skelede ekstremt. 

Lige oræcis det er lige det jeg vil gerne hører min datter sige om nogle år at hun er glad for jeg og beslutningen ... men kan godt mærke lægen trækker den ud .

ved du hvor lang tid ventetiden er ?

Anmeld Citér

31. maj 2018

dollygirl

Abracadabra skriver:

Hvis hun går på Århus universitetshospital, så kan du jo spørge, om du må se én af de andre læger næste gang?

Hvis alle på afdelingen er enige, må du nok affinde dig med deres vurdering.

Tror de er alle enige , da de snakker sammen så det hjælper vist ikke på noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.