Når dit barn skeler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.812 visninger
18 svar
3 synes godt om
25. april 2018

dollygirl

Hej piger 

min datter er 4 år og skeler stadig fra spæd.

Hun er blevet mobbet før på grund af skelen, børn kigger ekstra gang på hende og peger og nogle griner højt.. hun kan godt mærke det men ved ikke hvorfor præcis .

For mig ser hun perfekt ud men ikke for omverden. Jeg har besluttet mig at hun skal have en skelen operation inden skolestart. 

Hun tager også klap på dagligt på da hendes ene øje ser meget svagt. 

Hendes øjenlæge trækker den altid ud når vi snakker om operationen. Hun mener hvis min datter starter i skole og de andre børn ikke siger noget til hendes udseende så skal hun ikke opereres ... hvilket jeg er imod. Piger er meget følsom overfor udseende og det vil påvirke hende meget senere hen hvis hun fortsat ser sådan ud. 

Hvad kan jeg gør? Lægen har udskudt operation snakken til 1 år mere... men hvor lang tid er ventetiden? Eller hvordan foregår det.

lægen mener hun ska være stor nok til at forstå hvad narkose er... 

jeg vil gerne have det overstået inden skolestart da det vil gå udover hendes timer i klassen hvis hun ska være hjemme efter operation. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2018

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Min søn skelede stort også fra fødslen af, han fik dog briller da han var knap 2 år og skeler minimalt idag (snart 12år).

Men jeg kan udemærket godt forstå, at du gerne vil have operationen overstået inden skolestart. Hvor meget skeler hun?

Og hvordan er hendes syn ellers?

Anmeld Citér

26. april 2018

grinny

Så længe må Aya slet ikke gå! 

Hun fik briller lige før påske og skal til tjek d. 26/5 og hvis det ikke har rettet sig der skal hun opereres, hun er 18 måneder 

Hendes syn er så også meget dårligt! 

Anmeld Citér

26. maj 2018

dollygirl

Chrissi skriver:

Min søn skelede stort også fra fødslen af, han fik dog briller da han var knap 2 år og skeler minimalt idag (snart 12år).

Men jeg kan udemærket godt forstå, at du gerne vil have operationen overstået inden skolestart. Hvor meget skeler hun?

Og hvordan er hendes syn ellers?

Hun skeler meget når hun er meget træt men ellers kan man godt se hun skeler til dagligt . Og hendes venstre øje er synet meget dårligt ...

Anmeld Citér

26. maj 2018

dollygirl

grinny skriver:

Så længe må Aya slet ikke gå! 

Hun fik briller lige før påske og skal til tjek d. 26/5 og hvis det ikke har rettet sig der skal hun opereres, hun er 18 måneder 

Hendes syn er så også meget dårligt! 

Hvordan kan det være min datters læge trækker den ud

Anmeld Citér

26. maj 2018

Babilooo

Skift læge! Omgående

det er da noget værre vrøvl.

min søn blev opereret (dog for noget andet) to gange ved 2 måneder og 9 mmd.

hvorfor i al verden skal de forstå hvad narkose er..??  Og så få forværret syn resten af livet. Det er da en dårlig prioritering. 

Skift læge

Anmeld Citér

26. maj 2018

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg vil også sige du skal skifte læge med det samme. Og helst inden barnet begynder i skole. 

Anmeld Citér

26. maj 2018

LHS

Min datter skelede også og vi blev fulgt på øjenafdelingen i Århus. Da hun var 1.5 år fik hun briller med styrke på 4 efter et halvt år og skelen ikke havde rettet sig nok, snakkede vi om evt operation. Dog kunne vi tjekke hendes styrke i et voksenapperat og det viste sig at hun har +7.75 på begge øjne. Nu har hun briller som passer til styrken og efter et år med klap for det ene øje, samarbejder øjnene og derfor er chancerne for et dovent  øje og dermed operation minimal. Vi fik af vide at der var chance for at ved en operation kan øjet komme til at sidde ud til den modsatte side og derved skele den anden vej. 

Når jeg læser din besked mangler syntes jeg der mangler mange med inden en operation. Dog kan det godt være at i har været igennem det og bare ikke beskrevet det. Men for mig lød til til en større omgang. Jeg håber at I lykkes med at finde en løsning, dog læser jeg ikke at i ved hvad der skyldes hendes skelen?

Anmeld Citér

27. maj 2018

Abracadabra

Konservativ behandling (altså med klap) er naturligvis at foretrække. Bruger hun sin klap nok? 

Hvis I er utrygge ved jeres læges vurdering, kan I jo sagtens få en second opinion enten på hospitalet eller hos en privat praktiserende øjenlæge.

Anmeld Citér

27. maj 2018

Abracadabra

Smølfine123 skriver:

Skift læge! Omgående

det er da noget værre vrøvl.

min søn blev opereret (dog for noget andet) to gange ved 2 måneder og 9 mmd.

hvorfor i al verden skal de forstå hvad narkose er..??  Og så få forværret syn resten af livet. Det er da en dårlig prioritering. 

Skift læge

Der kan nu altså være særdeles gode grunde til at udsætte operationer til børn er større. Ikke livsnødvendige operationer, men operationer af mere kosmetisk art. Derudover har skelen i fin prognose med kun brillebehandling, hvorimod et fastklemt brok eller en medfødt hjertefejl skal opereres mere eller mindre akut.

Så at mene, at et barn skal være mere bevidst og samarbejdende i forhold til operation, er egentligt et fint princip, når det drejer sig om skelen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.