Tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Men 30sek, 1 min hvor man ikke kommer ind bagved er ikke godt nok. 

For der sidder belægninger på de bagerste tænder. Derfor mener vi ikke det er godt nok. Det er rent trods hun ikke gider. 

Rent ud sagt siger hun "Jeg gider ikke gøre det". 

Hvordan ved du at hun ikke kommer ind bagved?

Som jeg ser det er der to muligheder:

1. Hun er gammel nok til at det er hendes eget ansvar , og derved lade være med at stå og glo på hende (det må i jo gøre siden du ved hvor længe det tager og hvordan hun børster) - så kan jeg egentlig godt forstå hun blive trodsig, "du er gammel nok til selv at børste, men jeg står og tjekker om du gør det som jeg synes.

2. Hun er ikke gammel nok og du børster efter. 

Tror du er nødt til at vælge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvordan ved du at hun ikke kommer ind bagved?

Som jeg ser det er der to muligheder:

1. Hun er gammel nok til at det er hendes eget ansvar , og derved lade være med at stå og glo på hende (det må i jo gøre siden du ved hvor længe det tager og hvordan hun børster) - så kan jeg egentlig godt forstå hun blive trodsig, "du er gammel nok til selv at børste, men jeg står og tjekker om du gør det som jeg synes.

2. Hun er ikke gammel nok og du børster efter. 

Tror du er nødt til at vælge.

Fordi tandlægen sagde den anden dag det stadig sad belægning på de bagerste. Vi står heller ikke og tjekker tiden. Vi kan se på tiden at når hun går ud på badeværelset går der Max 2 min så er hun ude igen. Og vi kan høre vandet og hvornår tandbørsten bliver taget og sat og når hun spytter ud. Hun ved godt selv det er for kort tid. Hun siger selv når vi siger det at det er for lidt men vil stadig ikke børste længere tid. 

Så.Nej vi står ikke og kigger. 

Anmeld Citér

24. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hun vil kun have hjælp for at hun ikke skal bruge tiden på det selv. Der er stadig belægninger på de bagerste tænder selvom tandlægen siger de andre tænder ser pæne ud. Og der var også stadig tandsten. 

Det siger bare mig der ikke bliver gjort godt nok. for efter 2 mdr hvis hun gør som vi siger, burde der ikke komme belægninger. Hun har flere gange fået lavet huller, men hun vil hellere have dem repareret end at børste dem som vi siger hun skal. 

Rent ud sagt, siger hun "Jeg gider ikke gøre det"

Hun er i min optik ikke gammel nok til at kende konsekvensen, selvom der opstår huller - og derfor bør I hjælpe hende, også selvom hun siger "jeg gider ikke".

Hendes tænder er ikke alene hendes ansvar, det er ligeså meget jeres.

Anmeld Citér

24. april 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hun er i min optik ikke gammel nok til at kende konsekvensen, selvom der opstår huller - og derfor bør I hjælpe hende, også selvom hun siger "jeg gider ikke".

Hendes tænder er ikke alene hendes ansvar, det er ligeså meget jeres.

Hun kan sagtens selv. Det ved Vi. Hun gider bare ikke. Og hvis vi begynder med at børste dem fordi hun ikke gider så kommer der bare flere ting hun ikke gider selv. 

Anmeld Citér

24. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hun kan sagtens selv. Det ved Vi. Hun gider bare ikke. Og hvis vi begynder med at børste dem fordi hun ikke gider så kommer der bare flere ting hun ikke gider selv. 

Så reelt vil du blot have bekræftigelse på, at din datter ikke gider, og at det er okay at tvinge hende, til trods for at tandlægen anbefaler anderledes? 

Eller?

Anmeld Citér

24. april 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Så reelt vil du blot have bekræftigelse på, at din datter ikke gider, og at det er okay at tvinge hende, til trods for at tandlægen anbefaler anderledes? 

Eller?

Næh. Jeg vil høre hvad andre gør hvis børn sagtens selv kan. Men bare ikke gider. Man kan ikke bare sige man ikke gider. 

Anmeld Citér

24. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Næh. Jeg vil høre hvad andre gør hvis børn sagtens selv kan. Men bare ikke gider. Man kan ikke bare sige man ikke gider. 

Min erfarning er at mange børn netop siger at de ikke gider, når de reelt ikke kan eller er usikre.

Mit svar er som før, hendes tænder er ikke alene hendes ansvar, og nu må I leve op til jeres, og hjælpe hende.

Anmeld Citér

24. april 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej, man ikke altid bare sige at man ikke gider, men man kan også af hensyn til de sundhedsmæssige konsekvenser have ja hatten på som forældre.

Det lyder som om at i har mange “ kampe” i øjeblikket, men hvis tandbørstning er en af dem, så var det helt personligt der jeg havde ofret 2 min på at hjælpe mit barn fremfor at gøre en magtkamp ud af det. Det kan godt være at hun selv har kunnet gøre det, men i øjeblikket gerne vil have din hjælp ( det kunne jo bare være en gang i døgnet af du gav en hånd med). Det kunne jo faktisk blive til en lille hyggestund

jeg har tidligere arbejdet som klinikassistent i rigtig mange år og har desværre set mange tilfælde af manglende forældreansvar ang deres børns tænder ( jeg siger ikke, at du slet ikke tager ansvar)

Anmeld Citér

24. april 2018

Abracadabra

Mine forældre lod mig passe tænderne selv alt for tidligt, derfor har jeg 2 grimme fyldninger i kindtænderne. Jeg har saftsusemig tænkt mig at børste efter i laaang tid på mine unger. Hvis hun allerede har haft flere huller, synes jeg, at I svigter hende lidt. Der er ikke mange 18 årige, som får børstet efter af mor, men der er mange 10-11-12 årige, der har behov for det. Let rumpen og hjælp ungen!

Anmeld Citér

24. april 2018

LSS

Anonym skriver:

Synes du modsiger dig selv lidt. Du siger “man kan ikke bare sige man ikke gider” men jeg læser det om at du heller ikke gider, bare fordi hun kan selv. Og det til trods for du godt kan hjælpe hende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.