Nervøsitet og fødsel i kar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2018

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Jeg fik ikke klys, bare til orientering  det behøver man ikke 

Jeg synes at have læst at det var et krav for fødsel i vand, men ikke hvis man ikke skulle føde i vand ?

Hvor fødte du henne ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2018

Anonym trådstarter

Babybee skriver:

Jeg havde også en drøm om at føde i kar. Men nåede kun til at komme i som smertelindring..

Jeg er ikke overvægtig, men havde rigtig meget væske i benene særligt og bækkenløsning (kun synfysen) og jeg kunne nærmest kun ligge på ryggen i det meget hårde kar og var ikke særlig afslappende.. jeg ville gerne have siddet på alle 4 og hængt op af kanten, men det meget hårde underlag kombineret med væske i benene gjorde det bare rigtig ubehageligt og slet ikke til en position jeg kunne være i..

Derudover gjorde det så ondt at komme op i karet, trods min kæreste hjalp med benene.. men at have monster veer og skulle have benene derop gjorde bare så ondt.. lidt ligesom hvis du skal gå op af en kæmpe trin og ned igen (antager trapper for dig også er en umulighed).

Og du skal vidst prøve karret inden du får lov at komme i det blødere fødekar..

Derudover er der forskel på hospitalerne.. Odense er noget gammel noget og er slet ikke bygget optimalt til vandfødsler (fortalte min jordmor efterfølgende).. så det kan også være værd at undersøge.. på OUH var det heller ikke et badekar men et spabad ish.. så ja min drøm om vandfødel holdte lige præcis kun en times tid..hvis der da overhovedet gik så lang tid.. 

Ja trapper er også lidt af en udfordring, specielt store trapper.

Jeg håber på fødsel i kar men om ikke andet må jeg se det an og finde ud af hvordan det er for mig

Hospitalet har 2 høje og 2 almindelige kar

Anmeld Citér

24. april 2018

Tine B

Ked af at må skuffe dig, men hvis dit BMI er over 30 må du ikke føde i vand, da der skal køres ctg i hele pressefasen.. 

Anmeld Citér

24. april 2018

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Ked af at må skuffe dig, men hvis dit BMI er over 30 må du ikke føde i vand, da der skal køres ctg i hele pressefasen.. 

Det har min jordemoder ikke nævnt noget om, og hun ved at mit ønske er at føde i vand

Anmeld Citér

24. april 2018

Tine B

Det nævnte min heller ikke, selvom vi snakkede om det ift fødeplan. Jeg fik det først at vide på fødegangen. Jeg fødte på OUH for 2 år siden.. 

Anmeld Citér

24. april 2018

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Det nævnte min heller ikke, selvom vi snakkede om det ift fødeplan. Jeg fik det først at vide på fødegangen. Jeg fødte på OUH for 2 år siden.. 

Det må jeg lige undeesøge

Anmeld Citér

24. april 2018

migxher

Mullesmith skriver:

Jeg fik ikke klys, bare til orientering  det behøver man ikke 

De 2 gange jeg har født har det været standart 

Anmeld Citér

12. maj 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg synes at have læst at det var et krav for fødsel i vand, men ikke hvis man ikke skulle føde i vand ?

Hvor fødte du henne ?

Fødte i Hjørring 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.