Nervøsitet og fødsel i kar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.719 visninger
17 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april 2018

Anonym trådstarter

Hejsa alle

Jeg har snart termin om et par uger og er så spændt.

Jeg har et ønske om at føde i kar, men er lidt nervøs fordi jeg har læst at et af kravene er at man selv kan komme op bagefter.

Hvad hvis jeg har problemer med at komme op fra karet ? Jeg er overvægtig og har bækkenløsning som kan mærkes når jeg går til tider, men ellers ingen problemer i graviditetn.

Er min nervøsitet bare på grund af overtænkning, eller kan der være noget i det ? 

Jeg søger erfaringer fra alle der har født i kar. eller ønsket at føde i kar, men måtte komme op. Hvordan er det gået jer, har i haft problemer med at komme op eller lignende ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hejsa alle

Jeg har et ønske om at føde i kar, men er lidt nervøs fordi jeg har læst at et af kravene er at man selv kan komme op bagefter.

Hvad hvis jeg har problemer med at komme op fra karet ? Jeg er overvægtig og har bækkenløsning som kan mærkes når jeg går til tider, men ellers ingen problemer i graviditetn.

Er min nervøsitet bare på grund af overtænkning, eller kan der være noget i det ? 

Jeg søger erfaringer fra alle der har født i kar. eller ønsket at føde i kar, men måtte komme op. Hvordan er det gået jer, har i haft problemer med at komme op eller lignende ?

Jeg havde et ønske om at føde i vand, og kom også i karet på et tidspunkt. Jeg måtte dog opgive det, da jeg sagde ja til en epidural.

Men altså, det at du skal kunne komme op selv, det betyder ikke at du ikke kan blive støttet på vej op, og at du forventes at kunne springe op med det samme. Det betyder bare at du er nødt til at kunne støtte på dine ben selv når du skal op.

- Jeg kom op af karet, og var nødt til at stå med et ben på hver side midt i en ve, hvor jeg blev støttet af både min kæreste og min jdm, fordi jeg ikke kunne stå sådan selv. Og da veen var ovre fik jeg det andet ben med, og kom over på briksen. 

Anmeld Citér

23. april 2018

AnonymApril

Anonym skriver:

Hejsa alle

Jeg måtte føde i kar, da jeg var gravid med min første. Jeg havde også bækkenløsning men mærkede INTET til den under selve fødslen. Jeg kom i kar, men var i det maks 10 min fordi jeg simpelthen ikke kunne arbejde med det varme vand og kraftige veer

Det er lidt svært at komme op som højgravid og med massive veer, men med hjælp fra mand og jordemoder så gik det problemfrit 

Anmeld Citér

23. april 2018

migxher

Jeg tror bare det skal forstås som at du skal kunne stå på dine ben jeg har født i kar og blev støttet af min kæreste da jeg skulle op, og jordemoder gav mig en skammel jeg kunne bruge til at træde ud på. 

Jeg kan varmt anbefale at føde i kar

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa alle

Jeg havde ønske om at føde i kar og kom også deri. Men måtte simpelthen op efter kort tid da jeg syntes det var yderst ubehageligt at være der. Kunne på ingen måde finde ro i kroppen i vandet. Havde det bedre i sengen med en sækkepude under benene 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa alle

Jeg lå i kar imens jeg havde udvidelses veerne... Det var fantastisk mærkede næsten ikke veerne det var så smertelindrende. Jeg havde også bækken løsning og er overvægtig. Ja presseveerne kom kunne jeg dog ikke blive i vandet, ja kunne faktisk ikke rigtig finde ro nogen steder. Så jeg gik op med støtte 

Anmeld Citér

23. april 2018

Babybee

Anonym skriver:

Hejsa alle

Jeg havde også en drøm om at føde i kar. Men nåede kun til at komme i som smertelindring..

Jeg er ikke overvægtig, men havde rigtig meget væske i benene særligt og bækkenløsning (kun synfysen) og jeg kunne nærmest kun ligge på ryggen i det meget hårde kar og var ikke særlig afslappende.. jeg ville gerne have siddet på alle 4 og hængt op af kanten, men det meget hårde underlag kombineret med væske i benene gjorde det bare rigtig ubehageligt og slet ikke til en position jeg kunne være i..

Derudover gjorde det så ondt at komme op i karet, trods min kæreste hjalp med benene.. men at have monster veer og skulle have benene derop gjorde bare så ondt.. lidt ligesom hvis du skal gå op af en kæmpe trin og ned igen (antager trapper for dig også er en umulighed).

Og du skal vidst prøve karret inden du får lov at komme i det blødere fødekar..

Derudover er der forskel på hospitalerne.. Odense er noget gammel noget og er slet ikke bygget optimalt til vandfødsler (fortalte min jordmor efterfølgende).. så det kan også være værd at undersøge.. på OUH var det heller ikke et badekar men et spabad ish.. så ja min drøm om vandfødel holdte lige præcis kun en times tid..hvis der da overhovedet gik så lang tid.. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen.

Må jeg spørge om i fik klyx eller andet inden i kom i kar ?

Jeg har set fødestuerne og to af dem har store høje kar og de to andre har almindelige kar.

Anmeld Citér

23. april 2018

migxher

Anonym skriver:

Tak for svar alle sammen.

Må jeg spørge om i fik klyx eller andet inden i kom i kar ?

Jeg har set fødestuerne og to af dem har store høje kar og de to andre har almindelige kar.

Ja, det er vist standart at få, vansfødsel eller ej 

Anmeld Citér

23. april 2018

Mullesmith

migxher skriver:

Ja, det er vist standart at få, vansfødsel eller ej 

Jeg fik ikke klys, bare til orientering  det behøver man ikke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.