Underlig første tand, hjælp! Billede er med.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.422 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. april 2018

Anonym trådstarter

Min datters første blivende  tand er ved at gro ud, men der er ligesom en ekstra belægning på den, det ligner nærmest et hul foran på tanden og så er det gult! . Vi er meget omhyggelig med tandbørstning herhjemme og eftersom vi ikke kan børste det der er under tandkødet endnu er det jo svært at gøre noget ved, så det er ikke dårlig mundhygiejne men ligesom en fejl på tanden fra start , er der nogle af jer der har set det før?  På forhånd tak. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2018

Møghe

Anonym skriver:

Min datters første blivende  tand er ved at gro ud, men der er ligesom en ekstra belægning på den, det ligner nærmest et hul foran på tanden og så er det gult! . Vi er meget omhyggelig med tandbørstning herhjemme og eftersom vi ikke kan børste det der er under tandkødet endnu er det jo svært at gøre noget ved, så det er ikke dårlig mundhygiejne men ligesom en fejl på tanden fra start , er der nogle af jer der har set det før?  På forhånd tak. 

Jeg har ikke set sådan noget før. Hvis jeg var i jeres sted, ville jeg skynde mig at bestille en tid ved tandlægen. 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym

Min datter har en hel tand, som er gul. (Heldigvis ikke en fortand). Vi fik besked på, at den pga medisinbrug, da hun var lille. Emaljen er tynd/dårlig, så vi på være ekstra grundig. Foreløbig er det gået fint. Hun er nu 10 år.

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Jeg har ikke set sådan noget før. Hvis jeg var i jeres sted, ville jeg skynde mig at bestille en tid ved tandlægen. 

Det gør jeg også imorgen.. Lagde godt mærke til lidt for en uge siden tænkte at det måske var noget skorpe eller noget har jo aldrig set det før.. Men der dukker mere og mere op jo større tanden bliver.. Årh noget møg... Hun kan måske have slået den engang i børnehaven eller noget...  og så lige den første tand der er vrøvl med øv! 

Anmeld Citér

22. april 2018

årgang84

Profilbillede for årgang84

Det ikke 2 tænder der viser sig?  

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min datter har en hel tand, som er gul. (Heldigvis ikke en fortand). Vi fik besked på, at den pga medisinbrug, da hun var lille. Emaljen er tynd/dårlig, så vi på være ekstra grundig. Foreløbig er det gået fint. Hun er nu 10 år.

Tak for svar.. Her er det somom der er noget skade midt på tanden agtigt... Det sq lidt noget møg og så lige en fortand.. Må få fat i tandlægen imorgen 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Det ikke 2 tænder der viser sig?  

Det minder lidt om en skal fra et popcorn der sidder meget fast på tanden.. Og trækker jeg lidt ned i tandkødet virker det somom der er et hul i bare mega svært at få et skarpt billede af.. Nej jeg tror ikke det er 2 tænder...

Anmeld Citér

25. april 2018

Møghe

Anonym skriver:

Det minder lidt om en skal fra et popcorn der sidder meget fast på tanden.. Og trækker jeg lidt ned i tandkødet virker det somom der er et hul i bare mega svært at få et skarpt billede af.. Nej jeg tror ikke det er 2 tænder...

Hvad sagde tandlægen til det?

Anmeld Citér

26. april 2018

Anonym trådstarter

Møghe skriver:

Hvad sagde tandlægen til det?

De havde først tid d. 3 maj... 

Anmeld Citér

26. april 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min dreng har to tænder der ser sådan ud - det er emaljefejl. Man skal være opmærksom på at der nemt dannes huller i sådan nogle tænder og der skal derfor børstes ekstra godt. 

Tandplejeren sagde man ikke gøre noget fordi det er mælketænder men at man godt kan gøre noget hvis der også er emaljefejl på de blivende tænder (det er fortænder) så ikke så kønt at rende rundt med 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.