Mine børn driver mig til vanvid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2018

Newsence

Jeg forstår jeg fuldt ud. 

Dog må jeg sige at nogen af de ting jo hurtigt kan løses hvis du er konsekvens. 

Lav faste dage hvor de skiftes til at sidde ved siden af dig. Så er det aftalt på forhånd og ingen er i tvivl.

sækkestol: enten køb en til og lav skifte aftale med hvem der sidder hvor. Eller fjern sækkestolen. 

Når barnet har brug for du også roser dem så gør det. Eks. Sig til den lille jo skat du er bestemt også dejlig. Eks var det bare så dejligt da du i går hjalp mig med..... børn har ofte brug for ros når den anden søskende får ros. Det tyder på usikkerhed og et spørgsmål om man  er god nok. 

Så du bliver nød til at sætte tingene i system så de ved hvis tur det er

Derudover så er søskendekrig oftest et udtryk for at børnene føler sig usikker i forhold til forældrene. Så det handler i den grad om jer. Det er jo tydeligt at det er dig/ jer og din/ jeres ros og opmærksomhed de kæmper om. Så det nytter ikke noget at lægge det hele over på dem. Det handler om de voksne og det er de voksne der skal løse det. I skal få drm til at føle sig sikker på deres plads i familien når den anden søskende er tilstede. På et punkt føler de ikke de er sikre når de er 2. 

Husk de er jo ikke voksne så I kan ikke snakke dem fra det. Så meget selvindsigt har de ikke endnu. I er nød til at vise dem det i jeres handlinger og med det i siger og selv hør. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.