Brug for luft!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2018

MrsB

Profilbillede for MrsB

Hvis du har Facebook, er der en gruppe som hedder: "Autisme forum til forældre som har børn med autisme " - meld dig ind i gruppen og spørg om hjælp. Der er mange som har virkelig gode råd og ideer. Nogle nævnte også en bestemt forening, kan ikke huske navnet, men de hjalp en når man sad fast i systemet. Og så lige et stort kram i din retning <3 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2018

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Og ellers kører du direkte på den psykiatriske skadestue der er tættest på dig. Man behøver ikke ringe først og både børn og voksne modtages. Aalborg universitetshospital har den.

http://www.psykiatri.rn.dk/afsnit-og-ambulatorier/her-findes-de-psykiatriske-sygehuse-sengeafsnit-og-ambulatorier/aalborg-universitetshospital-psykiatrien/psykiatrisk-skadestue

Hvordan tænker du det kan hjælpe ?

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er du helt alene med ham ? Hvor gammel er han ? Hvor mange andre søskende har han ?

Han er 10. Han har et par mindre søskende. 

Nej, hans far er her os. Men han er arbejder, så jeg står selv med kampen med kommunen  min kæreste har selv ADHD , så det er også svært for ham at håndtere og rumme det. Han kan  ikke sige op, for jeg kan ikke arbejde fordi min søn ofte ikke er i skole fordi han ikke sover om natten.. 

Anmeld Citér

22. april 2018

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Her  

Sender dig en pb

Anmeld Citér

22. april 2018

Tine B

Abracadabra skriver:

Det vil da være lidt synd for en dårlig autist at skulle være sådan et sted... De kan jo heller ikke overtage ham - han skal jo med hjem igen efter en stressende aften med mange dårlige patienter omkring sig.

Helt enig, og det er slet ikke optimalt. Men det er heller ikke optimalt, at mor lyder til at være SÅ langt ude.. 

Anmeld Citér

22. april 2018

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Tine B skriver:

Helt enig, og det er slet ikke optimalt. Men det er heller ikke optimalt, at mor lyder til at være SÅ langt ude.. 

Men 4 timer i en psyk.modtagelse forværrer jo både hendes og sønnens situation? Personalet kan ikke hjælpe hende, og de få ressourcer, TS har tilbage, bliver brugt helt forkert. Og sønnen bliver endnu mere desperat og muligvis udadreagerende. 

Det er som at råde folk til at tisse i bukserne, når de fryser... eller ved du noget om systemet, som jeg ikke gør?

Anmeld Citér

23. april 2018

Tine B

Abracadabra skriver:

Men 4 timer i en psyk.modtagelse forværrer jo både hendes og sønnens situation? Personalet kan ikke hjælpe hende, og de få ressourcer, TS har tilbage, bliver brugt helt forkert. Og sønnen bliver endnu mere desperat og muligvis udadreagerende. 

Det er som at råde folk til at tisse i bukserne, når de fryser... eller ved du noget om systemet, som jeg ikke gør?

Nej og jeg skal da gerne lade være med at kommentere igen, når jeg nu tager så grueligt fejl..  

Anmeld Citér

23. april 2018

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Tine B skriver:

Nej og jeg skal da gerne lade være med at kommentere igen, når jeg nu tager så grueligt fejl..  

Næh, jeg var nok lidt for skarp... Og måske havde du haft en virkelig god oplevelse i en psyk.modtagelse! Min erfaring er nok bare, at folk kommer der på randen af desperat sammenbrud og de får nok trøst og forståelse, men de skal jo stadig have deres børn med hjem igen. Og en dårlig autist får sandsynligvis forværret sin situation på et så fremmed sted som en psyk.modtagelse.

Det er en kamp med kommunen, der skal tages. Og dér er en socialrådgiver guld værd. For mange forældre bliver snydt for den hjælp, de har krav på.

Anmeld Citér

23. april 2018

Meandu

Profilbillede for Meandu

Hej. 

Nøj hvor er det en hård situation du står i. Der må være noget der kan gøres. Du siger at der er 4 mdr’s ventetid til børne psyk. Går han ved en børnelæge? Eller hvem har henvist ham til psyk ? Jeg ville kontakte hende og fortælle hvordan det hele hænger sammen. Hele jeres familie er presset og du har brug for akut hjælp. De har akutte tider. Du skal presse på. 

Jeg har lige fået en hurtig tid til min søn på psyk. Det er så ikke pga  autisme. Men jeg gjorde meget ud af at fortælle hvordan hans “ledelse” går ud over hans trivsel. Så gik det hurtigt. 

Jeg bor også i Aalborg. Hvis du har brug for at mødes og snakke, så vil jeg gerne det. Nogle gange hjælper det meget at sige tingene højt.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.