Jeg synes altså han lyder meget normal.
Min er også 2 år og kan i perioder være seletiv når det kommer til mad. Her er vi rimelig hardcore og vi laver ikke specialmad til ham eller koger kartofler hver dag. Han får det vi andre spiser, og der serveres ikke andet (der er jo altid noget jeg VED han kan spise).. Konflikten er rimelig hurtigt ovre når han ved det ikke er til diskussion.
Det med lægen kunne min søn også sagtens gøre. Min søn er ikke god til fremmede han ikke kender.
Det med tøjet har vi ikke problemer med. Generelt er vores søn super typisk hysterisk 2 årig pt. Men i vuggestuen er der ingen probelmer og han opfører sig eksemplarisk. Men ligeså snart mor/far kommer og henter skaber han sig. De prøver grænser i den her alder og det er oftest mor/far og i hjemmet det foregår - for der er man tryg.
Og her har din søn måske lidt problemer, for hans "ude" og "hjemme" er ikke tegnet tydeligt op, som det er med vores andres. Tror jeg ville begynde at være rigtig tydelig i hvornår han er hos mormor og hvornår han er i dagpleje. Fordi hos bedsteforældrene er der oftest ingen regler og man må lidt mere end derhjemme - i dagplejen/vuggestuen er der oftest faste regler og strukturer som ikke er til diskussion. Så det må være svært for en 2 årig at skelne mellem og dét skal I hjælpe ham med.
Og så tag kampene. For det er jo ikke til diskussion om han skal han nyt tøj på, spise sin mad osv. Det er bare sådan det er, for det er de voksne der bestemmer.
Anmeld
Citér