Få 1 årig i egen seng, hvordan? Råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2018

God-mor

mpr skriver:

Tror du misforstod mig Selvom der selvfølgelig skal gives tryghed og trøst, så tænker jeg det er korte situationer. Altså viser du er der, går ind, giver lidt omsorg, ligger ham ned igen, og går ud. Hvis han kun bruger amningen om natten for tryghed så tænker jeg du skal overveje om det skal tages lidt væk om natten. 

Børn finder en måde at få det de vil have, fordi de hurtigt finder ud af hvad vi reagere på. Så I skal have lagt en slagplan for hvordan i vil håndtere det Og hvorfor vil I lade ham komme ind i sengen midt om natten? Hvorfor ikke bare trøste ham og så tilbage i egen seng? Så kan han komme ind og morgenen evt og så bliver det i hyggelige situationer i stedet for et sted hvor han søger hen hvis han vågner eller er ked af det, for så tror jeg stadig i får et barn i sengen til han er 5  

Jeg har også prøvet at gå ud flere gange, men det resulterer i at han virkelig bliver dybt ulykkelig og jeg må sidde hos ham til han sover tungt. Han skal ikke græde sig i søvn, det får ingen af mine børn lov til  Men kan godt se at det måske vil blive forvirrende for ham, hvis han godt må sove i sengen om natten, men ikke om aftenen, og tror jeg vil prøve at lægge ham over i hans egen seng igen efter amning og se hvordan han reagerer på det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2018

Camillos

God-mor skriver:

Jeg kan godt se at det nok er lidt forvirrende for ham. Men kan ikke lægge ham alene i dobbeltsengen da han kan falde ud og slå sig, men måske vil det hjælpe at rykke hans seng i soveværelset for en periode Så overgangen er mildere. Min søn tager ingen former for sutteflasker, kun kop og bryst. 

Jeg vil helst ikke stoppe amningen helt om natten endnu, når han stadig har behovet for den tryghed det giver, men måske skal jeg lægge ham tilbage i sengen lige efter så han ikke ligger videre hos mig. Du gav mig lidt stof til eftertanke. 

Altid godt at kunne komme med en anden vinkel.. Håber du kan bruge lidt af det, det er svært med de børn. 

Anmeld Citér

21. april 2018

Babilooo

Her fungerede samsovning overhoved ikke. Jeg fik ingen søvn og mine børn var urolige og vendte og drejede sig.

Jeg kan fortælle hvad vi har gjort. De har sover i vugge og kommenover og fået bryst om natten. Ved ca 7 mmd har vi rykket dem i tremmeseng og puttet med bamse og sang. Til at starte med stod den i vores soveværelse. Men efter kort tid blev den flyttet til værelses ved siden af .

jeg tror nogle gange det er nemmere at gøre ved 7 mnd end ved 1 år +. Jeg har meget trygge børn. Så det der med at det er samsovningen der giver tryghed er i mine øjne ikke rigtigt. 

Anmeld Citér

21. april 2018

God-mor

Smølfine123 skriver:

Her fungerede samsovning overhoved ikke. Jeg fik ingen søvn og mine børn var urolige og vendte og drejede sig.

Jeg kan fortælle hvad vi har gjort. De har sover i vugge og kommenover og fået bryst om natten. Ved ca 7 mmd har vi rykket dem i tremmeseng og puttet med bamse og sang. Til at starte med stod den i vores soveværelse. Men efter kort tid blev den flyttet til værelses ved siden af .

jeg tror nogle gange det er nemmere at gøre ved 7 mnd end ved 1 år +. Jeg har meget trygge børn. Så det der med at det er samsovningen der giver tryghed er i mine øjne ikke rigtigt. 

Ja det kan godt være det havde været nemmere tidligere. Jeg føler dog ikke at hverken min søn eller jeg var været klar til det tidligere. Men nu kan jeg mærke det kunne være rart at få mine aftener tilbage. Vi prøver at rykke tremmesengen ind ved siden af dobbeltsengen og så må vi se om det har effekt. Vil meget gerne lærer ham at opleve hans egen seng som et rart sted også om aftenen og natten, fordi om dagen sover han gladeligt lur i den  

Jeg synger også altid for ham og han har en bamse han har haft fra fødslen, men den hjælper ham desværre ikke rigtigt. 

Tak for din besked 

Anmeld Citér

21. april 2018

grinny

God-mor skriver:

Jamen jeg er også glad for samsovning, har haft børn i sengen de sidste 5 år Men 5 år yderligere det er lige i overkanten, og syntes det kunne være dejligt vi har muligheden for at have vores seng alene engang imellem. Men problemet for os er at jeg skal gå i seng samtidig med vores søn og det er altså kl. 19, hvilket ikke dur når man har mere end et barn og praktiske ting man skal have ordnet + er det der jeg ser min kære mand  

Så vil sige nej det fungerer åbenbart ikke for mig at skulle gå i seng kl. 19 hver dag. 

Men jeg tror også at vi prøver at sætte sengen ind til os og så kan jeg prøve at putte ham der og se om det har effekt. Det håber jeg og tak for dit besyv

Åh så misforstod jeg dig, troede godt du kunne gå ud når han var faldet i søvn i jeres seng. Kan godt forstå du synes det er lidt trist at skulle gå i seng kl 19 hver aften 

Men ja prøv med sengen på jeres værelse og se om det kunne hjælpe så du også kan få lidt frihed tilbage 

Anmeld Citér

21. april 2018

God-mor

grinny skriver:

Åh så misforstod jeg dig, troede godt du kunne gå ud når han var faldet i søvn i jeres seng. Kan godt forstå du synes det er lidt trist at skulle gå i seng kl 19 hver aften 

Men ja prøv med sengen på jeres værelse og se om det kunne hjælpe så du også kan få lidt frihed tilbage 

Vi prøver  Det kan også være det er mig som ikke formulerede mig klart nok. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.