Kan man godt gå alene på café?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2018

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har ofte taget på cafe alene - især før jeg fik børn. Jeg havde en bog eller min computer med.

Da børnene var små, og jeg var på barsel, sad jeg også ofte og drak kaffe udenfor, mens de sov i barnevognen - og jeg har altså aldrig følt mig til grin af det  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2018

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3

Nu arbejder jeg godt nok i en restaurant! 

Men der kommer tit folk herind, som er alene .. anden læser de aviser, bøger eller sidder med deres mobile jeg synes IKKE der er noget forkert i det. Hverken mine kollegaer eller jeg, synes det er mærkeligt at tage ud alene

Anmeld Citér

20. april 2018

Anonym trådstarter

Moooooooartilto:) skriver:

Nu arbejder jeg godt nok i en restaurant! 

Men der kommer tit folk herind, som er alene .. anden læser de aviser, bøger eller sidder med deres mobile jeg synes IKKE der er noget forkert i det. Hverken mine kollegaer eller jeg, synes det er mærkeligt at tage ud alene

Tusind tak er glad for dit svar det hjælper meget. Er ved at samle mod til at give det et forsøg på mandag. 

Anmeld Citér

20. april 2018

Tommelise

Jeg synes sagtens, man kan gå på café alene. Og jeg synes, det er en rigtig god idé at prøve at udfordre sin sociale angst. 

Jeg har også prøvet at gå på café alene. Ikke fordi jeg har social angst, men fordi jeg havde lyst til at gå på café og ikke lige havde nogen at følges med. Jeg tog et blad med.

Kan også finde på at gå i biografen alene, selv om jeg har en kæreste. Første gang følte jeg mig mærkelig og troede, at alle kiggede på mig og tænkte, at jeg ingen venner havde. Men efter at have prøvet det nogle gange, føltes det helt naturligt.

Du må endelig ikke føle dig dum. Du er super sej.

Anmeld Citér

20. april 2018

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Tusind tak er glad for dit svar det hjælper meget. Er ved at samle mod til at give det et forsøg på mandag. 

Beklager stave fejlene i min andet svar, men min mobil ændre ordene konstant  

jeg synes du skal gøre det! held og lykke

Anmeld Citér

21. april 2018

migxher

Jep jeg er ikke særlig social og nyder mit eget selskab. Jeg går både i biograf og på café alene.  

Med 2 små børn nyder jeg lidt alene tid nogle gange. 

Anmeld Citér

21. april 2018

BabyMama2016

Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder vil jeg gerne vide hvad I tænker om at gå alene på café ? 

Jeg lider af social angst, men har længe tænkt på at tage en tur på café alene for at udfordre angsten. Men er virkelig bange for at føle mig til grin.  

Tænkte at tage en god bog med, og bruge en halv til hel time der med lidt frokost og kaffe. Men virker det fjollet ? 

Håber nogle lige vil komme med jeres erfaringer og råd. 

Jeg er en introvert med barn og kæreste - et det bedste jeg ved er gå til min ynglings cafe og få brunch alene 

jeg virkelig elsker det og det er min tid

Anmeld Citér

21. april 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder vil jeg gerne vide hvad I tænker om at gå alene på café ? 

Jeg lider af social angst, men har længe tænkt på at tage en tur på café alene for at udfordre angsten. Men er virkelig bange for at føle mig til grin.  

Tænkte at tage en god bog med, og bruge en halv til hel time der med lidt frokost og kaffe. Men virker det fjollet ? 

Hvis de griner har de da et problem. Skal man gøre alt i par ? 

Anmeld Citér

21. april 2018

frkchili

Det kan du sagtens! Har selv social angst (mærker dog ikke ret meget til det mere, det var værst for et par år siden), og jeg har selv fået meget ud af at udfordre mig selv ved netop at gøre ting alene i offentligheden - gå på café, tage i biografen, gå til koncert og generelt bare komme ud og se mig omkring. 

Der er ingen, der synes, det er mærkeligt, at du gør sådan nogle ting alene. Alting foregår oppe i ens hoved. Og når først man har vænnet sig til at gøre ting alene, er det faktisk rigtig befriende, fordi man opdager, at man ikke behøver lave aftaler med andre for at komme ud og lave nogle ting 

Anmeld Citér

21. april 2018

Lje

Anonym skriver:

Jeg synes, du er sej, at du udfordrer dig selv og arbejder aktivt med din angst  Jeg har aldrig nogensinde tænkt "sært" om nogen, der sad alene. Tvært i mod. Typisk sidder folk med en bog eller et blad. Det ser meget i-zen-med-mig-selv-agtig ud. 

Håber, du kommer af sted .

De bedste hilsner

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.