Anonym skriver:
Ja det er hvad jeg er.
Min mand har en foto hoppy og har efter flere uger fået mig overtalt til at stå portræt model og hel krops.
Han viser mig stolt resultatet, jeg nikker og smiler og går ud på badeværelset og græder. JEG HADER MIT UDSEENDE!
Jeg er bred som en i fanden, jeg har brede skuldre, brede hofter, en stor røv og store lår. Ting jeg ikke kan skjule og det er ikke vægten, eller jo jeg kunne vel godt tabe 5 kilo, men det ændre nul og nix for sådan er jeg bare bygget. Oven i har jeg en åndssvag smal talje som på alle måder fremhæver mande skuldrene
jeg er 168 og vejer 61 kilo.
Jeg hader at have det sådan her, jeg ser alle fejl hele tiden og kan slet ikke slappe af. Jeg ser hænge brysterne, stræk mærkerne, candy floss håret og arrene
Ja jeg ved ikke hvad jeg vil med det her indlæg? Have gode råd til hvordan jeg får det bedre? Hvordan jeg lærer at acceptere mig selv? Min mand bekræfter mig, min veninder gør og det eneste jeg tænker er "Ja det skal du jo sige" når folk lægger an på mig når jeg en sjælden gang er ude tænker jeg de bare syntes jeg ser nem ud (Er jeg naturligvis ikke, er godt gift) kan simpelthen ikke tro på nogen skulle finde mig pæn.
Han ser det du endnu ikke kan se 
Lidt råd jeg fik fra psykolog for nogle år siden:
Stil dig foran et full-body spejl nøgen, kig på dig selv og nævn de ting du godt kan lide ved dig selv (sæt fx et start mål om at finde 3 forskellige ting) det skal være detaljeret, så ikke noget med "mit ansigt, min overkrop og mine ben"
Jeg synes du skal fortælle din mand hvordan du har det og spørge ham om hvad det er han ser som du ikke gør, hvad er det han synes der gør at du er smuk, fræk, dejlig
Det at tænke sådan kender jeg godt, men spørg ind til deres svar. Bliv ikke såret hvis de har svært ved at svare eller er længe om at svare, det er ikke sikkert de er vant til at på den måde sætte ord på det, og det kan være svært.
En ting der har fungeret rigtig godt for min selvtillid, er gule lapper over hele lejligheden med små noter som "du er perfekt" "du er smuk nok" "du er god nok" osv
En sidste ting der har hjulpet mig med at acceptere kommer til at lyde alt for hårdt, så håber du bærer over med mig. Jeg har, hver eneste gang jeg har tænkt jeg er ked af div. Ting, sagt til mig selv : så længe du ikke kan/vil/har mulighed for at ændre det, så har du heller ikke lov til at bruge din energi på at være ked/sur over det. Det er på ingen måde noget jeg er blevet rådet til af en psykolog og måske man skal have en hvis selvtillid/selvværd først, men det er tilgengæld det der har og som stadig hjælper bedst
Husk på: alle, og jeg mener virkelig ALLE, er smukke. Vi er alle unikke og det gør os smukkere end noget andet!