Hej,
Min søn er omkring 1 år og jeg synes godt nok, at han stadig dier meget om natten. Jeg har praktiseret fri-amning fra dag 1 og det har fungeret så fint og stort set problemfrit. Fuldammede til 6 måneder og begyndte herefter langsomt at introducere mad, som han var glad for fra starten. Vi lod os lidt inspirere af BLW, så han spiste aldrig særlig meget og drak stadig meget mælk ved siden af, men havde det sjovt - og nu er han blevet rigtig god til at spise og kan spise sig godt mæt i vores mad.
Jeg går stadig hjemme med ham (han starter i DP til sommer) og han vil tit gerne have lidt mælk, når han vågner fra en god lur eller hvis han er blevet meget ked. Men, man kan sagtens give ham lidt rigtig mad i stedet, det accepterer han også - men nogle gange er amning bare både nemmere og hyggeligere.
Hvis jeg ikke er der, så kan han sagtens undvære mælk i alle dagtimerne og efterspørger det ikke engang, når jeg så dukker op.
Jeg har egentlig ingen planer om at stoppe med at amme, men nu kommer problemet... han er umættelig om aftenen og natten. Det er helt ude af kontrol
Det virker også til at forstyrre ham selv. Efter han er blevet puttet, så vågner han mindst 1 gang i timen og vil have mælk, som jeg så må gå ind og give ham. Hvis han ikke får mælk, så skriger han i vilden sky, bliver simpelthen så ked og ulykkelig og vred og er umulig at få til at sove videre.
Når jeg så kommer i seng, så kan han godt sove i længere stræk - som regel 2-3 timer. Men han vil stadig have meget mælk... nogle gange kan han bare "spise" i en time i træk nærmest - dvs. "hyggebabbe". Det er forskelligt fra nat til nat, men nogle nætter er det ustandseligt.
Han er generelt urolig om natten og har svært ved at ligge stille og finde en god stilling. Nogle gange piber han også og virker lidt generet af et eller andet. Ofte er det nok med en kærlig hånd på ham, men det ender tit med, at han så alligevel skal have mælk... Og jeg giver ham det bare, for ellers vågner han op og så er der fest. 
Han sover i vores seng mellem os - han vågner endnu oftere i sin egen og det er et værre rod, hvis han skal lægges tilbage i den om natten. Samtidig kan vi rigtig godt lide at have ham der.
Far er ikke rigtigt villig til at tage nattevagterne, da han skal tidligt op og køre langt på motorvej, mens jeg jo "bare" går hjemme (min egen formulering, ikke hans) Og indrømmet; jeg har det også dårligt med det, for jeg vil simpelthen bare ikke have, at min søn skal skrige ulykkeligt efter mælk. Jeg kan simpelthen ikke bære det - og derfor, så får han det bare og jeg venter på, at hans behov forsvinder af sig selv. Men nu har det stået på, siden han var 1 måned eller sådan noget... Jeg er ved at være træt af at jeg ikke kan se en eneste film uden at skulle ind og amme tusind gange i løbet af aftenen... at jeg ikke kan forlade huset efter kl. 19... især nu, hvor de lyse aftener kommer og jeg gerne vil ud og motionere...
Nogle gode råd?
Anmeld
Citér