Akut ammehjælp!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej mødre. 

HJÆLP! 

Jeg har en dreng på 16 uger, som jeg fuldammer. Igåe begyndte han at nægte brystet totalt. Jeg prøvede at malke ud og det spiste han godt nok, ca 200 ml. fik jeg ud. 

I går aftes ville han heller ikke spise. Men efter jeg havde gået rundt med ham og han havde skreget, faldt han i søvn og jeg kunne liste brystet ind til ham og så spiste han godt nok. Det gik ok i nat da han vågnede og også her til morgen. Men ellers har han stedvist nægtet brystet. 

Jeg har lige malket ud igen og givet ham, men hvad filan stiller jeg op og hvad gør jeg lige!? 

Det er min 3. barn, men har ikke oplevet det før. 

Jeg er i min mens- periode, men det er den 3. siden fødslen

SØG PROFESSIONEL HJÆLP!

Jeg havde samme problemer med min datter. Det startede da hun var 8 uger og fortsatte on/off til hun var 6 måneder. Kun de sidste par måneder af amningen kørte godt. Jeg fortryder jeg ikke fik ordentlig hjælp og rådgivning så jeg kunne nyde amningen. Det var så skide hårdt og jeg ventede bare på amningen skulle stoppe, men nu savner jeg naturligvis de gode stunder. Jeg søgte hjælp på div. Forum også på ammenet. Jeg fik bare ikke den hjælp jeg havde brug for igennem nettet. Alle de råd de kom med var gode råd men de virkede ikke for os. Jeg skulle have haft en ude og vejlede. Ellers er ammenet et godt sted og starte og får du ikke den rette hjælp synes jeg du skal rette henvendelse til en ammekonsulent. Det er ikke det værd at gå igennem en amning der ikke fungerer.

Kram til dig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Måske smager din mælk anderledes pga menstruation? Så godt du skrev at det er tredje gang du har det, men måske det kan ændre smag fra gang til gang.

EDIT: så lige at han har drukket det når du har malket ud, så det er nok ikke smagen. Kunne godt lyde som ammestrejke som en anden også nævner.

Mistænkte jo også mens med det samme, fordi jeg husker det fra mine to første. Men udelukkede det, pga. han jo gerne ville have min mælk fra flaske. 

Det må næsten være det ammestrejke. Han er ellers det mest rolige og milde barn. 

Det mærkelige er også at i mellem hans skrigeri, når jeg forsøger at lægge ham til, griner, smiler og pludrer han også. Han er ellers glad, bortset fra når han skal spise

Anmeld Citér

10. april 2018

Camillos

Anonym skriver:

Har hele tiden følt at han blev mæt og jeg har også rigeligt med mælk, føler jeg.

Så lidt længere nede i tråden noget omkring amme strejke... Inde på amme net 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Min datter havde også en periode den gang på 1-2 uger hvor hun ikke ville amme, medmindre hun sov eller jeg ammede i mærkelige stillinger

hun ville fx under ingen omstændigheder ligge ned og amme.

Anmeld Citér

10. april 2018

Wheelybug

Lyder som ammestrejke, har selv været igennem det i en laaaaang periode. Jeg fik hende ammet når hun sov/netop var vågnet fra lur. Jeg gad ikk give flaske da jeg ikk fik meget mælk ud ved udpump og fik råd fra ammevejleder om at et sundt barn ikke sulter sig selv, så det var bare om at tilbyde med jævne mellemrum så skulle hun nok spise når sulten virkelig meldte sig. Jeg skulle bare holde øje med at der selvf var tissebleer og at hun var glad osv.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.