Hvad er nødvendigt ved puslebordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.771 visninger
16 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg er lige ved at poppe og vi har nu fået samlet puslebord. Så langt så godt.

Vi føler at vi er har styr på de fleste ting, men vi har ingen erfaringer, er nybegyndere og føler at vi mangler en hel del til puslebordet.

Del del del med alt I personligt har brugt og haft i og ved puslebordet og ikke kun hvad der har været need to have men også nice to have.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2018

Dorthe1986

Anonym skriver:

Vi føler at vi er har styr på de fleste ting, men vi har ingen erfaringer, er nybegyndere og føler at vi mangler en hel del til puslebordet.

Del del del med alt I personligt har brugt og haft i og ved puslebordet og ikke kun hvad der har været need to have men også nice to have.

Det afhænger lidt af om puslebordet er på badeværelset/bryggers eller i et rum uden vand, synes jeg. Ved min ældste søn havde jeg puslebord på hans værelse, så der var et hoved/halefad alfa omega Nu her med vores datter har jeg puslebordet på badeværelset. Det er et lille væghængt bord, som vi har sat op som puslebord. Ovenover har jeg en hylde med basic, skumklude, bleer, bleposer, hendes tandbørste, en lille toilettaske med termometer, vaseline, saltvandsdråber (uundværlige når de bliver snottede fx - bare et lille fif ). Og så selvfølgelig numsecreme, til hvis der kommer en rød numse. Derudover er der også stofbleer (til at ligge på puslepuden), stofklude til at blive vasket med osv. Under bordet har jeg en stor toiletspand, der fungerer både som ja toiletspand og blespand. Tømmer man den hver dag, kommer det ikke til at lugte. Derudover har jeg en vasketøjskurv stående til hendes tøj, det er også meget rart at have lige ved siden af. Hvis puslebordet står et andet sted end hvor i planlægger at den lille skal bades er det også rart at have ekstra håndklæder liggende ved puslebordet, fx hvis han/hun nu lige vælger at tisse midt i det hele

Nu fordi mit puslebord står på badeværelset, har jeg ikke hendes klædeskab ved siden af, så har altid lige en ekstra body og nogle strømper liggende også. Jeg havde i starten en fin lille uro hængende over puslepladsen, hvilket kan være rigtig fint for den lille at kigge på.

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Jeg synes det er rart at have noget tøj tæt ved, hvis der sker uheld 

Derudover så har vi haft stor glæde af en uro over puslebordet. Den vi har er en af træ med forskellige dyr, som vi kan slå på og de så bevæger sig. Det elsker min baby at kigge på. Vi har også en musik bamse som baby ligger og leger med 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Vi har bleer, håndklæder til underlag, vådservietter, poser til de brugte bleer og stofbleer på selve puslebordet. Indenfor rækkevidde mens man stadig kan have en hånd på baby, har vi tøj, inotyol creme til rød numse, babyolie (gylp, grødrester mm fjernes nemmere med babyolie), termometer, d-dråber og næsesuger.

Nå ja, og så en stak sutter og noget underholdning til baby. Vores har nu været gladest for bare at få en ble i hænderne mens de blev skiftet.

Anmeld Citér

10. april 2018

CinemaStrange

Udover det der allerede er blevet nævnt:

Kam og børste (til morgenhåret) 

Rangle eller bamse til underholdning (især når de bliver større og godt kan synes at det er kedeligt at skulle ned og ligge på ryggen).

Babyneglesaks (til når man lige opdager kløerne på tæerne mens sokkerne er af)

Olivy + babyvatrondeller (kan virkelig anbefales hvis ikke du kender det)

Alcogel og evt. afspritning til "hård" pusleplade

En musikuro der kan spille noget beroligende og genkendeligt (samme princip som med rangle/bamse, men til yngre mere skrigende baby) 

Anmeld Citér

10. april 2018

Miti's mama

Anonym skriver:

Mit puslebord inderholder:

Puslepude med håndklæde over 

Skål med vand

Skumvaskeklude

Under bordet er en skuffe med bleer, ekstra skumklude, vådservietter, små poser til lugtende bleer og poser til skraldespanden.

Ved siden af står en spand med vippelåg, og så skabet inden for rækkevidde med tøj.

Så er jeg dækket ind lige meget hvor grimt det er 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Det afhænger lidt af om puslebordet er på badeværelset/bryggers eller i et rum uden vand, synes jeg. Ved min ældste søn havde jeg puslebord på hans værelse, så der var et hoved/halefad alfa omega Nu her med vores datter har jeg puslebordet på badeværelset. Det er et lille væghængt bord, som vi har sat op som puslebord. Ovenover har jeg en hylde med basic, skumklude, bleer, bleposer, hendes tandbørste, en lille toilettaske med termometer, vaseline, saltvandsdråber (uundværlige når de bliver snottede fx - bare et lille fif ). Og så selvfølgelig numsecreme, til hvis der kommer en rød numse. Derudover er der også stofbleer (til at ligge på puslepuden), stofklude til at blive vasket med osv. Under bordet har jeg en stor toiletspand, der fungerer både som ja toiletspand og blespand. Tømmer man den hver dag, kommer det ikke til at lugte. Derudover har jeg en vasketøjskurv stående til hendes tøj, det er også meget rart at have lige ved siden af. Hvis puslebordet står et andet sted end hvor i planlægger at den lille skal bades er det også rart at have ekstra håndklæder liggende ved puslebordet, fx hvis han/hun nu lige vælger at tisse midt i det hele

Nu fordi mit puslebord står på badeværelset, har jeg ikke hendes klædeskab ved siden af, så har altid lige en ekstra body og nogle strømper liggende også. Jeg havde i starten en fin lille uro hængende over puslepladsen, hvilket kan være rigtig fint for den lille at kigge på.

Puslepladsen er på værelset og uden vand. Der er mange ting vi alligevel mangler når jeg læser kommentarer. Vi må vidst lige notere lidt ned og gå på indkøb.

En stofklud til at blive vasket med? Sådan nogen har vi ikke  

Kan du anbefale nogen?

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Udover det der allerede er blevet nævnt:

Kam og børste (til morgenhåret) 

Rangle eller bamse til underholdning (især når de bliver større og godt kan synes at det er kedeligt at skulle ned og ligge på ryggen).

Babyneglesaks (til når man lige opdager kløerne på tæerne mens sokkerne er af)

Olivy + babyvatrondeller (kan virkelig anbefales hvis ikke du kender det)

Alcogel og evt. afspritning til "hård" pusleplade

En musikuro der kan spille noget beroligende og genkendeligt (samme princip som med rangle/bamse, men til yngre mere skrigende baby) 

Kam og børste har vi faktisk heller ikke plus en masse andre ting der bliver nævnt i kommentarerne.

Jeg synes at have hørt at vi godt kunne vente med kam og børste da de har lidt til ingen går i starten. Men hvad med arp? Måske er det en idé at få købt det ind alligevel 

Olivy er en af de ting vi faktisk har klar 

Anmeld Citér

10. april 2018

Dorthe1986

Anonym skriver:

Puslepladsen er på værelset og uden vand. Der er mange ting vi alligevel mangler når jeg læser kommentarer. Vi må vidst lige notere lidt ned og gå på indkøb.

En stofklud til at blive vasket med? Sådan nogen har vi ikke  

Kan du anbefale nogen?

jeg mener bare helt almindelige vaskeklude, du ved til lige at tørre om munden når de har spist. det er især når de bliver lidt større og de sviner markant mere

Men også god hvis man nu har et gylpebarn, eller man lige synes man vil vaske alle folderne eller hvad nu, så er en opvredet vaskeklud god til det og derfor gode lige at have ved puslebordet

Jeg har købt dem i Ikea, mener man får 10 for 25 kr. De er dejlig store og bløde.

Anmeld Citér

10. april 2018

Dorthe1986

Anonym skriver:

Kam og børste har vi faktisk heller ikke plus en masse andre ting der bliver nævnt i kommentarerne.

Jeg synes at have hørt at vi godt kunne vente med kam og børste da de har lidt til ingen går i starten. Men hvad med arp? Måske er det en idé at få købt det ind alligevel 

Olivy er en af de ting vi faktisk har klar 

En blød babybørste er en god ting. Brug den efter bad som en slags massage af hovedbunden, for at forebygge arp.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.