Stress hos børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. april 2018

Anonym trådstarter

hej, 

nogen af jer der har oplevet st have et stresset barn? Hvad var symptomerne og hvad gjorde i? 

Jeg mistænker at min søn har fået stress. Han bliver 6 år om lidt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

hej, 

nogen af jer der har oplevet st have et stresset barn? Hvad var symptomerne og hvad gjorde i? 

Jeg ville geare ned for lege aftaler og give ham ro og lov til bare at være og gøre det han har lyst til. Gå nogle lange ture så han bliver fysisk træt. Og vær der for ham uden at presse eller stille for mange krav. 

Anmeld Citér

9. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

hej, 

Min dreng har angst , og har haft det i 2 år. Ikke det svar du søger , men set i bakspejlet har vores nok også været ramt af stress , depression . Har er i øvrigt 8 år. 

Alt efter hvordan han reagere og hvornår prøve at skærme ham lidt. Sætte krav og forventninger ned. Se om I / da kan mindske presset omkring ham.

Anmeld Citér

9. april 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar han går ikke til aktiviteter, og bliver hentet tidligt fra bh. Han har altid været lidt sensitiv dreng. Han skal være storebror igen og skal starte i skole på samme tid. Så der er nok en del ting han kan reagere på. 

Han reagere ved: 

at være ekstrem følsom- græder meget mere end normalt. 

Mer pylret. 

Aggresiv- plejer han slet ik at være. 

Har dage hvor han har ondt i maven. 

Giver op, kan ikke overskue mange ting. 

Bliver vred ved krav. 

Utolmådig. 

Vil bare være på ipaden. 

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar han går ikke til aktiviteter, og bliver hentet tidligt fra bh. Han har altid været lidt sensitiv dreng. Han skal være storebror igen og skal starte i skole på samme tid. Så der er nok en del ting han kan reagere på. 

Han reagere ved: 

Mer pylret. 

Bliver vred ved krav. 

Utolmådig. 

Vil bare være på ipaden. 

det ting du nævner der, har vores barn også været igennem og til tider vender tilbage, især når presset fra overgangen til skole, bliver lidt for meget.

Da der kræves af dem, på en anden måde end hvad de plejer.

er det lægen der har sagt han har stress? eller?

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym

Anonym skriver:

Han reagere ved: 

Mer pylret. 

Bliver vred ved krav. 

Utolmådig. 

Vil bare være på ipaden. 

Ipad kan faktisk stresse mere end man regner med. Har du mulighed for at holde fri med ham og gå nogle lange ture, der gør ham træt?. Hvordan med at sidde stille og læse en bog eller Bare putte med ham og være nærværende ?. Jeg tænker det sagtens kan være skolestart der bekymrer ham, måske i skulle låne nogle bøger omkring skolestart og sådan noget..  Min datter er lige startet i forårs sfo og skal være storesøster til sommer. Hun er noget påvirket af det nye skift og alle de ting hun skal forholde sig til... Hun er meget bange for at hun ikke er god nok. Årh det er ikke nemt med de unger. 

Anmeld Citér

10. april 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Pause fra fjernsyn og andre elektroniske maskiner der kører på højt tryk...

sid ned sammen og lav noget med ro på...

herhjemme er Lego helt fantastisk når der er for meget tryk på hjernen.. det at skulle sidde og dimse med små dele og kunne se resultatet og lege med det er helt fantastiskt... (og man kan købe mange sæt billigt på nettet som man gøre et projekt ud af at skille ad og finde alle dele til og samle igen korrekt)..

hvis han er udadreagerende kan det også være ture på legepladsen der skal til i stedet for.. ud og afreagerer ved at løbe hurtigt, hoppe op og ned fra ting...

Måske en fjernstyret bil der kan klatre i skoven var en idé...

man kommer ud i luften, og man skal bruge hovedet men uden at der er tidspres på...

Vores søn på snart 7 har altid haft de problemer du beskriver.. han er sensitiv og der skal ikke så meget til at vælte læsset i hverdagen... Det at han har fjernstyret biler og Lego han kan sidde med sammen med sin far hjælper ham enormt meget til at finde ro...

Anmeld Citér

10. april 2018

Anonym trådstarter

Det var nogle gode forslag i er kommet med. Tak for det lægen har ikke sagt at han har stress. Men lægen siger at hun er bekymret og at vi skal kontakte tvær faglige team. 

Han er også sensitiv og ta alt til sig. Men synes at han ik har reageret sådan før. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.